Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoitte ihmisiin jotka ovat avoimissa suhteissa? Mitä ajatuksia se herättää?

Pari35m25n
14.12.2021 |

Eli miten reagoitte ihmisiin, jotka ovat avoimissa suhteissa?

Itse olen vaimoni kanssa avoimessa suhteessa siinä mielessä, että hän saa tavata muita naisia. Itse en ole muiden naisten kanssa, mutta koin että ei minulla ole oikeutta sulkea yhtä osaa vaimostani, kun hän on bi-seksuaali ja haluaa naistakin.

Itse uskon, että vielä 10-20 vuotta sitten tälläistä olisi paheksuttu ja pidetty jotenkin sairaana, mutta maailma on tänä päivänä paljon hyväksyvämpi mielestäni.

Miten te reagoitte tälläisiin suhteisiin?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että melkoinen herrasmies, että itse ei halua käydä vieraissa, mutta sallii naiselleen tapailla naisia. Onnekas nainen, kateeksi käy näin bi-naisena, joka hetero suhteessa.

Just tuo on vaikeaa ymmärtää: miksei yksi riitä kerrallaan? Vai seksin ympärilläkö kaikki pyörii?

Ei tavalliselle ihmiselle seksi ole n o i n korostunutta eikä sitä halua irroittaa muusta yhdessäolosta.

Mulla on se kokemus itsellä, että mitä tunnevammaisempi ihminen, sitä korostuneemmin seksi irroitetaan läheisyydestä ja kiintymyksestä. Eli olen vanhan liiton naisia, en ymmärtä miksi vehtaisin kenenkään muun kanssa sängyssä kuin vakituisen kumppanini. Ei vaan ole mitään mielenkiintoa moiseen järjestelyyn.

Tuhansien vuosien ajan ihmisillä on ollut kumppanuuden ja avioliiton ulkopuolisia suhteita, rakastajia ja rakastajattaria. Tulee olemaan jatkossakin. Maailman vanhin juttu jota on turha kauhistella, nykyään näistä vain puhutaan avoimemmin.

Vierailija
42/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari35m25n kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala olettaa mitään, voi olla hyvä suhde, voi vedellä viimeisiään. Enemmän häiritsee miksi joku 25 v nainen on 35 v "papan" kanssa. Että mahtaa olla vetämätön mimmi...

Onhan julkkiksilla, urhelijoilla, juontajilla ja rikkailla hyvin usein nuorempi nainen niin miksei taviksellakin voisi olla jos oma taso riittää?

Itse olen hyvin komea niin nuoremmatkin naiset on hyvin kiinnostuneita olleet minusta. On ollut varaa valita.

Ja voin taata, että tyttöystäväni on todellinen kaunotar. Toimii mm. mallina ja kauneus kisoissa pärjännyt.

Osaisitpa vielä yhdyssanat niin jopa olisit kelpo mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muiden suhteet kiinnosta.

Vierailija
44/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin muihinkin parisuhteisiin: It ain't gonna last.

Vierailija
45/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että melkoinen herrasmies, että itse ei halua käydä vieraissa, mutta sallii naiselleen tapailla naisia. Onnekas nainen, kateeksi käy näin bi-naisena, joka hetero suhteessa.

Samaa mietin, olen super kateellinen. Olen miehen kanssa suhteessa, mutta naisia tehnyt jo jonkin aikaa mieli kuin viimeistä päivää. Tuntuu että osa minusta puuttuu näin. Ap nainen on todella onnekas, kun on mies joka ymmärtää bi-seksuaalin naisensa tarpeet ja antaa vapaasti harrastaa irtosuhteita naisten kanssa. Kumpa munkin mies olis tollanen eikä niin mustasukkainen.. Pelkään että tämä johtaa vielä siihen, että petän miestäni, kun "lupaa" ei tule.

Vierailija
46/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli aikoinaan Norjassa mies joka ymmärsi bi-seksuaaliset tarpeeni ja häntä ei haitannut että tapailin naisia, pikemminkin oli aina innoissaan kuuntelemassa, kun kerroin millaista seksiä oli kenenkin kanssa.

Siellä oli paikallinen facebook ryhmä josta oli helppo etsiä samanmielistä seuraa.

Ehkä miehiin rakastun, mutta tarvitsen myös naisen kosketusta ja sitä että pääsen itse intiimisti naisen kanssa olemaan.

N33

Vierailija
47/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihassama.

Vierailija
48/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kyllä mielestäni erityisen harvinaista ole. Olen parin naisen kanssa ollut joilla miesystävä.

Vierailija
49/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli aikoinaan Norjassa mies joka ymmärsi bi-seksuaaliset tarpeeni ja häntä ei haitannut että tapailin naisia, pikemminkin oli aina innoissaan kuuntelemassa, kun kerroin millaista seksiä oli kenenkin kanssa.

Siellä oli paikallinen facebook ryhmä josta oli helppo etsiä samanmielistä seuraa.

Ehkä miehiin rakastun, mutta tarvitsen myös naisen kosketusta ja sitä että pääsen itse intiimisti naisen kanssa olemaan.

N33

Tuliko mieleen että olisit myös voinut kunnioittava seksikumppaniesi yksityisyyttä eikä levitellä heidän yksityisasioita kumppanisi kiihotukseksi?

Vierailija
50/50 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, joten avoin tai suljettu suhde ei varsinaisesti minua koske. On kuitenkin hyvä, että julkisuudessa puhutaan eri suhdemuodoista, ja olen sen myötä itsekin miettinyt, millaisen parisuhteen haluaisin ja miksi. Avoimet suhteet avaavat tosi kiinnostavia kysymyksiä siitä, mitä sitoutuminen ja rakkaus lopulta itse kullekin tarkoittaa ja mitä parisuhteelta tai kumppanilta odottaa saavansa. Niitä kannattaa miettiä, vaikka ei avointa suhdetta valitsekaan. Jos on kumppani, niistä kannattaa keskustella yhdessä. Ihmiset tekevät niin paljon isoja valintoja miettimättä vaihtoehtoja tai syitä niille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi