Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiiko inttiä käymättömälle sanoa asiasta

Vierailija
21.03.2015 |

Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli mitä sanoisit? Tottakai asiallinen keskustelu ja mielipiteidenvaihto on mukavaa. Vai oletkohan ihminen, jolle asioiden sijaan riitelevät ihmiset jopa ei-henkilökohtaisissa asioissa? Tarkoitan siis henkilöönkohdistumattomia asioita, sillä toisessa merkityksessä intin käyminenhän nimenomaan kuuluu henkilökohtaisten asioiden piiriin.

Vierailija
22/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intin passaava mies on täysin oikeassa valinnassan. Intti on tappamiskoulutus, jossa nuoret miehet opetetaan tappamaan ihmisiä ja sen lisäksi heille yritetään vielä uskotella, että heidän muka kuuluu suostua tapatettavaksi valtion käskystä. Suomen orja-armeija, johon yritetään pakottaa väkisin, on täysin fasistinen, kaikkien moraaliarvojen ja ihmisoikeuksien vastainen instituutio, minkä takia sitä pitää ihan periaatteesta vastustaa viimeiseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä 80-90-luvulla syntynyt vässykkäsukupolvi joka kävi kääntymässä kutsunnoissa vain todetakseen että C-luokan miehiähän sitä ollaan, ja tyttöystävät hurraavat vieressä että minun poikkikseni on niin omien polkujen kulkija ettei mihinkään natsikomppaniaan mene. Samaa porukkaa joka hengästyy jo matkalla lähisiwaan hakemaan sitä juoksukoppaa.

Vierailija
24/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:37"]

Intin passaava mies on täysin oikeassa valinnassan. Intti on tappamiskoulutus, jossa nuoret miehet opetetaan tappamaan ihmisiä ja sen lisäksi heille yritetään vielä uskotella, että heidän muka kuuluu suostua tapatettavaksi valtion käskystä. Suomen orja-armeija, johon yritetään pakottaa väkisin, on täysin fasistinen, kaikkien moraaliarvojen ja ihmisoikeuksien vastainen instituutio, minkä takia sitä pitää ihan periaatteesta vastustaa viimeiseen asti.

[/quote]

Huh huh...

Vierailija
25/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli sodassa ja kyllä hän kaikilta poikakavereilta tenttasi, onko armeija käyty. Ja kyllä minäkin ottaisin vävyksi mieluummin RUK:n käyneen kuin jonkun sivarin, ei mahda mitään. Tosin omakin mies on tykkimies, joten muilla avuilla voi tarvittaessa kompensoida :-D

Oma veljeni on vakaumuksellisista syistä (= tulonmenetykset) jättänyt armeijan väliin eikä käynyt edes sivaria. Jollain kallonkutistajalla joutui ramppaamaan. Isä tykkäsi tästä huonoa, mutta minä tavallaan kunnioitan sitä, että hän toimi vakaumuksensa (rahanteko) mukaisesti. 

Jos vävy pitäisi valita kahdesta vaihtoehdosta, niin ennemmin ottaisin sivarin kuin kasvissyöjän. Sivarius ei kuitenkaan häiritse normaalia elämää, toisin kuin kasvissyönti. Ja ideologianakin kasvissyönti on pahempi kuin se, ettei halua suorittaa asepalvelusta.

Vierailija
26/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:37"]

[/quote]

Ryssät nukkumaan jo, etenkin kun siellä on kello tunnin enemmän.

Vierailija
27/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin intin käyneenä miehenä voin todeta että suurimmalla osalla nykykoulutus on vain tolkuton rahanmeno valtiolle. Esimerkiksi itse olin sotahullun kapteenin maastoammunnoissa, jonne tämä oli hommannut järjettömän kasan kertasinkoja. Yksi kertasinko maksaa n. 500 €, ja näitä oli 3 kpl/ampuja. Uskoisin että noillekin rahoille olisi ollut parempaa käyttöä.

Lisäksi meidän armeija käytönnössä vain hidastaisi Putinia (mikäli se ei tulisi aivan hulluksi ja avaisi tulta ydinkärjillä). NATO on ainoa realistinen vaihtoehto.

Tästä syystä en myöskään paheksua inttiä käymättömiä; ovat keskittyneet omiin vahvuuksiinsa ja säästäneet ison kasan valtion rahaa!

Vierailija
28/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi kysyä. Jos hän on vakaumuksesta sivari tai aseistakieltäytyjä, kyllähän vakaumuksista voi keskustella. Ei kaikista tarvitsekaan tykätä ja jos vakaumus on vastakkainen, sitäkin voi tuoda esille. Suomessa on mielipiteenvapaus. 

Olen myös sitä mieltä, että jokaisella on velvollisuus suorittaa asepalvelus isänmaata varten.. Juuri armeijan olemassaolo yleisellä asevelvollisuudella on hyvin mahdollisesti se syy, minkä takia panssareita ei ole ajettu Helsinkiin noottikriisin aikaan tai välejä halutaan pitää yllä. Ei se ole kivaa, mutta sillä ansaittu itsenäisyys ja vapaus voittaa monin verroin vaihtoehdot.

Vierailija
29/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:15"]

Näin intin käyneenä miehenä voin todeta että suurimmalla osalla nykykoulutus on vain tolkuton rahanmeno valtiolle. Esimerkiksi itse olin sotahullun kapteenin maastoammunnoissa, jonne tämä oli hommannut järjettömän kasan kertasinkoja. Yksi kertasinko maksaa n. 500 €, ja näitä oli 3 kpl/ampuja. Uskoisin että noillekin rahoille olisi ollut parempaa käyttöä.

Lisäksi meidän armeija käytönnössä vain hidastaisi Putinia (mikäli se ei tulisi aivan hulluksi ja avaisi tulta ydinkärjillä). NATO on ainoa realistinen vaihtoehto.

Tästä syystä en myöskään paheksua inttiä käymättömiä; ovat keskittyneet omiin vahvuuksiinsa ja säästäneet ison kasan valtion rahaa!

[/quote]

On kyllä paksua tuubaa kaikilta osin.

Vierailija
30/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:25"]

[/quote]

[/quote]

Jaa toki viisautesi tässä asiassa!

Vierailija
31/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miten muut maailman maat pärjää tällä paksulla tuuballa?

Tuossa kartalla punaisena kaikki maat, joissa käytössä pakollinen asevelvollisuus:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Conscription_map_of_the_world.svg/940px-Conscription_map_of_the_world.svg.png

Ovatko nämä niitä läntisiä sivitysmaita, johon Suomikin (toivottavasti) haluaa profiloitua?

Vierailija
32/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:22"]

Olen myös sitä mieltä, että jokaisella on velvollisuus suorittaa asepalvelus isänmaata varten.. Juuri armeijan olemassaolo yleisellä asevelvollisuudella on hyvin mahdollisesti se syy, minkä takia panssareita ei ole ajettu Helsinkiin noottikriisin aikaan tai välejä halutaan pitää yllä. Ei se ole kivaa, mutta sillä ansaittu itsenäisyys ja vapaus voittaa monin verroin vaihtoehdot.

[/quote]

Otit sitten esimerkiksi armeijan tarpeellisuudesta Kekkosen tilaaman noottikriisin, jolla hän nosti kannatustaan. Tämä "kriisi" oli solmittu Tamminiemen saunassa sopivan vodkamäärän jälkeen!

Vierailija
33/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Okei.

Kertasinko maksaa noin 0,50 euroa. Metallinen putki ja that's it. Joku apilas hieman enemmän, mutta näitä ostellaan bulkkina jolloin hinnat ovat halvempia kuin yksittäisen varusmiehen viikonloppuvapaan baarireissu.

Vierailija
34/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Okei.

Kertasinko maksaa noin 0,50 euroa. Metallinen putki ja that's it. Joku apilas hieman enemmän, mutta näitä ostellaan bulkkina jolloin hinnat ovat halvempia kuin yksittäisen varusmiehen viikonloppuvapaan baarireissu.

[/quote]

:DDDD

Ei niitä mikään kiinalainen lapsityövoima valmista. Kapteeni itse sanoi niiden 66 kes 88 -sinkojen hinnaksi n. 500 €, riippuen mistä ne on hankittu. Nykyiset hinnat kalliimpia:

http://weaponsystems.net/weapon.php?weapon=BB04+-+LAW

Vierailija
35/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen suvusta löytyy isovanhempia jotka olivat sota-aikana palveluksessa. Osa jopa taistelutehtävissä rintamalla. Sen mitä oman sukuni miehistä tiedän ei heistä kukaan ihannoinut sotimista ja tappamista. Mieluummin olisivat eläneet rauhan aikaa. Olen itse RUK:n käynyt mutta arvostan yhtälailla niitä jotka ovat siviilipalveluksensa valinneet. Valintojen tekeminen nuorella iällä osoittaa jonkiasteista kypsempää ajattelua, mikä on kunnioitettavaa. Suurelle osalle armeijaan menevistä poikasista se on vain välttämätön paha ilman sen kummempaa kutsumusta.

Vierailija
36/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano myös "asiasta" lapsettomalle 30+ naiselle, perustellen sitä sillä että mummollasikin on lapsia.

Vierailija
37/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:02"]Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.
[/quote]

No kai sä oot käynyt intin kun oot noin hyvä arvostelemaan?

Vierailija
38/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni on kuollut sodassa ja poikani ei käynyt inttiä, syynä fyysinen pitkäaikaissairaus. Hänelle voi asiasta sanoa, suhtautuu siihen aika samantekevästi. Vastaus olisi jotain tyyliä "aha". 

Vierailija
39/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:25"]

[/quote]

[/quote]

Miten muut maailman maat pärjää tällä paksulla tuuballa?

Tuossa kartalla punaisena kaikki maat, joissa käytössä pakollinen asevelvollisuus:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Conscription_map_of_the_world.svg/940px-Conscription_map_of_the_world.svg.png

Ovatko nämä niitä läntisiä sivitysmaita, johon Suomikin (toivottavasti) haluaa profiloitua?
[/quote]

No suomen vieressä onkin sotahullu kehitysmaa, joten ei voida olla kovin sivistyneitä tässä asiassa.

Vierailija
40/91 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:02"]

Miehen kaveri on viikonlopun täällä, ja se ei ole käynyt inttiä. Mies pyysi että en sano mitään kun tietää isänmaallisuuteni mutta tekisi mieli. Papan veli ollut sodassa, joten eipä ole meillä totuttu olemaan hiljaa näistä asioista.

[/quote]

Olet tietenkin itse käynyt armeijan?