Voiko raskausviikolla 5 olla jo jotain oireita?
Ihmetellyt outoja oireita (huono ja huimaava, etova olo ilman oksentelua kylläkin) ja menkat myöhässä. Laskurin mukaan olisin 4+1
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö toi 4+jotain niin alkio oo vasta kiinnittynyt eli aiti ei voi vielä tuntee mitään? Menkat ehkä päivän myöhäsä ja kukaan osaa epäillä mitää
Rv 4 alkio on ollut jo n. viikon kiinnittynyt. Hormonitasot alkavat nousta heti, kun alkio kiinnittyy (tästä katsos johtuu myös se kuukautisten poisjäänti). Hormonit ne tuntemukset eli pahoinvoinnit, hajuherkkyyden, rintojen kipeytymisen yms. aiheuttaa.
Eli kyllä, todellakin voi olla oireita. Alkiota sinänsä ei voi tuntea, liikkeet alkavat yleensä tuntua vasta n. rv 16-20 välillä.
Juuri näin 👍🏻
Onko muille käynyt niin, että joku sellainen selkeä raskausoire mikä on ollut vaikkapa esikoista odottaessa ei ole tullutkaan lähes ollenkaan seuraavassa raskaudessa?
Mulle meinaan kävi niin että esikoista odottaessa todella arat ja jotenkin muhkuraiset rinnat olivat se selkeä eka oire raskaudesta ja sit tuli plussa. Kuopusta odottaessa en osannut edes epäillä raskautta koska rinnat eivät olleet yhtään arat.. Ei siis yhtään. Jännä.. Voiskohan olla että imetyksen vuoksi tuntoherkkyys on heikentynyt vai miksiköhän noin. Toki raskaudet ovat yksilöllisiä kuten varmaan just oireetkin.
Ja Ap:lle, kuten moni täällä jo kommentoinutkin, että kyllä voi olla oireita jo noilla viikoilla. Tsemppiä odotukseen!
Minulla oli kummankin raskauden alussa koviakin kipuja, jotain kohdun kouristeluja. Jostain sitten luin, että suurin osa ei näitä tunne, mutta jotkut kyllä, liittyvät jotenkin siihen alkion kiinnittymiseen. Myöhemmin vasta alkoivat sitten pahoinvoinnit ym.
Vierailija kirjoitti:
Pissattaa usein. Mulla ainakin.
Loppuraskaudessa varsinkin
Rv 4 alkio on ollut jo n. viikon kiinnittynyt. Hormonitasot alkavat nousta heti, kun alkio kiinnittyy (tästä katsos johtuu myös se kuukautisten poisjäänti). Hormonit ne tuntemukset eli pahoinvoinnit, hajuherkkyyden, rintojen kipeytymisen yms. aiheuttaa.
Eli kyllä, todellakin voi olla oireita. Alkiota sinänsä ei voi tuntea, liikkeet alkavat yleensä tuntua vasta n. rv 16-20 välillä.