Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiiko inttiä käymättömälle sanoa asiasta

Vierailija
21.03.2015 |

Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:43"]

Mun isä oli sodassa ja kyllä hän kaikilta poikakavereilta tenttasi, onko armeija käyty. Ja kyllä minäkin ottaisin vävyksi mieluummin RUK:n käyneen kuin jonkun sivarin, ei mahda mitään. Tosin omakin mies on tykkimies, joten muilla avuilla voi tarvittaessa kompensoida :-D

Oma veljeni on vakaumuksellisista syistä (= tulonmenetykset) jättänyt armeijan väliin eikä käynyt edes sivaria. Jollain kallonkutistajalla joutui ramppaamaan. Isä tykkäsi tästä huonoa, mutta minä tavallaan kunnioitan sitä, että hän toimi vakaumuksensa (rahanteko) mukaisesti. 

Jos vävy pitäisi valita kahdesta vaihtoehdosta, niin ennemmin ottaisin sivarin kuin kasvissyöjän. Sivarius ei kuitenkaan häiritse normaalia elämää, toisin kuin kasvissyönti. Ja ideologianakin kasvissyönti on pahempi kuin se, ettei halua suorittaa asepalvelusta.

[/quote]

Mikäs on oma sotilasarvosi? Vai oletko näitä luusereita jotka vaativat muilta kaikenlaista vaikka itse et ole tehnyt mitään?

Vierailija
42/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin intin väliin jättänyt nuorimies on älyltään keskiverron yläpuolella ja se on todiste kyvystä ajatella itse ja tehdä aikuismaisesti päätöksiä omasta elämästään. Lampaana inttiin yhteiskunnan, kavereiden tai sukulaisten painostuksesta meneminen sen sijaan ei kerro mistään mitään. Yhtä älykkäänä toki pidän päätöstä mennä inttiin, jos se tapahtuu henkilön omasta vapaasta tahdosta ja syvästä harkinnasta. Itse kävin intin nuorena miehenä ja aloin katumaan päätöstä myöhemmin kun järkeä ja kykyä ajatella tuli iän myötä lisää. Kieltäydyin myöhemmin reservistä ja kävin suorittamassa sivarin täydennyskoulutuksen. 

Suomessa maanpuolustusvelvollisuus tarkoittaa käytännössä epätasa-arvoa sukupuolten, eri uskontoryhmien ja ateistien välillä. Se tarkoittaa myös työtä ilman palkkaa ja liittyy myös edelleen epätasa-arvoisuuteen tuokin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:02"]Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.
[/quote]

Mun oma isä oli jatkosodan sotilas. Puolisoni ei ole käynyt armeijaa. Ei olla meilläkään hiljaa, asioista voi keskustella mutta turhaa numeroa on tyhmää tehdä ja sirkusta aiheesta pitää, onko sulla ap tapana tehdä niin?

Vierailija
44/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:02"]Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.
[/quote]
En kysyisi miehen kaverilta. Seurustelu kumppanin kanssa voisin jossakin vaiheessa kysyä, vaikkakaan en ehkä ekoilla treffeillä.
Kaverin tai tuttavan kanssa voisin ottaa asian puheeksi jos hän itse kertoo ettei ole käynyt armeijaa.

Vierailija
45/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni tädin kummin kaima oli sodassa...siksi en hyväksy sivariutta.

Vierailija
47/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:37"]

Intin passaava mies on täysin oikeassa valinnassan. Intti on tappamiskoulutus, jossa nuoret miehet opetetaan tappamaan ihmisiä ja sen lisäksi heille yritetään vielä uskotella, että heidän muka kuuluu suostua tapatettavaksi valtion käskystä. Suomen orja-armeija, johon yritetään pakottaa väkisin, on täysin fasistinen, kaikkien moraaliarvojen ja ihmisoikeuksien vastainen instituutio, minkä takia sitä pitää ihan periaatteesta vastustaa viimeiseen asti.

[/quote]

Pöh, olin aikanaan 11 kuukautta armeijassa ja meiltä jäi kyllä välistä nämä käytännön tappamisharjoitukset. Jos tänne kuitenkin hyökkää ryhmä 100-150 metrin päässä paikallaan olevia pahvitauluja tai ilmapalloja niin voin luvata että olen hyvin harjoitellut moista hyökkäystä vastaan.

Edes lähitaistelua (tappelua) meille ei opetettu.

Vierailija
48/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itse käynyt armeijaa?

Mun mies ei ole käynyt armeijaa,sai rauhan ajan vapautukset sairauden takia,joka voi pahentua hengenvaaralliseksi "huonoissa" olosuhteissa(eri ruokavalio yms)

Vierailija
49/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sen kaverin papan veli on tehnyt sodassa enemmän kuin sun papan veli? Mites sitten suu pannaan?

Vierailija
50/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt vapaaehtoisesti armeijaan menisi? En minä ainakaan. Ja ennen kuin joku pääsee sanomaan, etten arvosta sotaveteraanejamme, On väärässä. Arvostan varmasti enemmän kuin moni armeijan käynyt. Suurinosa käy sen vain kun se nyt kuuluu miehen käydä, suku painostaa siihen, jne. Kaikkia armeijan käyneitä oikeasti mitkään sotaveteraanejen uhraukset kiinnosta! Minulla on tästä myös omakohtaista kokemusta.

Vierailija
51/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:07"]Kuka nyt vapaaehtoisesti armeijaan menisi? En minä ainakaan. Ja ennen kuin joku pääsee sanomaan, etten arvosta sotaveteraanejamme, On väärässä. Arvostan varmasti enemmän kuin moni armeijan käynyt. Suurinosa käy sen vain kun se nyt kuuluu miehen käydä, suku painostaa siihen, jne. Kaikkia armeijan käyneitä oikeasti mitkään sotaveteraanejen uhraukset kiinnosta! Minulla on tästä myös omakohtaista kokemusta.
[/quote]
Mitenkäs sitten osoitat sen kunnioituksesi veteraaneja kohtaan? Mistä oletat, ettei tuo inttiä käymätön kaveri arvosta veteraaneja?

Vierailija
52/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:43"]

Mun isä oli sodassa ja kyllä hän kaikilta poikakavereilta tenttasi, onko armeija käyty. Ja kyllä minäkin ottaisin vävyksi mieluummin RUK:n käyneen kuin jonkun sivarin, ei mahda mitään. Tosin omakin mies on tykkimies, joten muilla avuilla voi tarvittaessa kompensoida :-D

Oma veljeni on vakaumuksellisista syistä (= tulonmenetykset) jättänyt armeijan väliin eikä käynyt edes sivaria. Jollain kallonkutistajalla joutui ramppaamaan. Isä tykkäsi tästä huonoa, mutta minä tavallaan kunnioitan sitä, että hän toimi vakaumuksensa (rahanteko) mukaisesti. 

Jos vävy pitäisi valita kahdesta vaihtoehdosta, niin ennemmin ottaisin sivarin kuin kasvissyöjän. Sivarius ei kuitenkaan häiritse normaalia elämää, toisin kuin kasvissyönti. Ja ideologianakin kasvissyönti on pahempi kuin se, ettei halua suorittaa asepalvelusta.

[/quote]

Isäsi ollut mukana sodassa. No, eiköhän siinä tapauksessa vävypoikasikin ole iältään jo nostoluokan väkeä.

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että nykysysteemin vallitessa naisten on syytä pitää ns. turpansa tukossa asevelvollisuusasioista.

Vierailija
53/91 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:15"]

Ei koska suurella syyllä miehen kaverilla mt-ongelmat on estäneet armeijan käynnin.

[/quote]lievä masennuskin estää sen ja anemia!

Vierailija
54/91 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:15"]

Näin intin käyneenä miehenä voin todeta että suurimmalla osalla nykykoulutus on vain tolkuton rahanmeno valtiolle. Esimerkiksi itse olin sotahullun kapteenin maastoammunnoissa, jonne tämä oli hommannut järjettömän kasan kertasinkoja. Yksi kertasinko maksaa n. 500 €, ja näitä oli 3 kpl/ampuja. Uskoisin että noillekin rahoille olisi ollut parempaa käyttöä.

Lisäksi meidän armeija käytönnössä vain hidastaisi Putinia (mikäli se ei tulisi aivan hulluksi ja avaisi tulta ydinkärjillä). NATO on ainoa realistinen vaihtoehto.

Tästä syystä en myöskään paheksua inttiä käymättömiä; ovat keskittyneet omiin vahvuuksiinsa ja säästäneet ison kasan valtion rahaa!

[/quote]

Niitä kertasinkoja ammutaan pois vanhimmasta päästä ja kustannukset valtiolle on asehankintojen vuosibudjetista. On paljon järkevämpää ampua ne koulutuksissa. Yksittäinen Kes ei todellakaan ole mikään iso kustannus uutenakaan ja Suomessa ammutut kierrätetään.

Harjoituksissa käytetään pääasiassa uudelleen ladattuja harjoitusraketteja, jotka vastaavat vaikutuksiltaan ja kustannukseltaan suurinpiirtein ilotulitetta. Jos joka mies on ampunut kolme, ne ovat juuri näitä harjoitus Kessejä. Meillä PST:ssä ei ollut yhtään ammuntaa, jossa olisi päässyt ampumaan useampaa kovaa, vaan koko intin aikana olen ampunut ihan muutaman kovan Kessin. 

Jos luulet ampuneesi useamman Kessin samoissa harjoituksissa, olet luultavasti ampunut juuri näitä harjoituspanoksia. Ne eivät ole kalliita ja putket on käytetystä Kesistä.

Vierailija
56/91 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/91 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:02"]

Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.

[/quote]

Sanoa asiasta mitä? "Oletpa ihme nynnerö kun et ole käynyt inttiä". Eikö se nyt ole ihan sen ihmisen oma asia,mitä siitä jauhamaan.

Vierailija
58/91 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:02"]

[/quote]

Sanoa asiasta mitä? "Oletpa ihme nynnerö kun et ole käynyt inttiä". Eikö se nyt ole ihan sen ihmisen oma asia,mitä siitä jauhamaan.

[/quote]

Kyllä ap voi sanoa, äläkä keitä ainakaan kahvia, älkääkä varsinkaan muuta juotavaa tarjotko moisille.

Vierailija
59/91 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä sanoisit asiasta? Mitä se sinulle kuuluu. On monia jotka ei pääse armeijaan vaikka haluaisi ja henkilö näyttää ihan terveeltä. Kiva kun on syntyessään ollut paha astma tai ykköstyypin diabetes ja joku ' isänmaallinen' tuntee oikeudekseen kommentoida ja mitätöidä asian vuoksi.

Vierailija
60/91 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:17"]

Miksi pitäisi?

Pitäisikö martta-kerhoon kuulumattomalle naiselle sanoa asiasta? 

[/quote]

martta-kerhoon taitaa päästä kaikki halukkaat. inttiin karsitaan vain parhaimmisto.
[/quote]
Eikä karsita. Tiedän monta huumeiden käyttäjää jotka kävivät armeijan eikä kukaan huomannut asiaa. Ovat varmaan sitä valioporukkaa jota sinne halutaan.