Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheeseemme tuli huomattava summa rahaa ja monet kavereistani lopettivat yhteyden pidon

Vierailija
14.12.2021 |

Emme ole millään tavalla leveilleet tai käyttäytyneet muutenkaan eri lailla kuin ennen. Jostain syystä osa kavereistani on lopettanut yhteyden pidon kokonaan. Miksi näin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että heille selvisi yhdyssanankirjoituskyvyttömyytesi.

Vierailija
2/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vihaan rikollisin keinoin (vaino, kiristys, väkivalta) rikastunutta perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen summa on huomattava? 

Tuliko rahasumma jostain yleisesti tunnetusta lähteestä vai kuinka muut tietävät rahoistanne?

Vierailija
4/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö leuhkia ympäriinsä?

Tiesit kyllä suomalaisten luonteen.

Vierailija
5/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rahat tulivat. Pidätkö itse yhteyttä entiseen malliin.

Vierailija
6/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästävät itseään. On raskasta olla paljon köyhempi kuin kaverinsa, vaikka kaveri olisikin rikastunut ns omalla työllään. Ei sitä kukaan jaksa vuositolkulla katsella kun toinen ajelee uusimmilla autoilla, asuu palatsissa eikä nouse sängystäkään kuin korkeintaan jonkun luksusloman tähden.

Ehkä sinun kannattaa etsiä uusia 'ystäviä' 'menestyneemmistä' piireistä.

Vierailija
7/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he saivat tietää, että saitte huomattava summa rahaa?

Vierailija
8/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät, että joka tapauksessa te irrottautusitte heistä. Jos ette voisi syyttää heitä teidän hylkäämisestä, syyttäisitte siitä, että nyt ottavat yhteyttä osinkoja kärkkyäkseen.

Vierailija
9/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästävät itseään. On raskasta olla paljon köyhempi kuin kaverinsa, vaikka kaveri olisikin rikastunut ns omalla työllään. Ei sitä kukaan jaksa vuositolkulla katsella kun toinen ajelee uusimmilla autoilla, asuu palatsissa eikä nouse sängystäkään kuin korkeintaan jonkun luksusloman tähden.

Ehkä sinun kannattaa etsiä uusia 'ystäviä' 'menestyneemmistä' piireistä.

Raskasta siinä on ainoastaan se että äkkirikastunut yhtäkkiä lakkaa ymmärtämästä sitä köyhempää. Naureskellaan varattomuudelle "eihän nyt yks ravintolailta kallis ole!" ,"mene taksilla jos ei autoa ole!", "kannattaa maksaa vaikka 100€ enemmän vuokraa niin saa paremman asunnon, pieni summa se satanen!" jne. Näitä olis miljoona esimerkkiä.

Vierailija
10/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kuitenkin mennä lipsauttamaan heille että rahaa on tullut, vai mitä?

Fiksu pitää ystävät ja raha-asiat erillään. Pankkisalaisuus on ihan hyvästä syystä salaisuus.

Vierailija
11/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan vaan itse huomaa, että käytöksenne on muuttunut.

Vierailija
12/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten parempaa tänään keksinyt. Johan sinulle hevosetkin nauraa!

Vierailija
13/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina noin mene. Mun piireissä on suhteellisen köyhiä (niin kuin minä) mutta koska olen tyytyväinen elämääni niin se "rikas" ei tippaakaan ole muuttunut vaan sama kaveri kuin aina eikä ole kusi noussu hattuun. Ei leveile hankinnoillaan mutta toki saattaa pyytää mukaan ajelulle urheiluautollaan.

Tärkeintä on samat arvot: vaatimattomuus, sekä se että kaverin puolta pidetään aina.

Vierailija
14/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän saivat tietää rahoista? Ystävyys ja omaisuus on syytä pitää erillään toisistaan.

Vierailija
15/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi kihahtaa hattuun ja ylimielisyys päästä valloilleen.

Vierailija
16/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sun rahasi. Olet luultavasti vaan rasittavaa seuraa. 

Vierailija
17/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enempää avata asiaa, mutta on ihan laillista ja toki kavereille luulin voivani asiasta kertoa. Kuvittelin heidänkin olevan iloisia puolestamme. Elämää olemme jatkaneet aika lailla entiseen tapaan, mutta myös toteuttaneet pitkäaikaisia unelmiamme.

Vierailija
18/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina noin mene. Mun piireissä on suhteellisen köyhiä (niin kuin minä) mutta koska olen tyytyväinen elämääni niin se "rikas" ei tippaakaan ole muuttunut vaan sama kaveri kuin aina eikä ole kusi noussu hattuun. Ei leveile hankinnoillaan mutta toki saattaa pyytää mukaan ajelulle urheiluautollaan.

Tärkeintä on samat arvot: vaatimattomuus, sekä se että kaverin puolta pidetään aina.

Urheiluautot ja vaatimattomuus eivät mielestäni oikein mahdu samaan ihmiseen. :)

Itsellänikin on yksi todella huomattavasti rikastunut ystävä, joka on ystävä edelleen. Tosin joskus tällaisena työssäkäyvänä köyhänä on vähän ärsyttävää kuunnella kyseisen ihmisen ongelmia, jotka todellakin ovat aivan eri mittaluokassa kuin omat. Kun ei tarvitse esim. töissä käydä, muutamassa vuodessa saa kehitettyä ongelmia asioista, joita tavallinen ihminen ei edes hyvällä tahdolla voi käsittää vaikeiksi. Samaan aikaa itsellä on ihan puhtaasta rahan vähyydestä johtuvia ärsytyksen aiheita. Mutta ei kaverilta voi oikein lahjoituksiakaan pyytää, koska eihän se sitten enää olisi kaveri, vaan sponsori.

Vierailija
19/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua enempää avata asiaa, mutta on ihan laillista ja toki kavereille luulin voivani asiasta kertoa. Kuvittelin heidänkin olevan iloisia puolestamme. Elämää olemme jatkaneet aika lailla entiseen tapaan, mutta myös toteuttaneet pitkäaikaisia unelmiamme.

Iloisia? Ihminen on keskimäärin itsekäs otus, iloisia lähinnä siitä, että voivat lainalla/pummata rahaa sinulta.

Vierailija
20/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ankkalinnassa iloitaan muiden rahoista. Kaikilla on pitkäaikaisia unelmia joita kiinnostaisi toteuttaa jos rahaa olisi.