Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskausviikolla 5 olla jo jotain oireita?

Vierailija
13.12.2021 |

Ihmetellyt outoja oireita (huono ja huimaava, etova olo ilman oksentelua kylläkin) ja menkat myöhässä. Laskurin mukaan olisin 4+1

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuossa vaiheessa ei olla vielä tietoisia raskaudesta. Ei näy vielä testissäkään joten tuskimpa..

Vierailija
2/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset maholliset oireet viikoilla 6-7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla väsymystä.

Vierailija
4/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyt raskaudesta voivat jo herätä, menkat myöhässä jne.

Vierailija
5/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla, itselläni alkoi pahoinvointi ja hajuherkkyys silloin. Monilla muillakin.

Yleensä kuitenkin viimeistään rv 6-7.

Vierailija
6/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai niitä olla, pitäishän alkion olla jo kiinnittynyt. Testikin voisi jo näyttää tuloksen. Kannattaa kohta testata, turha ihmetellä oireita sen enempää.

Vierailija
7/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla väsymystä.

Mut eikö muuta?

Vierailija
8/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla oireita, mutta oikeasti harvalla. Mutta koska tiedät noinkin tarkkaan että missä vaiheessa mentäis jos ois raskaana niin taitaa yritys olla päällä. Ja silloin kovasti toivoo tärppiä luonnollisesti joten sitä analysoi omia olojaan. Voi siis olit olla toiveajattelun tulostakin.

Vierailija
9/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuossa vaiheessa ei olla vielä tietoisia raskaudesta. Ei näy vielä testissäkään joten tuskimpa..

Kyllä 4+1 näkyy jo useimmissa testeissä, toki vähän yksilöllisesti. Kuukautiset ovat tuolloin päivän myöhässä.

Oireita voi myös olla, hyvin yksilöllistä sekin.

Kätilö

Vierailija
10/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kannattais tehdä testi jos se ei vielä näy?

Vierailija
11/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskauden viidennellä viikolla alkion kerrokset alkavat yhä selkeämmin eriytyä – näistä kerroksista ihmisen alku alkaa muodostua. Tällä viikolla odottava äiti yleensä huomaa olevansa raskaana, sillä kuukautiset jäävät alkamatta."

Vierailija
12/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itselläni ainakin alkoi heti kiinnittymisen jälkeen pahoinvointi ja sehän loppui sitten vasta synnytykseen. Olen superherkkä kehon tuntemuksille. Ja raskautta ”yritetty” jo kolme vuotta joten en erityisemmin edes vahdannut tuntoja koska ei edes osannut odottaa joskus plussaavansa.

Vierailija
13/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kannattais tehdä testi jos se ei vielä näy?

Sit kun menkat on muutamasta päivästä viikkoon myöhässä

Vierailija
14/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain haamun testiin jo rv 3+5, pahoinvointi alkoi rv 4+jotain ja loppui vasta viikolla 20. Tein testin rv 3+5 koska oli alavatsakipua, palelin vaikka oli kuuma päivä yms.

Vierailija
15/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi pahoinvointi reilua viikooa ennen kuin menkkojen piti alkaa. Tiesin testaamattakin että olin raskaana. Voimistui vaan koko ajan ja olo oli ihan karmea noin viikolle 16. Sit loppui kuin seinään.

Vierailija
16/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi todellakaan viel noin aikaisin. Harhasta kuvitellua ja toiveajattelua Sanon minä.

Vierailija
17/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut närästystä yhden päivän jo ennen kuin menkat on olleet myöhässä, siitä tiedän jos olen raskaana :D

Vierailija
18/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat ensimmäiset raskausoireet hiukan ennen kuin tein testin. Arvasin jo olevani raskaana, joten testin tulos ei ollut yllätys. 

Vierailija
19/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi todellakaan viel noin aikaisin. Harhasta kuvitellua ja toiveajattelua Sanon minä.

Jaah. No kerropa sitten miksi mulla on ollut oireita vain niinä kahtena kertana kun olen ollut raskaana (ja jo viikolla 3). Normaalisti ei ole minkäänlaisia PMS-oireita tms. joten nekään eivät selitä.

Vierailija
20/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäiset oireet olivat lukuisat vessakäynnit yön aikana. Heräsin siis varmasti 4-5 kertaa yössä vessaan, mikä on ja oli todella poikkeuksellista. Sitten testasinkin näistä oireista hyvin pian plussan. Sanoisin, että olin viikoilla 4-5.