Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin uskot ja miksi?

Vierailija
21.03.2015 |

Kiinnostaisi palstalaisten elämänkatsomus.

Osaatko perustella, miksi uskot tai et usko?

Onko oma uskosi / uskomattomuutesi sinulle mysteeri?

Itse olen ihan perinteinen kristitty ja koen lähetyshiippakunnan
tulkinnat itselleni läheisimmiksi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni kiteytyy apostolisessa uskontunnustuksessa (myös Nikean uskontunnustuksessa)

Uskon siis kaikkeen siihen, mitä niissä sanotaan.

Vierailija
2/41 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetukseen.

Koska olen kokenut sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:46"]

Uskoni kiteytyy apostolisessa uskontunnustuksessa (myös Nikean uskontunnustuksessa)

Uskon siis kaikkeen siihen, mitä niissä sanotaan.

[/quote]

Unohdin vastata tuohon miksi-kohtaan. Uskon siksi, koska Jumala kutsui minua ja halusin saada syntini anteeksi ja tulla Jumalalle kelpaavaksi.

Uskossa ja Raamatussa on asioita, jotka ovat mysteerejä, mutta niin sen on kai tarkoitus tässä ajassa vielä ollakin.

Vierailija
4/41 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon fysiikan lakeihin, koska ne toimii.

Vierailija
5/41 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todisteisiin ja hyviin perusteluihin, koska ne ovat yleensä merkki toimivasta ja oikeasta tiedosta. Vaikka todisteiden tukema, hyvin perusteltu väite osoittautuisikin myöhemmin vääräksi, siihen uskominen on silti fiksuin ja hyödyllisin veto.

Taikauskoisuuteen en tunne mitään vetoa.

Vierailija
6/41 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että erotessani kirkosta liityn Facebookiin. (nyt kuulun kirkkoon, enkä ole koskaan ollut facessa)

Vierailija
7/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että pyhä henki haisee.

Vierailija
8/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:52"]

Uskon fysiikan lakeihin, koska ne toimii.

[/quote]

Sama täällä. Uskon kaikenlaisiin luonnonlakeihin, koska nekin toimii. Niihin uskominen ei sulje pois näkymätöntä maailmaa. Uskon siis myös jonkinlaiseen yliluonnolliseen ainakin agnostikkotyyppisesti. Olen kokenut asioita, jotka saavat niihin uskomaan. Ei siis todistamaan, vaan uskomaan.

Vierailija
9/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:56"]

Uskon todisteisiin ja hyviin perusteluihin, koska ne ovat yleensä merkki toimivasta ja oikeasta tiedosta. Vaikka todisteiden tukema, hyvin perusteltu väite osoittautuisikin myöhemmin vääräksi, siihen uskominen on silti fiksuin ja hyödyllisin veto.

[/quote]

Kaksi ihmistä ei usko todisteisiin ja hyviin perusteluihin? Vai miten alapeukkuja tulisi tulkita?

Vierailija
10/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon itseeni ja ihan siksi koska olen niin monesti todistanut itseni itselleni.

Vierailija
11/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pastafari. Jo vanhempani olivat fanaattisia ääri-pastafaristeja ja sellaiseksi myös minut saivat kasvatettua.

Vierailija
12/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kristinuskon kolmiyhteiseen Jumalaan, koska Hän auttoi minua tilanteessa, jossa kukaan ihminen ei voinut auttaa.

Vierailija
13/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Jeesus Kristus, Jumalan Poika kuoli ristillä minunkin syntini kantaen. Kuoli ja nousi kolmantena päivänä kuolleista! Ja istuu Jumalan oikealla puolella nyt taivaassa ja on tulossa tuomitsemaan elävät ja kuolleet.

Ennen uskoontuloa elin synnissä, irstaudessa ja itsekkäästi. Varastin, valehtelin, tein haureutta, himoitsin toisen aviopuolisoa, juorusin, fantasioin samasta sukupuolestakin.

Jumala näytti minulle unen miten käy jos en käänny ja tee parannusta. Olisin rikkonut toisen perheen, pienine lapsineen. Olin toinen nainen ja kärsin häpeää ja yksinäisyyttä siitä niinkuin yleensä. Se oli kauhea uni ja tiesin että nyt on pakko tehdä päätös. Minä menin polvilleni lattialle ja sanoin että "muuta minut Jeesus haluan seurata sinua, en jaksa tätä elämäntapaa enää, haluan muuttua. Tee minulle mitä tahdot. Seuraan sinua kuolemaan asti"

Elämäni muuttui täysin. Kuolin itselleni ja elän Kristukselle. Levitän ilosanomaa Jeesuksesta, olen tukena ja apuna tarvitseville. Pääsin vapaaksi itsestäni. Ja se rakkaus jota Jumala minulle antaa on jotain niin suurta mitä kukaan muu ei pysty antamaan. Hän tuntee minut paremmin kuin kukaan muu.

Vierailija
14/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:56"]

[/quote]

Kaksi ihmistä ei usko todisteisiin ja hyviin perusteluihin? Vai miten alapeukkuja tulisi tulkita?

[/quote]

Ne eivät ole koko totuus. Siis niiden ulkopuolelle jää vielä paljon todistamatonta. On hullua pitää kaikkea, mitä ei ole voitu todistaa epätotena. On toki valittava, mihin uskoo todisteiden ulkopuolella, mutta uskomisessahan on kyse vain uskosta, ei sen enemmästä. Jos väittää kaikkea muuta epätodeksi eikä usko mihinkään mitä ei ole todistettu on vaikea elää ja ajatella eteenpäin, minusta.

Vierailija
15/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisiin. Pakkoruotsin poistoon ja kehitysapu miljardien leikkaamiseen.

Vierailija
17/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:52"]Olen pastafari. Jo vanhempani olivat fanaattisia ääri-pastafaristeja ja sellaiseksi myös minut saivat kasvatettua.
[/quote]
Olen tapapastafari. Mikä kuuluu ääripastafaristien päivärutiiniin? Meidän jumalahan kuitenkin kieltää mulkkuna olemisen hänen nimensä varjolla. Minä lähinnä luen Gospel of TFSMia ja pidän makaronikaluakorua.
Syy uskoon on lähinnä tautisten lääkärifetissi-miessteippareiden ja lämpimän kaljan pelko. Tahdon taivaaseen, jossa kalja on kylmää ja stripparit puhtoisia!

Vierailija
18/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon universumiin ja siihen, että joka ikinen pieninkin asia on yhteydessä kaikkeuteen. Joskus suoritan satanismin rituaaleja kun haluan henkilökohtaista voimaa ja rohkeutta, ja joskus teen pehmeämpiä wicca-rituaaleja. En pelkää elämää enkä kuolemaa.

Vierailija
20/41 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:27"]

Uskon universumiin ja siihen, että joka ikinen pieninkin asia on yhteydessä kaikkeuteen. Joskus suoritan satanismin rituaaleja kun haluan henkilökohtaista voimaa ja rohkeutta, ja joskus teen pehmeämpiä wicca-rituaaleja. En pelkää elämää enkä kuolemaa.

[/quote]

Uskotko, että on mahdollista, että eräs mies, johon minulla on mielestäni vahva yhteys ja hänellä minuun voi aistia mitä mulla on meneillään, vaikkei ehkä aivan tiedostakaan sitä? Emme ole nimittäin kovin paljon tekemisissä tässä todellisuudessa. Haluaisin, että hän tietää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan