Voiko raskausviikolla 5 olla jo jotain oireita?
Ihmetellyt outoja oireita (huono ja huimaava, etova olo ilman oksentelua kylläkin) ja menkat myöhässä. Laskurin mukaan olisin 4+1
Kommentit (68)
Ostakaa mieluummin baby born nii ei tarvi pissailla tikkuihin. Turhaa ylikansoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein testin kun kuukautiset olivat 2 päivää myöhässä --> NEG.
Tein toisen kun olivat 4 päivää jo myöhässä --> POS.
Juuri näin mullakin.
Voi, minulle tehtiin inseminaatio ja reilun kahden viikon päästä siitä minulla alkoi vuoto jota luulin menkoiksi. Rinnat oli myös kipeät ja ja aamuisin huono olo. Tein testin jo tuolloin eli sehän on rv 5 suurinpiirtein ja sain hailakan plussan. Rv 7 ultrattiin ja sikiö näkyi. Nyt tämä tapaus on 12 vuotias.
Ilman muuta voi jo olla tuntemuksia. Minulla oli kaikista neljästä. Toivotan onnea!
Kyllä vaan voi. Minuun iski tuossa vaiheessa mieletön väsymys, mahaa nippaili kuin olisi kuukautiset tulossa, ja rinnat olivat todella turvoksissa ja kipeät. Raskaustesti sen sijaan näytti negaa, joten luulin olevani tulossa kipeäksi ja muiden oireiden olevan PMS-oireita.
Testi on tuossa vaiheessa lähes aina positiivinen, jos olet raskaana.
Itselläni rintojen turpoaminen (raskausarpia tuli samalla) ja hajuherkkyys alkoi suunnilleen kiinnittymisestä, mutta en näitä osannut yhdistää raskauteen. "Tiesin" kuitenkin 3 pv ennen kp 1, että olen raskaana ja tästä seuraavana päivänä tein testin ja plussasin.
Suurin osa oireista tulee kuitenkin vasta myöhemmin noin kp 6-7 ja useimmat ei alkuun edes tiedä olevansa raskaana muusta kuin kuukautisten pois jäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan voi. Minuun iski tuossa vaiheessa mieletön väsymys, mahaa nippaili kuin olisi kuukautiset tulossa, ja rinnat olivat todella turvoksissa ja kipeät. Raskaustesti sen sijaan näytti negaa, joten luulin olevani tulossa kipeäksi ja muiden oireiden olevan PMS-oireita.
Minulla rintojen arkuus on ollut se ensimmäinen oire kaikissa kolmessa raskaudessa jo ennen plussaa.
Tee raskaudenkeskeytys kirjoitti:
Tee abortti.
Mikä sun ongelmasi on?
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa mieluummin baby born nii ei tarvi pissailla tikkuihin. Turhaa ylikansoittamista.
Sullakin ongelma?
Voi olla varsinkin, jos on taipumusta vaikeaan raskauspahoinvointiin. Itse olin jo viikolla 7 sairaalassa tiputuksessa, kun olin niin kuivunut jatkuvasta oksentelusta enkä saanut syötyä tai juotua mitään. Sairaalassa menikin sitten lähes koko raskaus, koska raskauspahoinvointi oli niin vaikea.
Ekana ei tullut menkkoja mutta parissa päivässä alkoi jomottaa selkää tai lantion seutua. Aika normaalia lienee kun kohdun verekkyys lisääntyy. Vasta sitten +7vk alkoi väsymys ja huonovointisuus ajoittain
Miten paljon se vaikuttaa varhaisessa testaamisessa, että onko aamun ekasta virtsasta tehty testi? Mullakin epäily raskaudesta ja olisin laskelmien mukaan 4+1 tai 4+2 ja tein testin aamulla, mutta tein sen vasta toisella kertaa eli olin jo kerennyt herättyäni käydä virtsaamassa ja sitten kun toisen kerran tuli tarve niin tein testin silloin ja se oli selkeä nega..
Esikoista odottaessa tein testin 4 päivää ennen kun menkkojen piti edes alkaa ja hailakka plussa tuli. Oireena vain ja ainoastaan oudoilta tuntuvat ja kipeät rinnat. Eritoten nännit.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon se vaikuttaa varhaisessa testaamisessa, että onko aamun ekasta virtsasta tehty testi? Mullakin epäily raskaudesta ja olisin laskelmien mukaan 4+1 tai 4+2 ja tein testin aamulla, mutta tein sen vasta toisella kertaa eli olin jo kerennyt herättyäni käydä virtsaamassa ja sitten kun toisen kerran tuli tarve niin tein testin silloin ja se oli selkeä nega..
Aamu virtsasta suositellaan testaamaan. Alkuraskaudessa tuo hcg eritys on kai vielä vähäistä joten ei välttämättä näy testissä esim. jos juo paljon vettä (laimentaa virtsaa) ja sit testaa. Testaa aamulla heti ensimmäisenä. Ja kannattaa muistaa että hcg pitoisuus nousee parin päivän välein. Eli testaa torstaina
Mulla näkyi haamuviiva vielä viikolla 12. Ei ollut muita oloja kuin mieletön jääkylmän, kuivan, valkoviinin himo ja kahvin pystyin jättämään pois.
Mulla alkoi rv 5+2 pahoinvointi, nyt mennyt 3 kk oksennellen saikulla ja olo todella heikko, hyperemeesi tuli siis.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi rv 5+2 pahoinvointi, nyt mennyt 3 kk oksennellen saikulla ja olo todella heikko, hyperemeesi tuli siis.
Oih :/ mitä oon lukenut niin toi on inhottava raskausajan vaiva
Mulla ei kahvi maistunut eräänä aamuna ja rintoja pisteli. Olivat arat. Sit tein testin ja negatiivinen. Muutama päivä myöhemmin plussat.