Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin uskot ja miksi?

Vierailija
21.03.2015 |

Kiinnostaisi palstalaisten elämänkatsomus.

Osaatko perustella, miksi uskot tai et usko?

Onko oma uskosi / uskomattomuutesi sinulle mysteeri?

Itse olen ihan perinteinen kristitty ja koen lähetyshiippakunnan
tulkinnat itselleni läheisimmiksi.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen agnostikko, eli uskon ettemme voi tietää onko jonkinlaista Jumalaa/jumaluutta olemassa. Jos Jumala on olemassa, niin epäilen vahvasti ettei se ole kristinuskon Jumala, vaan jonkinlaista energiaa, jonka osa olemme kaikki.

Mitä itse elämään ja tieteeseen tulee, niin tiedostan varsin hyvin että teoria on aina vain nimensä mukaisesti teoria, mutta hyvin käytännössä toimiva teoria tulee ottaa käyttöön. Tähänhän perustuu suurin osa innovaatiostamme, joskin kaikilla ei edes ole teoriaa taustalla, eli on vain huomattu että jokin "toimii", ja sitten sen mukaan koottu jonkinnäköinen teoria, josta ks tieteenalan tutkijat kiistelevät edelleen. Mitä fysiikkaan, tai mihinkään muuhun tieteenalaan tulee, niin "kaiken teoriaa" ei ole vielä "keksitty", ja tuskin ikinä keksitäänkään. Vasta oli uutisia, että tutkimuksen mukaan alkuräjähdystä ei tapahtunutkaan (http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/avaruus/uusi+tutkimus+vaittaa+alkurajahdysta+ei+ollutkaan/a1048181), ja totuushan on, että vaikka olisi ollutkin, niin se ei selitä vielä mitä oli ennen alkuräjähdystä. 

Eli uskon siihen, että ajattelivat ihmiset miten ajattelivat, elämä on aika ihmeellistä ja ainutlaatuista, ja jonkinlainen lapsenomainen kantsontakanta siihen kannattaa säilyttää. Minkäänlainen fanatismi suuntaan tai toiseen, ei varmasti tee hyvää yhteiskunnallemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän