Jos käytät maskia, niin nautitko siitä vai käytätkö vain, koska "täytyy"?
Eli toivotko ja odotatko maskisuosituksen päättyvän, vai onko maskin käyttö sinulle suuri ilon ja nautinnon asia?
Kommentit (55)
No en nauti, mutta käytän ihan mielelläni, koska olen huomannut, että tykkään, kun saan olla puolet kasvoista peitossa. Että sinänsä varmaan vähän harmittaa, sitten kun niitä ei nää käytetä, en kuitenkaan kehtaisi sitä käyttää, jos ei muutkaan.
Rakastan maskia, ja koska kehonkuvan kanssa ongelmia niin tuntuu turvallisemmalta olla maskin takana ja meikata vain silmiä.
Sitten kun maskeista luovutaan niin varmaan tulee alaston olo, mutta ehkäpä alan käyttää niqabia, kuka tietää. Muutenkin jo pukeudun löysiin vaatteisiin ja siveästi.
En nauti ja käytän suositusten sekä maskien helpon saatavuuden vuoksi. Heti kun suositukset poistuvat tai jossain ei maskeja vaadita, olen ilman. Mitä pahaa siinä sitten on? Jos olisi kova pakkastalvi ja suositeltaisiin käyttämään toppahousuja, niin olisinko jotenkin fiksumpi ilman toppahousuja siellä kovassa pakkasessa?
Vierailija kirjoitti:
Käytän ffp3-hengityssuojainta, koska haluan pienentää riskiäni saada koronavirustartunta. Maskisuosituksella ei ole mulle mitään merkitystä.
Mikä se riskisi saada tartunta ilman maskia on ja kuinka paljon pienennät sitä maskia käyttämällä? Onko mitään käsitystä?
Vierailija kirjoitti:
Otan sen treenin kannalta: FFP2-maski vahvistaa keuhkoja, kun sen kanssa täytyy syvähengittää koko keuhkojen laajuudelta. Ennaltaehkäisee samalla vakavaa koronatautia, kun treenaa keuhkoja huippuvireeseen.
Kas kun kestävyysurheilijat eivät treenaa maski naamalla.
Nautin tietysti!
Tyhmä kysymys.
Jos maskeja ei olisi, hengittelisin kotonakin kaiket illat nautinnolla kahvisuodattimen läpi! Vai mitä oikein ap odotit?
Ei kai trolli oikeasti kuvitellut, että maskia käyttävät nauttisivat siitä?
Onko hammaslääkärikin kaikki vuodet laittanut muka maskit päähän silmät nautinnosta kiiluen?
Elämässä on paljon asioita, jotka vaan pitää tehdä. Tykkäsi tai ei. Nautti tai ei.
Olen käyttänyt ryhmäpaineen takia ja väkijoukossa omasta halusta. En nauti mutta pakko sanoa että maski on helpottanut sosiaalisten tilanteiden pelkoani. Puhuminen on änkyttävää ja hissutusta kun ihmiset katsovat suutani ja yrittävät lukea huulilta kun puhun niin hiljaa ja se on ahdistanut entisestään. Nyt kun suu on peitettynä olen saanut enemmän sanottua reippaalla ja selkeällä äänellä.
Että jotain hyötyä maskistakin jos ei koronaan 🙃
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ryhmäpaineen takia ja väkijoukossa omasta halusta. En nauti mutta pakko sanoa että maski on helpottanut sosiaalisten tilanteiden pelkoani. Puhuminen on änkyttävää ja hissutusta kun ihmiset katsovat suutani ja yrittävät lukea huulilta kun puhun niin hiljaa ja se on ahdistanut entisestään. Nyt kun suu on peitettynä olen saanut enemmän sanottua reippaalla ja selkeällä äänellä.
Että jotain hyötyä maskistakin jos ei koronaan 🙃
Niin ja minäkin käytän maskia järjen mukaan esim noissa väkijoukossa missä ei esim voi jatkuvasti pitää turvaväliä. Jos tautitilanne on rauhallisempi ja esim bussissa vain muutama ihminen niin en laita maskia vaikka olisi suositus.
T. Sama
Tyhmä kysymys. Aivan kuin olisi vain kaksi eri syytä käyttää, syyt, jotka sinä olet pienessä mielessäsi väsännyt.
Ei, en saa mitään tyydytystä maskin käytöstä. En myöskään käytä sitä sen vuoksi, että 'täytyy'. Käytän maskia suojellakseni itseäni, läheisiäni ja muita ihmisiä. Mutta sehän on varmaan ihan vieras ajatus ap:lle ja hänen kaltaisilleen.
Käytän koska muutkin ja sillä saa peitettyä naaman kätevästi julkisilla. Ei tarvitse tavata tuttuja ja voi anonyymisti edetä.
Käytän aina samaa pesemätöntä maskia. Kolmesti vuodessa on ennätykset pesussa.
Käytän että muilla olisi parempi mieli ja turvallisempi olo, kun pelkäävät koronaa.
Minulle on aivan sama. Talvella maski lämmittää naamaa ja tarjoaa sen anonyymiteetin julkisilla paikoilla liikkuessa. Kyllä siihen on tottunut.
Maskia ei ala pesemään ja vaikka alkaisinkin, niin jää taskuun lahoomaan.
Rahaa en käytä maskeihin yhtään. Joten maskin käyttöni on vain muodollista, että muilla olisi turvallisempi olo.
En nauti. Saan siitä aina nenän tukkoon. Käytän 'velvollisuudesta', kuten esim. tänäänkin sairaalassa ja taksissa. En tee siitä numeroa. Tiedän kyllä, ettei nuo tavalliset kirurgiset maskit suojaa viruksia vastaan. Se lukee jo maskipaketissa. Toisissa lukee, että ei suojaa viruksilta. Toisissa on maininta, että suojaa bakteereilta. Kun tajuaa viruksien koon, tajuaa myös, että miksi on näin. Tuo maskisuositus/pakko johtuu ihan muista seikoista kuin mitä kansalle selitellään.
Käytän maskia, koska mun mielestä on jotenkin ihanaa kun kukaan ei näe kasvoja. Oon normaalisti sellainen et jos joku vaikka katsoo kohti niin koen tarvetta vastata katseeseen hymyllä, ja otan herkästi kontaktia ihmisiin, ja totta kai se on mukavaakin, mutta samalla se tarkoittaa sitä että jokainen kauppareissu on myös hyvin sosiaalinen tilanne mulle, ja maskin avulla pystyn vähän rajaamaan sitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Nautin tietysti!
Tyhmä kysymys.
Jos maskeja ei olisi, hengittelisin kotonakin kaiket illat nautinnolla kahvisuodattimen läpi! Vai mitä oikein ap odotit?Ei kai trolli oikeasti kuvitellut, että maskia käyttävät nauttisivat siitä?
Onko hammaslääkärikin kaikki vuodet laittanut muka maskit päähän silmät nautinnosta kiiluen?Elämässä on paljon asioita, jotka vaan pitää tehdä. Tykkäsi tai ei. Nautti tai ei.
Höh. Luepa nyt ketjun kommentit. Aika moni täällä kertoo nauttivansa maskin pitämisestä. Joten ap'n kysymys on aivan adekvaatti.
Käytän venttiilillä varustettua ffp3 suodatinta koska se suojaa minua koronalta ja on helppo hengittää. Tiedän ettei se suojaa muita, mutta on heidän oma asia jos käyttävät heikkotehoisia rättejä.
En nauti, mutta käytän koska tartuntaluvut on nousussa ja mummo (joka on muutenkin huonossa hapessa) kuuluu riskiryhmään joten haluan minimoida tartunnan riskin.