Miten reagoitte ihmisiin jotka ovat avoimissa suhteissa? Mitä ajatuksia se herättää?
Eli miten reagoitte ihmisiin, jotka ovat avoimissa suhteissa?
Itse olen vaimoni kanssa avoimessa suhteessa siinä mielessä, että hän saa tavata muita naisia. Itse en ole muiden naisten kanssa, mutta koin että ei minulla ole oikeutta sulkea yhtä osaa vaimostani, kun hän on bi-seksuaali ja haluaa naistakin.
Itse uskon, että vielä 10-20 vuotta sitten tälläistä olisi paheksuttu ja pidetty jotenkin sairaana, mutta maailma on tänä päivänä paljon hyväksyvämpi mielestäni.
Miten te reagoitte tälläisiin suhteisiin?
Kommentit (50)
Avoin suhde menee jonkin aikaa ja voi kailottaa siitä ihmisille. Jossain vaiheessa avoin suhde alkaa jompaa kumpaa tympäännyttämään kun rakastuukin toiseen. Sinnittelee jonkin aikaa ja sitten alkaa rutina.
Nuoret ovat muka avoimessa suhteessa kun vaan pitävät hauskaa. Oikeasti eivät halua avointa suhdetta. Ja myöhemmin ovatkin tavallisessa suhteessa.
En reagoi mitenkään, ei koske minua, muut saa tehdä mitä lystää
Ei vois vähempää kiinnostaa ketä kukakin paneskelee.
Jotenkin säälittää avoimessa suhteessa olevat kun eivät saa oikeaa rakkautta.
Jos kaikkien osapuolien kanssa on sovittu pelisäännöt selväksi, ja kukaan ei toimi salaa kenenkään selän takana, niin eipä se minua hetkauta.
Ei kuulu tietenkään muille kenenkään asiat miten elää. Vaikka haluaisin ja yritän olla suvaitsevainen ihminen, en kuitenkaan haluaisi tuolla tavalla eläviä kovin lähelle itseni elämää. Sorry.
No en mitään. On ollut itsellänikin. Muistaakseni sitä ei kuulutettu julkisesti missään, joten tuskinpa kukaan siitäkään mitään ajatteli.
Onko ap joku juoruakka, joka ei osaa pitää asioitaan ominaan?
Ei kiinnosta minua. Tosin itse kieltäydyn olemasta suhteessa tuollaisen suhteen osapuolen kanssa, koska en itse halua avoimeen suhteeseen. Oudosti moni mies kuvittelee, että kun he vaimon luvalla käyvät vieraissa, niin se on sille kolmannelle osapuolelle OK.
Ihan se ja sama minulle, kun ei minun elämääni mitenkään vaikuta. Se taas ei ole ok, että media koittaa väkisin muokata ihmisten arvoja siten, että avoin suhde olisi ns. "uusi normi".
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu tietenkään muille kenenkään asiat miten elää. Vaikka haluaisin ja yritän olla suvaitsevainen ihminen, en kuitenkaan haluaisi tuolla tavalla eläviä kovin lähelle itseni elämää. Sorry.
Mistä tiedät, ettei lähipiirissäsi jo ole ”tuolla tavalla eläviä”. Kaikki eivät puhu suhdekuvioistaan muille, joten suvussa, ystäväpiirissä, työkavereissa, naapureissa jne. voi hyvinkin löytyä avoimessa suhteessa eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän tilanne on ymmärrettävää, mutta muuten en ymmärrä avoimia suhteita. Mutta ei minun kaikkea tarvitse ymmärtääkään. Jos joku sopii jollekin, niin mikäs siinä. Itse en tule avoimeen suhteeseen lähdettyä enkä sitä kumppaniltakaan hyväksyisi.
Saanko kysyä, että miksi et?
Tuntuu vain rusinoiden poimimiselta pullasta jos avoimessa suhteessa ollaan. Tietysti jos seksuaaliset halut on niin erilaiset, niin silloin siinä on oma pointtinsa.
Minun lähipiirissä on kaksi "pariskuntaa", jotka ovat avoimessa suhteessa. Molemmissa on valtavasti riitoja ja eripuraa liittyen juuri toisiin kumppaneihin, yhteisen ajan vähyyteen ja oman keskinäisen suhteen seksiongelmiin. Eräänkin kerran mies (ystäväni) tunnusti pettäneensä vaimoaan, oli salassa paneskellut jotain työkaveriaan kuukausien ajan, eikä käytä ehkäisyä muiden kanssa vaikka ovat sopineet käyttävänsä.
Ennemmin tapellaan kotona leivänmuruista ja väärän pesuaineen ostanisesta kun mitä nuo parit riitelee kolmansista, neljänsistä ja viidensistä sänkykumppaneista sillä viikolla. En oikein ymmärrä minkä takia nuihin lähtee, jos tosiaan rakastaa ja haluaa kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinulla on ongelmia seksuaalisuudessa.
Surettaa. Ainoa tuntemani avoimesti avoimessa suhteessa elävä pari koostuu miehestä, joka vonkaa pillua kaikilta mutta ei koskaan saa, vaatimattoman näköisestä naisesta, joka selkeästi toivoisi miehen olevan uskollinen, ja kahdesta lapsiparasta, jotka he ovat tuoneet maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän tilanne on ymmärrettävää, mutta muuten en ymmärrä avoimia suhteita. Mutta ei minun kaikkea tarvitse ymmärtääkään. Jos joku sopii jollekin, niin mikäs siinä. Itse en tule avoimeen suhteeseen lähdettyä enkä sitä kumppaniltakaan hyväksyisi.
Saanko kysyä, että miksi et?
Tuntuu vain rusinoiden poimimiselta pullasta jos avoimessa suhteessa ollaan. Tietysti jos seksuaaliset halut on niin erilaiset, niin silloin siinä on oma pointtinsa.
Yleensä halut ovat erilaiset. Onko sinusta sekin rusinoiden poimimista pullasta, jos käy eri aikaan ja eri paikassa syömässä? Tai harrastaa eri asiaa kuin toinen?
Hyi helmetti, en kestäisi tuollaista iilimatosymbioosia, jossa muodostutaan toinen toisensa klooneiksi ja ostetaan identtiset tuulipuvut ja kävelysauvat.
Itsenne voitte muumioida elävänä, mutta puolisoanne ette.
Mitäs ap jos vaimosi olisikin hetero ja avoimessa suhteessa miesten kanssa? Onko toinen nainen vähäisempi uhka?
Kukaan ei niitä ihannoi, vaan kaikki elää omaa elämäänsä vapaana. Oletko tosiaan niin naiivi, että luulet ettei tälläistä ennen tapahtunut? Täysin samat oli touhut, mutta ne hoidettiin salassa. Onhan se hienoa, että nyt maailmaa on muuttunut ja ihmiset saavat olla mitä ovat.