Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskausviikolla 5 olla jo jotain oireita?

Vierailija
13.12.2021 |

Ihmetellyt outoja oireita (huono ja huimaava, etova olo ilman oksentelua kylläkin) ja menkat myöhässä. Laskurin mukaan olisin 4+1

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi.

Vierailija
22/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä hormonaalisia muutoksia alkaa tulla välittömästi, kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy. Jotkut tuntevat ne herkemmin kuin toiset.

Itsellä tuli raskauden alkuvaiheessa rinnat erittäin herkäksi — pelkkä käveleminenkin sattui niihin. Onneksi se vaihe meni pian ohitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko

Vierailija
24/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin outoa oloa jo viikolla 5. Raskaustestin tein sitten, kun menkkojen poisjäännistä oli kulunut reilu viikko. Eipä ollut tulos sinänsä yllätys. Yllättävää oli se, että tulin raskaaksi ekalla yrittämällä.

Vierailija
25/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin nyt mahdollinen 4+2 ja oli selkeä negatiivinen..

Vierailija
26/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiesin olevani raskaana ennen testiä, kun hissiin mennessä siellä olevan hajuvesi aiheutti pahoinvoinnin (joka tuttu ensimmäisestä raskaudesta). Sanoin miehelleni, että olen muuten raskaana ja näin oli.

Vierailija
27/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein testin kun kuukautiset olivat 2 päivää myöhässä --> NEG.

Tein toisen kun olivat 4 päivää jo myöhässä --> POS.

Vierailija
28/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein testin nyt mahdollinen 4+2 ja oli selkeä negatiivinen..

Odota viikko ja testaa sitten. Kaikista luotettavinta odottaa.

Vierailija
29/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein testin kun kuukautiset olivat 2 päivää myöhässä --> NEG.

Tein toisen kun olivat 4 päivää jo myöhässä --> POS.

Mulla sama. Jostain luin että se HCG hormoni nousee n. 2 päivän välein

Vierailija
30/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit oli arat jo tosi aikaisin. Siitä olen jokaisen raskauteni huomannut (tai no ekasta en tajunnut, että johtuu siitä) - jopa sen kohdunulkoisen raskauden. 

Vierailija
31/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuukautisten poisjääntiä minulla oli epämääräistä pahoinvointia ja huomasin fyysisiä muutoksia nänneissäni. Ne olivat hieman suurentuneet ja ulkonevammat. Kuukautisten ollessa pari pv myöhässä tein RFSU varhaisen raskaustestin, joka oli negatiivinen. Pari päivää myöhemmin tein Apteekkarin raskaustestin, joka oli positiivinen. Toki odotin raskautta ja se sai minut kyttäämään mahdollisia oireita, mutta en uskonut tärppäävän heti ensimmäisestä kierrosta.

Vierailija
32/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi 4+jotain niin alkio oo vasta kiinnittynyt eli aiti ei voi vielä tuntee mitään? Menkat ehkä päivän myöhäsä ja kukaan osaa epäillä mitää

Vierailija
33/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri viikko viisi alkanut (4+2). Ensimmäisen positiivisen testin tein 10 päivää ovulaatiosta eli viime perjantaina.

Alavatsaa vihlaisee tosi inhottavasti jos vaihtaa asentoa nopeasti tai yskäisee. Välillä tuntuu vähän siltä, että menkat alkaisivat. Valkovuotoa on todella paljon, yleensä tähän aikaan kuusta sitä ei ole lainkaan.

Huomenna menen lääkäriin jossa varmistetaan raskaus ultralla ja verikokeella. Tämä siksi, että käyn lapsettomuushoidoissa ja tämä alkio sai alkunsa icsi-hoidolla. Jännittävää aikaa eletään, 4 vuotta on yritetty saada lasta alulle ja tämä kierto on elämässäni ensimmäinen, jossa sain raskaustestiin 2 viivaa.

Vierailija
34/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oksentelin täyttä häkää jo 5+1, 7+4 olin jo ekan kerran tipassa. Hyperemeesi on mukava seuralainen.

Vierailija
35/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri viikko viisi alkanut (4+2). Ensimmäisen positiivisen testin tein 10 päivää ovulaatiosta eli viime perjantaina.

Alavatsaa vihlaisee tosi inhottavasti jos vaihtaa asentoa nopeasti tai yskäisee. Välillä tuntuu vähän siltä, että menkat alkaisivat. Valkovuotoa on todella paljon, yleensä tähän aikaan kuusta sitä ei ole lainkaan.

Huomenna menen lääkäriin jossa varmistetaan raskaus ultralla ja verikokeella. Tämä siksi, että käyn lapsettomuushoidoissa ja tämä alkio sai alkunsa icsi-hoidolla. Jännittävää aikaa eletään, 4 vuotta on yritetty saada lasta alulle ja tämä kierto on elämässäni ensimmäinen, jossa sain raskaustestiin 2 viivaa.

Tsemppiä sulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vierailija
36/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla testi on ollu vielä negatiivinen noilla viikoilla mut muutamia päiviä kun odotellut niin plussa tullut.. Yksilöllistä varmaan

Vierailija
37/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan saaterin väsynyt. Luulin että on tulossa joku flunssa tms. Siis niin poikki että nukahtelin istualteni sohvalle. 

Vierailija
38/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Kiitos. Tiedän kyllä että mitä vaan voi vielä tapahtua mutta toivotaan tosiaan että kaikki menee hyvin :)

Vierailija
39/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla oireita!

Itsellä alkoi aamupahoinvointi ja heikotus tuolloin, työmatkalla piti syödä koko ajan jotain että ei pyörry, rinnat oli arat ja menkat myöhässä. Sitä mietin sitten pari päivää että voiko olla...

4+6 ostin testin ja 5+0 oli niin vahva positiivinen, että ei epäilystä.

Vierailija
40/68 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mulla oli oksentelua juuri tuossa viikoilla 4-5, sen jälkeen ei enää ollut. Oli niukat menkatkin muutama päivä ennen raskaustestiä. Testin tein koska nyyhkyttelin vähän väliä, tunteellinen olen kyllä muutenkin, ja koira pyöri ympärillä koko ajan nuuhkimassa. Oli yllätysraskaus, jälkiehkäisyn otin ajallaan, mutta pirpana päätti tehdä minusta äidin :)