Voiko raskausviikolla 5 olla jo jotain oireita?
Ihmetellyt outoja oireita (huono ja huimaava, etova olo ilman oksentelua kylläkin) ja menkat myöhässä. Laskurin mukaan olisin 4+1
Kommentit (68)
Kyllä voi olla, itselläni alkoi pahoinvointi ja hajuherkkyys silloin. Monilla muillakin.
Yleensä kuitenkin viimeistään rv 6-7.
Voi kai niitä olla, pitäishän alkion olla jo kiinnittynyt. Testikin voisi jo näyttää tuloksen. Kannattaa kohta testata, turha ihmetellä oireita sen enempää.
Joillakin voi olla oireita, mutta oikeasti harvalla. Mutta koska tiedät noinkin tarkkaan että missä vaiheessa mentäis jos ois raskaana niin taitaa yritys olla päällä. Ja silloin kovasti toivoo tärppiä luonnollisesti joten sitä analysoi omia olojaan. Voi siis olit olla toiveajattelun tulostakin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuossa vaiheessa ei olla vielä tietoisia raskaudesta. Ei näy vielä testissäkään joten tuskimpa..
Kyllä 4+1 näkyy jo useimmissa testeissä, toki vähän yksilöllisesti. Kuukautiset ovat tuolloin päivän myöhässä.
Oireita voi myös olla, hyvin yksilöllistä sekin.
Kätilö
"Raskauden viidennellä viikolla alkion kerrokset alkavat yhä selkeämmin eriytyä – näistä kerroksista ihmisen alku alkaa muodostua. Tällä viikolla odottava äiti yleensä huomaa olevansa raskaana, sillä kuukautiset jäävät alkamatta."
Voi olla. Itselläni ainakin alkoi heti kiinnittymisen jälkeen pahoinvointi ja sehän loppui sitten vasta synnytykseen. Olen superherkkä kehon tuntemuksille. Ja raskautta ”yritetty” jo kolme vuotta joten en erityisemmin edes vahdannut tuntoja koska ei edes osannut odottaa joskus plussaavansa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin kannattais tehdä testi jos se ei vielä näy?
Sit kun menkat on muutamasta päivästä viikkoon myöhässä
Mä sain haamun testiin jo rv 3+5, pahoinvointi alkoi rv 4+jotain ja loppui vasta viikolla 20. Tein testin rv 3+5 koska oli alavatsakipua, palelin vaikka oli kuuma päivä yms.
Itsellä alkoi pahoinvointi reilua viikooa ennen kuin menkkojen piti alkaa. Tiesin testaamattakin että olin raskaana. Voimistui vaan koko ajan ja olo oli ihan karmea noin viikolle 16. Sit loppui kuin seinään.
Ei voi todellakaan viel noin aikaisin. Harhasta kuvitellua ja toiveajattelua Sanon minä.
Mulla on ollut närästystä yhden päivän jo ennen kuin menkat on olleet myöhässä, siitä tiedän jos olen raskaana :D
Minulla alkoivat ensimmäiset raskausoireet hiukan ennen kuin tein testin. Arvasin jo olevani raskaana, joten testin tulos ei ollut yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi todellakaan viel noin aikaisin. Harhasta kuvitellua ja toiveajattelua Sanon minä.
Jaah. No kerropa sitten miksi mulla on ollut oireita vain niinä kahtena kertana kun olen ollut raskaana (ja jo viikolla 3). Normaalisti ei ole minkäänlaisia PMS-oireita tms. joten nekään eivät selitä.
Mun ensimmäiset oireet olivat lukuisat vessakäynnit yön aikana. Heräsin siis varmasti 4-5 kertaa yössä vessaan, mikä on ja oli todella poikkeuksellista. Sitten testasinkin näistä oireista hyvin pian plussan. Sanoisin, että olin viikoilla 4-5.
Yleensä tuossa vaiheessa ei olla vielä tietoisia raskaudesta. Ei näy vielä testissäkään joten tuskimpa..