Miksi vedän puoleeni miehiä jotka ovat väkivaltaisia ja tarvitsee hakea lähestymiskieltoa että pääsee eroon?
Kommentit (67)
Huono tuuri, kahdesta miehestä ei voi vielä vetää johtopäätöstä.
Mun vaimolla oli väkivaltainen exä ja sen takia oli hyvin varovainen millaisen miehen kanssa seurustelee. Luottamuksen rakentamiseen meni useampi kuukausi, mutta kunhan luotti etten ollut millään tavalla exänsä kaltainen, pystyi hän unohtamaan pahan menneisyyden. Sama varmasti tulee tapahtumaan myös sulla, kun löydät sen oikean.
Ap, teet näin, koska tuo on se malli jonka olet lapsuuskodistasi saanut. Et kiinnostu muunlaisista miehistä, vaikka he kohtelisivat sinua paremmin. Kannattaa jutella ammattilaisen kanssa näistä asioista, niin saat työkaluja, joiden avulla voit päästä irti haitallisista käytös- ja kiintymysmalleistasi.
Lueskele ap täällä ketjua Eroon läheisriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olet mukava, ystävällinen, helposti lähestyttävä, avoin, hauska, avulias, hyvä kuuntelemaan, empaattinen? Kerrot itsestäsi liian nopeasti liian paljon?
Tai kenties henkistä väkivaltaa harjoittava?
Lopeta kynnysmattoilu ja kasvata itsetunto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas syyllistetään mielummin käytöksen vastaanottajaa, ei tietenkään väkivaltaista itseään… tyypillistä. Se pahentaa juuri tätä ongelmaa mistä puhutaan.
Ei tässä nyt siitä ole kyse. Naisten ympärillä nyt vain pörrää kaikenlaisia miehiä ja nainen valitsee heistä haluamansa. Ap on toistuvasti valinnut väkivaltaisen naistenhkkaajan. Eikö sinustakin hänen kannattaisi tarkistaa valintakriteerejään?
Ei, sillä ap ihmisenä ei omaa yliluonnollisia näkijänkykyjä, vaan naistenhkkaajien olisi lopetettava kiltin esittäminen ja naisten huijaaminen. Ja vainoaminen kun nainen haluaa lähteä todellisen luonteen tultua esiin, kuten tässä tapauksessa.
Eikö sinustakin Suomen olisi syytä tarkistaa lakejaan ja arvojaan, kun nuo naistenhkkaajat päästetään yleensä päänsilittelyllä ja lähestymiskieltopaperilla, jonka rikkomisestakin seuraa yleensä vain pari vuorokautta telkien takana oleilua?
Minulla taitaa olla tällaiset yliluonnolliset näkijänkyvyt, kun kahden tuttavani miehistä olen jo ensi kohtaamisella saanut todella huonot vibat, ja siis ihan jo käytöksen perusteella ovat vaikuttaneet siltä, että saattavat turvautua väkivaltaan. Ja näin he myös tekivät. Kuulemma "ei olisi ikinä uskonut", puolisoiden mukaan. Myötäilin vain, kun en hennonut sanoa, että tiesin näin käyvän enen pitkää. En ymmärrä kuinka jotkut voivat olla niin sokeita etteivät näe tuollaista.
N38
Voisitko kertoa mistä näit näistä miehistä että saattavat turvautua väkivaltaan? Riittääkö pelkkä aggressiivinen käytö siihen?
Ja oletko joskus saanut viboja jotka eivät osoittautuneetkaan paikkansa pitäviksi? Suosittelen sinulle kyllä uraa kriminologian parissa - avullasi varmasti kaikki kriminaalipsykopaatitkin voitaisiin tunnistaa silmän räpäyksessä, vaikka usein he pystyvätkin huijaamaan ammattilaisiakin. Eivät varmaankaan sinua kuitenkaan!
Olen eri, mutta vastaan omat ajatukseni tästä.
Jotkut ihmiset luonnostaa tarkkailevat toisten käytöstä ja tunnistavat tietynlaisia käyttäytymiskuvioita. Minä olen esimerkiksi tarkkailija ja herkkä ilmapuntari. Monilla voi jo olla mulkvistikokemuspohjaa omista vanhemmistaan tai aikaisemmista parisuhteista.
Tietty käytös ja luonteenpiirteet ihmisessä hälyttävät takaraivossani jotain häilyviä ajatuksia, sanotaan sitä vaikka heränneeksi havainnoksi.
Ne ovat vain tiettyjä pieniä asioita, jotka tunnistaa tietynlaiseen malliin kuuluvaksi, heikkoja signaaleja, jotka eivät yksittäisinä merkitse mitään ja voi mennä metsäänkin.
Voin sanoa nyt vaikka yhden esimerkin joka voisi olla minulla ’herännyt havainto’ uuden ihmisen kanssa: Henkilö x moittii tänään ääneen yleisesti ihmisiä, jotka jättävät jalat pyyhkimättä kuramattoon kauppaan mennessään. Huomenna hän itse lampsii kauppaan pyyhkimättä jalkojaan. Jos tästä huomauttaa niin selitys voi olla jotain ”niin mutta en minä ole sellainen kurajalka niin minun ei tarvitse”.
Esimerkiksi tällaiseen kiinnitän huomiota. Tämä saattaa olla heikko signaali siitä, että henkilö pitää muita ihmisiä 1d10 0ttteina ja itseään parempana ihmisenä. Muut ovat ala-arvoisempia, hän on ylivertainen, eikä hänen tarvitse noudattaa samoja sääntöjä tai lakeja kuin muut. Tällaiselle henkilölle muut ihmiset voivat olla olemassa vain hänen halujaan varten ja hänen sopii heitä rangaista tottelemattomuudesta. Tämä oli erään tuntemani väkivaltaisen ihmisen ajatusmaailma ja se ensialkuun pulpahteli pintaan juuri tuollaisina ”ei minun tarvitse [noudattaa samoja sääntöjä kuin muut], koska olen niin hyvä jätkä” -heittoina.
Tietysti, kuten sanoin, se voi hyvin olla myös yksittäinen heitto, jolla ei ole mitään merkitystä. Mutta jos useampi häly kilahtaa niin alan seuraamaan tarkemmin. Mutta tällaisia juttuja siis seuraan ihmisissä.
Onko se nyt kivaa ottaa pataan kerta toisensa jälkeen? Mieti sitä.