Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset budjetoivat keskimäärin 327 e joululahjoihin: teetkö sinä niin?

Vierailija
13.12.2021 |

Nordean kyselyn mukaan.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kilpailua siitä kuka ostaa eniten turhaa krääsää isoimmalla summalla :D Sitten tammikuussa ryhdytään vegaaneiksi ja ostetaan sähköauto, että hiilijalanjälki pienenee.

Mä ostan paljon, jotain 50 pakettia ja yksikään ei ole turhaa krääsää.

Vierailija
82/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä oikein ostelette jos yhden ihmisen lahjaan menee joka vuosi yli 100e?! Ei kai niitä tabletteja, puhelimia, telkkareita ja älykellojakaan määränsä enempää tarvitse...

Teinille kotimainen villaneule oli jo tuon satasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä oikein ostelette jos yhden ihmisen lahjaan menee joka vuosi yli 100e?! Ei kai niitä tabletteja, puhelimia, telkkareita ja älykellojakaan määränsä enempää tarvitse...

Eihän satasella saa oikein mitään. Pari vaatetta ja lelu. Ei ne oikein riitä.

Vierailija
84/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa meidän pakettien lisäksi yhden paketin, joten ollaan sitten itse ostettu vähän enemmän lahjoja. Kaksi lasta ja vuodesta riippuen lahjat 300-600 €/lapsi. Toki tuohon 600 € mahtuu sitten joku kalliimpi hankinta, joka joka tapauksessa täytyisi ostaa, esim jotkut sukset, puhelin tms. Muihin lahjoihin menee ehkä 200 € tuohon lisäksi.

Vierailija
85/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha krääsä on perseestä. Olen ratkaissut ongelman ostamalla pääasiassa ravintola lahjakortteja läheisille Black fridaystä (kaikki syö kuitenkin jotain ja kukapa ei hyvästä ruuasta tykkäisi, ostetaan työtä Suomeen..) Ennen koronaa saatoin lykätä mukaan myös leffalippuja.

Kummitytöille ostan toivelistalta jotain (tänä vuonna lautapelit, joskus aiemmin ollut mm. lahjakortteja vaateliikkeisiin, alkavat olla jo sen ikäisiä että valitsevat vaatteet mieluiten itse).

Puolison lahja riippuu paljon vuodesta. Parina vuotena olen askarrellut kunnon joulukalenterin (yllätyksinä mm. erikoisoluita, ja - kahveja sekä suklaapatukoita) joka on osaltaan joululahja. Sitten lisäksi jotain mitä olen nähnyt kaupassa hypistelevän tai joku ravintolan maistelumenusetti.

Vierailija
86/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu on meille tärkeää eikä niinkään määrä. Neljä lahjaa ostan, n. 3000e menee näihin. Ovat semmosta arjen luksusta niin mukava antaa kun menee käyttöön :)

Vierailija
87/95 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä budjetoin 500 e, joskus jos on tiukkaa, vain 200 e. Tänä vuonna tulee jäämään alle 700 euroon.

Vierailija
88/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee taas 2000-2500€ eikä ole kun yksi 9vlapsi ja puoliso

Vierailija
89/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lahja 200, äidin 30. Pienet lahjat kavereille yht. 42. Veljelle ja vaimolle 30.

Eli 302 €?

Vierailija
90/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajatuksena on että ostetaan krääsää? Harvassa kai ne nykyisin on jotka ostaa vaan kun niin on tapana ja pitäähän sitä jotakin.

Yhtenä vuonna meni reilu 1200 € kun ostin sukuun kotimaisia lampaan taljoja. Niin vaan ovat vielä reilu 8 vuoden jälkeenkin käytössä. Yksi tosin siirtynyt lapsen pulkkareissun lämmittäjäksi mutta tärkeää virkaa se sielläkin ajaa.

Vierailija
91/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene penniäkään.

Vierailija
92/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,ei ole siivojana varaa tuollaisiin summiin, en vietä kulutus hysteria juhlaa,vaan rauhassa perus joulu ruokia syöden ja leffoja katsellessa. Kenellekään en osta mitään ja kortit on jo aikoja sitten lähetetty.

Vierailija
93/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ruokaostoksia joulun kunniaksi 100 euroa

Lapselle vaatteita joulun jälkeen alesta 100 euroa

Äidille, isälle, yhdelle veljenlapsista ja  kahdelle ystävälle kirpparilta lahjat yht. 50 euroa

Kukkia, joululeivonnaisia ja muuta naapurinmummolle ja muutamalle muulle 30 euroa

Itselle vintagekoru 130 ja eräs toinen oma lahja 35 euroa

Oon luullut että olen säästäväinen, mutta taidankin tuhlata 

Vierailija
94/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 500 mennyt tähän mennessä. Joinain vuosina mennyt enemmänkin. Nyt shoppasi paljon jo etukäteen eri alekampanjoista.

Mies, kaksi lasta, pari kummilasta, sekä muutama läheinen sukulainen.

Vierailija
95/95 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan