Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turku vs Helsinki

Vierailija
21.03.2015 |

Turku vs Helsinki

Pitäisi laittaa yliopistohaku ja kohteet pitää priorisoida. Plussia ja miinuksia molemmista. Ongelma on sillä mielestäni:

Helsinki:
>parempi ja isompi opisto
>iso kaupunki
-iso kaupunki
-mamuja ja muuta roskaa
-ruuhkat ja julkinen liikenne
-kallista

Turku
>rento kaupunki
>kaikki kävely/pyörämatkan päässä
>halvempaa asua
>vaikuttaa hyvältä kampusalueelta

Miinuksia en juuri Turulle keksi. Muutto uuteen kaupunkiin enkä tunne ketään sieltä, mutta aika sama se on Helsingissäkin (t. Espoo). Hesessä saattaa olla hieman paremmat opiskelumahdollisuudet, mutta akuankka.jpg miten paljon siellä asuminen vituttaisi verrattuna Turkuun. Olen myös hikky burgeri joten yöelämä tai baarit eivät juuri kiinnosta.
Mielipiteitä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hikky burgeri? 

No, jos Turusta löysit enemmän plussia, niin mene turkuun.

Vierailija
22/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsut Helsinkiä Heseksi, kannattaa varmaan mennä Turkuun:). Vai mitä tuo tarkoitti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun opiskelukavereista, muualta Suomesta tulleista, suurin osa on rakastunut Turkuun täällä opiskellessaan :) Niin täydellinen opiskelijakaupunki. Huono puoli se, ettei täällä ole kauheasti työpaikkoja - itsekin joudun nyt valmistuttuani täältä pois muuttamaan.

Vierailija
24/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa kaupungeissa asuneena pidän enemmän Helsingistä.  Mamuja on myös molemmissa kaupungeissa paljon, joten sen perusteella ei kannata valita.

Vierailija
25/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:27"]

Turku vs Helsinki

Pitäisi laittaa yliopistohaku ja kohteet pitää priorisoida. Plussia ja miinuksia molemmista. Ongelma on sillä mielestäni:

Helsinki:
>iso kaupunki
-iso kaupunki
-mamuja ja muuta roskaa
-kallista

Turku
>rento kaupunki
>halvempaa asua

Miinuksia en juuri Turulle keksi. Muutto uuteen kaupunkiin enkä tunne ketään sieltä, mutta aika sama se on Helsingissäkin (t. Espoo). Hesessä saattaa olla hieman paremmat opiskelumahdollisuudet, mutta akuankka.jpg miten paljon siellä asuminen vituttaisi verrattuna Turkuun. Olen myös hikky burgeri joten yöelämä tai baarit eivät juuri kiinnosta.
Mielipiteitä?

[/quote] on vain yksi stadi Suomessa ja se on merellinen ihana Helsinki, stadi on snadi mutta puli.

Vierailija
26/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yo-kylässä on helvetisti vitun massiivisia oksettavan rumia hämähäkkejä asunnoissa sisällä. Tai ainakin yhdessä rakennuksessa on. On niin isoja ja rumia että melkein veikkaisin jostain ulkomailta levinneiksi, ja hyi saatana kuinka nopeita ne ovat. En pääse ikinä yli siitä että yksi meni hiuksissani hrrr. Ei ikinä enää sinne takas.

Vierailija
27/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:11"]

Turku vs Helsinki

Helsinki:
>iso kaupunki
-iso kaupunki
-mamuja ja muuta roskaa
-kallista

Turku
>rento kaupunki
>halvempaa asua

Mielipiteitä?

[/quote] on vain yksi stadi Suomessa ja se on merellinen ihana Helsinki, stadi on snadi mutta puli.

[/quote]

Helsinki on samaa kokoluokkaa kuin Porto. Aikas pieni.

Vierailija
28/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:14"]

Turun yo-kylässä on helvetisti vitun massiivisia oksettavan rumia hämähäkkejä asunnoissa sisällä. Tai ainakin yhdessä rakennuksessa on. On niin isoja ja rumia että melkein veikkaisin jostain ulkomailta levinneiksi, ja hyi saatana kuinka nopeita ne ovat. En pääse ikinä yli siitä että yksi meni hiuksissani hrrr. Ei ikinä enään sinne takas.

[/quote]tunnistettu :DDD

Vierailija
29/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suuri = buli.

Vierailija
30/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset ovat vähän omituista porukkaa mielestäni, ainakin kauempaa muuttaneita kohtaan. Helsingissä näitä "muuttajia" on niin paljon, ettei siihen kukaan kiinnitä mitään huomiota. Tarkoitan nyt ihan kantasuomalaisia. Mamuja on molemmissa paljon.

Itse valitsin aikoinaan Helsingin, Tosin turku ei ollut edes vaihtoehtona. Olen viihtynyt loistavasti täällä:).

Vierailija
31/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää turkuun tulisin, oon kyllä jäävi sanoon kun ikäni asunut täällä :D
Mut YO-kylän niihin vanhoihin talohin älä muuta. Esim. Räntämäessä, Haritussa ja siinä YO-kylän vieressä uudet talot ok opiskelija-asuntoja.

Vierailija
32/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:11"]

Turku vs Helsinki

Helsinki:
>iso kaupunki
-iso kaupunki
-mamuja ja muuta roskaa
-kallista

Turku
>rento kaupunki
>halvempaa asua

Mielipiteitä?

[/quote]

Helsinki on samaa kokoluokkaa kuin Porto. Aikas pieni.

[/quote]

Niinhän tuossa juuri sanottiin, "stadi on snadi".

Vierailija
33/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yo-kylässä on helvetisti vitun massiivisia oksettavan rumia hämähäkkejä asunnoissa sisällä. Tai ainakin yhdessä rakennuksessa on. On niin isoja ja rumia että melkein veikkaisin jostain ulkomailta levinneiksi, ja hyi saatana kuinka nopeita ne ovat. En pääse ikinä yli siitä että yksi meni hiuksissani hrrr. Ei ikinä enää sinne takas.

[/quote]

Hyi kamala!! Ihan tottako?? Mä kuolisin sinne.

Vierailija
34/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ap pitää Helsingin yliopistoa Turkua parempana?

Vierailija
35/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:06"]

Jos kutsut Helsinkiä Heseksi, kannattaa varmaan mennä Turkuun:). Vai mitä tuo tarkoitti?

[/quote]

Ai sä tarkoiti siis Hesa:).? Ok. Kommentoin itseäni tässä, en tajunnu tuota heseä:D.

Vierailija
36/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:22"]

Kyllä mää turkuun tulisin, oon kyllä jäävi sanoon kun ikäni asunut täällä :D Mut YO-kylän niihin vanhoihin talohin älä muuta. Esim. Räntämäessä, Haritussa ja siinä YO-kylän vieressä uudet talot ok opiskelija-asuntoja.

[/quote]

Vieläkö Rehtorinpellonkadun yo-talot ovat pystyssä? Niiden sijainti oli ihanteellinen, mutta kunto oli kauniisti sanottuna haasteellinen jo vuosia sitten, kun Turussa opiskelin. Onnekseni en asunut noissa taloissa. Ainakin C-talossa alakerran osakunnasta rockin räime kuului 10. kerrokseen saakka.

Vierailija
37/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:20"]

[/quote]

Suuri = buli.

[/quote]

buli MYÖS hyvä/hauska/hieno ( stadin slangi- sanakirjasta).

Vierailija
38/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yo-kylässä on helvetisti vitun massiivisia oksettavan rumia hämähäkkejä asunnoissa sisällä. Tai ainakin yhdessä rakennuksessa on. On niin isoja ja rumia että melkein veikkaisin jostain ulkomailta levinneiksi, ja hyi saatana kuinka nopeita ne ovat. En pääse ikinä yli siitä että yksi meni hiuksissani hrrr. Ei ikinä enään sinne takas.

[/quote]HUUTO-VITUN-NAURUA

Vierailija
39/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Hyi kamala!! Ihan tottako?? Mä kuolisin sinne.
[/quote]

No totta on, ja niitä oli talvellakin. Hyi saatana. Ja niille jotka nauraa niin ei oo hei hauskaa jos on vitun iso hämähäkkifobia. Ei mikään pikku pelko siis. Ei käynyt siedätyshoidosta, ei todellakaan. On se niin helppoo niiden pilkata jotka ei mitään pelkää. Mulle se oli helvettiä. Mutta niin muuten itse valitsisin Turun mieluummin kuin Helsingin, mutta ei kyllä ole Hesasta niin paljon kokemusta.

Vierailija
40/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:14"] Turun yo-kylässä on helvetisti vitun massiivisia oksettavan rumia hämähäkkejä asunnoissa sisällä. Tai ainakin yhdessä rakennuksessa on. On niin isoja ja rumia että melkein veikkaisin jostain ulkomailta levinneiksi, ja hyi saatana kuinka nopeita ne ovat. En pääse ikinä yli siitä että yksi meni hiuksissani hrrr. Ei ikinä enää sinne takas. [/quote] Hyi kamala!! Ihan tottako?? Mä kuolisin sinne. [/quote] No totta on, ja niitä oli talvellakin. Hyi saatana. Ja niille jotka nauraa niin ei oo hei hauskaa jos on vitun iso hämähäkkifobia. Ei mikään pikku pelko siis. Ei käynyt siedätyshoidosta, ei todellakaan. On se niin helppoo niiden pilkata jotka ei mitään pelkää. Mulle se oli helvettiä. Mutta niin muuten itse valitsisin Turun mieluummin kuin Helsingin, mutta ei kyllä ole Hesasta niin paljon kokemusta.

[/quote]

Apua, minä siis tuo sama jolle vastasit.  Siis mulla on oikea araknofobia, kuten sullakin näköjään:(. Ihan järkyttävää! 

Olen kuullut että täällä Helsingissäkin opiskelija- asuntoloissa on jotain ötököitä ollut, mut ei sentään isoja hämähäkkejä. Kyse kai joistain luteista lähinnä. Inhottavia toki nekin.

Mun pelko on niin paha, etten voi matkustaa minnekään kaukomaille. Ja jokin aika sitten näin uutisen että Englannissa lauhtuneen ilmaston takia on alkanut asuntoihin tunkemaan todella isoja hämähäkkejä. Paikalliset ovat niihin tottuneet ja blaa blaa, mut mun ei tarvi näköjään sinnekään matkustaa. Ymmärrän ettei niitä paremmissa hotelleissa ole, mutta kun oli haaveena kierrellä maaseudulla B&B paikoissa. Juu ei kiitos. 

Sinun housuissasi näkisin edelleen painajaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän