Koska on virpomispäivä?
Onko huomenna virpomispäivä vai koska se on? Kiitos vastauksista. Toivoo Tampereen neiti
Kommentit (18)
Tampereella viikon päästä sunnuntaina
Ei ole huomenna. Aikaisintaan viikon päästä sunnuntaina, ja Pohjanmaalla vasta siitä viikon päästä lauantaina (trullittelu).
Ensi viikon sunnuntaina virvotaan, viikkoa ennen pääsiäissunnuntaita.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:41"]Tietää pitää ovet kiinni. Kiitos.
[/quote] joo hyvä ettet suotta avaa.
Eikö Tampereen neiti omista kalenteria? Uskomatonta, että täällä vuodesta toiseen kysytään samaa itsestäänselvää asiaa.
Virpomispäivä = Palmusunnuntai. Merkitty kalenteriin. Tänä vuonna 29.3..
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:51"]Virpomispäivä = Palmusunnuntai. Merkitty kalenteriin. Tänä vuonna 29.3..
[/quote] ei oo kaikkialla näin. Esim.vaasassa
Saudi-arabiassa muistaakseni virvotaan perjantaisin. Tai sillä yhdellä oli ainakin virpomispäivä perjantai joka sai 1000 virpomista, 50 virvontaa/kerta.
Minä en koskaan tiedä milloin se on koska täälläpäin ei ole edes koko tapaa. Yksi muualta muuttanut tuttu silti tuo aina 3 lastansa virpomaan, enkä ole ikinä osannut varautua
Itse virvon noin 2- 5 kertaa viikossa.
-melkeinheteromies-
Kerjäämispäivä siis.
Vittu tommoset päivät sais lailla kieltää, että vieraat kakarat käy kerjäämässä ventovieraita ihmisiltä.
Omat eivät ole ikinä edes ehdottaneet moista. Onneksi!!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 20:14"]Kerjäämispäivä siis.
Vittu tommoset päivät sais lailla kieltää, että vieraat kakarat käy kerjäämässä ventovieraita ihmisiltä.
Omat eivät ole ikinä edes ehdottaneet moista. Onneksi!!
[/quote] vitun jännää
Su 29.3. on palmusunnuntai eli "virpomispäivä".
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 20:17"]Su 29.3. on palmusunnuntai eli "virpomispäivä".
[/quote]pohjanmaalla lankalauantaina
12: Ei ole kiellettyä ostaa karkkia säilöön esim. tammikuun alussa. Tai viimeistään siinä vaiheessa, kun lähikauppasi laittaa suklaamunat hyllyyn.
Olen kysynyt tätä täällä ennenkin, mutta miksei Lapissa/Rovaniemellä virvota? Muutin tänne viisi vuotta sitten ja joka vuosi olen varannut palmusunnuntaille karkkia, mutta kukaan ei ole käynyt.
Vitun halloweenina sitävastoin on ollut ovikellon soittelijoita, mutta ei mulla silloin ole ollut mitään antaa, enkä kyllä ala moisena "pyhänä" varautumaankaan.