Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tietoa mikä noiden Lumo-tornitalojen vuokrataso on?

Vierailija
29.04.2023 |

Kun siellä kerta riehuu kaikki Helsingin weeteet, niin ei se kovin kallis voi olla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://lumo.fi/vuokra-asunnot/Helsinki/Kalasatama/Tyopajankatu-17-A/91

53 m 1647 €/kk, mulla on Pohjois-Helsingissä saman kokoinen Hekan asunto hieman yli 600€. Toki minun asunto on rakennettu 1960-luvulla ja huonokuntoinen.

Vierailija
2/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://lumo.fi/vuokra-asunnot/Helsinki/Kalasatama/Tyopajankatu-17-A/267

76 m 2559 €/kk, liian kallis minulle. Olisi kyllä sopivan kokoinen yhdelle ihmiselle, mutta miksi 4H+TK? On todella pienet huoneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän hintaisia 😳 Saako noin kalliisiin asumistukea vai miten ihmisillä on noihin varaa?

Vierailija
4/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän hintaisia 😳 Saako noin kalliisiin asumistukea vai miten ihmisillä on noihin varaa?

Luottotiedottomat huumekauppiaat noita vuokraa. Paljon pimeää rahaa, mutta omaisuutta ei voi hankkia.

Vierailija
5/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen saaminen riippuu tuloista, ei vuokran suuruudesta. Tuki on max. 80 % asumismenoista, mutta menoille on aluekohtainen yläraja. Käytännössä raja on aina todellista vuokratasoa pienempi. Tämä on seikka, joka aiheesta ymmärtämättömiltä huutelijoilta usein unohtuu.

Helsingissä yläraja on yksinasuvalla 582 €/kk, eli kuukaudessa voi asumistukea saada maksimissaan 465,60 €, vaikka vuokra olisi tuhansia.

Vierailija
6/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen saaminen riippuu tuloista, ei vuokran suuruudesta. Tuki on max. 80 % asumismenoista, mutta menoille on aluekohtainen yläraja. Käytännössä raja on aina todellista vuokratasoa pienempi. Tämä on seikka, joka aiheesta ymmärtämättömiltä huutelijoilta usein unohtuu.

Helsingissä yläraja on yksinasuvalla 582 €/kk, eli kuukaudessa voi asumistukea saada maksimissaan 465,60 €, vaikka vuokra olisi tuhansia.

Mutta sen ylimenevän osion kuittaa sossu/Kelan ttt. Just sen takia monilapsiset ma muperheet asuvat niissä Hekan uusien talojen ylimpien kerrosten perhelukaaleissa, kun ei tartte ite maksaa penniäkään yli 2000e vuokrasta.

Ei niissä matalapalkka-alojen suomalaiset asu, kun asumistuki ei kata murto-osaakaan.

Vierailija
7/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen ylimenevän osion kuittaa sossu/Kelan ttt. Just sen takia monilapsiset ma muperheet asuvat niissä Hekan uusien talojen ylimpien kerrosten perhelukaaleissa, kun ei tartte ite maksaa penniäkään yli 2000e vuokrasta.

Ei niissä matalapalkka-alojen suomalaiset asu, kun asumistuki ei kata murto-osaakaan.

Jep. mä olen korkeakoulutettu, mutta pitkäaikaistyötön. Ei mun kannata ottaa paskatöitä vastaan, kun sossusta saa rahaa kaikkeen. Sähkö, vakuutukset, lääkkeet ym maksetaan vuokran lisäksi. Elän todella säästelisäästi ja voin sanoa ettei mulla ole lainkaan tiukkaa. Jää rahaa ostella kaikkea kivaa.

Eli olen oppinut miten systeemiä käytetään hyväksi. Suosittelen muillekin, tosin en tiedä miten kauan tämä jatkuu, kun seuraava hallitus on uhannut puuttua tähän.

Vierailija
8/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekehtivä torni.

Vierailija
9/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua, mutta aivan liian kallis vuokra neliöihin nähden.

Vierailija
10/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kaikista perseaukusista tuntuu tuolta.

Vierailija
11/11 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kaikista perseaukusista tuntuu tuolta.

Jos rikas olisin, niin en mä missään koirankopissa asuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän