Miksi laihdutus on maailman VAIKEIN asia?? Tämä vuonna aloittanut 5 x ja aina repsahtanut. Edelleen bmi 37,kuten 2017,kun ekaa kertaa aloin laihduttaa. Epätoivo ja itku
On päivittäistä. Ajatukset lihavuuden myötä itsetuhoisia.
Kommentit (160)
Kuntoile hirveesti ja juo vain vettä, niin takuulla laihdut.
Lisää hyviä ideoita laihdutukseen
Ei se helppoa ole, mutta verrattuna siihen, kun pitkäraajainen, luonnostaan laiha mies yrittää saada massaa...
Epätoivo ja itku. Ehtiikö juhannukseksi painoa alas?
5 vuotta BMI 37? Ei ole mahdollista. Kyllä siinä on luontainen kulku ylöspäin. Kenelläkään, joka ei pysty laihtumaan, ei pysy paino ja BMI samana vuodesta toiseen. Huono yritys!
Minäkin olen aloittanut laihduttamaan lukuisia kertoja viimeisten 15 vuiden aikana. Vuodenvaihteessa olin ennätyspainossani. Sen jälkeen olen tiputtanut 12 kiloa ja BMI on alle 33.
Otin käyttöön kalorienseurantaan äpin. Se kertoo paljonko olen päivän mittaan kaloreita nauttinut ja kuinka paljon on kulutustavoitteeseen vielä matkaa. Ei tule illalla syötyä liikaa, kun näkee ettei saa.
Joka skannaan tuotteen viivakoodin tai punnitsen tuotteen. Äpissä on todella kattavasti ruokia valmiina. Vain ravintolassa syöminen on vaikea syöttää ohjelmaan. Minulla iPhone ja äppi on Yazio. Se on peruskäytössä ilmainen ja se on riittänyt minun laihtumisen avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nämä ruokaan liittyvät kehon mekanismit ovat aikoinaan varmistaneet eloonjäämisemme ja elämme ihan erilaisessa ympäristössä kuin mihin kehomme ovat evoluution myötä kehittyneet.
Se on äärettömän vaikeaa! Ja masennus, ahdistus, huono itsetunto jne. mitä tulee ylipainon kylkiäisenä ovat musertavia ja vain hankaloittavat koko prosessia.
Toivottavasti et joudu yksin kamppailemaan vaan pystyt hankkimaan tukea ja apua. Toivottavasti yrität myös laihtua elämäntapamuutoksella, etkä "ihmedieeteillä". Muista, että hyvään elämään kuuluu myös armollisuus itseään kohtaan.
Ja lupaan, että KUN se paino on karissut koko maailma näyttää ihan erilaiselta. Se ei korjaa kaikkea, mutta henkinenkin painolasti yleensä kevenee huomattavasti.
Onnea matkaan! Uudestaan vain hevosen selkään. Sinnikkyys palkitaan ja sinä pystyt vaikeisiin asioihin!
Helmikuun puolessa välissä tulee 5 vuotta laihdutusta, joko saa luovuttaa? (kun mitään tuloksia ei ole tullut)
Ap
Hyvä ap!
Olet siis laihduttanut viisi vuotta etkä ole laihtunut, mutta toivottavasti et myöskään lihonnut. Sinulla on nyt paljon tietoa, esim. millä ruokamäärällä painosi pysyy ennallaan. Tämä on nyt juuri se kohta, kun aloitat vähentää kaikesta syömisestäsi vähän. Pihvistä ym. vastaavista puolet pois, entinen 4 rkl raejuustoa korvautui kahdella ja tätä rataa kautta koko linjan. Ruoka riittää kuten ennenkin ja paino lähtee putoamaan. Et edes huomaa mitään muutosta. Ihminen tulee toimeen vähemmälläkin ruoalla. Herkkuja ei paljon pitäisi syödä, mutta hätätapauksessa ota silloinkin vain puolet entisestä. Tulet onnistumaan kun tiedostat koko ajan paljonko syöt.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aloittanut laihduttamaan lukuisia kertoja viimeisten 15 vuiden aikana. Vuodenvaihteessa olin ennätyspainossani. Sen jälkeen olen tiputtanut 12 kiloa ja BMI on alle 33.
Otin käyttöön kalorienseurantaan äpin. Se kertoo paljonko olen päivän mittaan kaloreita nauttinut ja kuinka paljon on kulutustavoitteeseen vielä matkaa. Ei tule illalla syötyä liikaa, kun näkee ettei saa.
Joka skannaan tuotteen viivakoodin tai punnitsen tuotteen. Äpissä on todella kattavasti ruokia valmiina. Vain ravintolassa syöminen on vaikea syöttää ohjelmaan. Minulla iPhone ja äppi on Yazio. Se on peruskäytössä ilmainen ja se on riittänyt minun laihtumisen avuksi.
Olen ladannut yazion kymmeniä kertoja.. En pysy annetuissa kaloreissa
Ap
Joko on sanottu että vaihda tavoitetta ihan kokonaan. Sen sijaan että keskittyisit laihduttamiseen, ota tavoitteeksi juosta puolimaraton, nostaa joku määrä rautaa, ryhtyä vegaaniksi.. Muuta pienin askelin. Tai älä muuta syömisiäsi, ahminusta tms, sen sijaan alat lisätä jokaiselle aterialle ensin jotain terveellistä. Ruokaa laittaessasi syö porkkana. Tee salaatteja, smoothieita. Tärkeintä on että lisäät kuitua syömisiisi PALJON. Aloita hyvin hitaasti ettei maha mene sekaisin, opettele käyttämään papuja ja linssejä ja chiansiemeniä myös.
Vierailija kirjoitti:
Joko on sanottu että vaihda tavoitetta ihan kokonaan. Sen sijaan että keskittyisit laihduttamiseen, ota tavoitteeksi juosta puolimaraton, nostaa joku määrä rautaa, ryhtyä vegaaniksi.. Muuta pienin askelin. Tai älä muuta syömisiäsi, ahminusta tms, sen sijaan alat lisätä jokaiselle aterialle ensin jotain terveellistä. Ruokaa laittaessasi syö porkkana. Tee salaatteja, smoothieita. Tärkeintä on että lisäät kuitua syömisiisi PALJON. Aloita hyvin hitaasti ettei maha mene sekaisin, opettele käyttämään papuja ja linssejä ja chiansiemeniä myös.
Kuitu on oikeasti salaisuus jota ihmiset ei tiedä. Nykyihmiselle tuottaa monadti tuskaa saada 15 g kuitua päivässä, kun suositus on 25. Jos syöt 40 g kuitua, olotila on todella erilainen. Kuitu tasoittaa ruoanhimoja PALJON. Se ek tietysti ole mikään pikavoitto mitä laihduttaja herkästi toivoo. Kuidun lisäys pitää aloittaa hitaasti ja varovasti. Kasvatella rauhassa suolistoon mikrobeja ottamaan se vastaan. Mutta jos on mennyt jo viisi vuotta tuskaillesa, niin onko muutama kuukausi tai puoli vuotta kynnyskysymys.
Pätkäpaasto kehiin ja höttöhiilarit pois. Mulla lähti 15 kg reilussa puolessa vuodessa ja poissa on pysynyt. Pätkäpaasto EI tarkoita sitä, että sen syömisjakson aikana saa vetää mitä haluaa kuinka paljon haluaa... Kaikkea voi toki syödä, mutta kohtuudella. Jos tiedät, ettet pysty syömään siitä suklaalevystä vain paria palaa vaan se menee kokonaan, niin et ota sitä sitten ollenkaan.
Senkun otat kontrollin ja itseäs niskasta kiinne, sun mieli on vaan heikko ja valitat. Tee ja prehdy asioihin. Ei se rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Itsekuri on kuin lihas, se väsyy kun sitä käyttää, siksi sillä pääsee vaikean paikan yli mutta siihen ei voi tukeutua pidemmän päälle. Tutkimustietoa.
Jos itsekuri on kuin lihas, se kasvaa ja voimistuu kun sitä käyttää, ja siitä on pitkäaikaista hyötyä. Mitä en ymmärtänyt tässä vertauksessa?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4897343/elamantapojen-parantaminen-laht…
Lähtökohta:
- tupakoin
- join paljon alkoholia
- söin karkkia monta kertaa viikossa
- join ruualla aina sokerikokista
- paljon juustoja, kermaa, rasvaa ja pastaa ruuissa
- Paljon stressiä
- Huonot unet
- Liikuntaa 0 kertaa viikossa
Nykytilanne (ollut jo kuukausia):
- En juo
- En polta
- VHH tasapainoinen kasvisvoittoinen ruokavalio (ei keto)
- Herkuttelu hedelmillä ja marjoilla yms
- Liikuntaa satunnaisesti 1-3 kertaa viikossa
- Hyvä unenlaatu
- Erittäin vähän stressiä
Tavoite lisäksi:
- Monipuolista liikuntaa säännöllisesti 3-5 kertaa viikossa
- Erittäin hyvä unenlaatu ja korkeat energiatasot
- Ruokavalio herkälle vatsalle sopiva, mahd vähän turvotusta jne vaivoja
AP tee perässä. Varaa muutokseen useita kuukausia aikaa.
Höpö höpö fitfarmilla laihtuu joka ikinen