Suomalaiset budjetoivat keskimäärin 327 e joululahjoihin: teetkö sinä niin?
Kommentit (95)
En todellakaan, en vietä joulua. Aivan turhaa touhua. Lasten joulu on toki eri asia.
Aikuisen lapseni lahja noin 150 e + hänelle ja puolisolleen yhteinen lahja 100 e
Kummitytön lahja 100 e
Hänen siskonsa lahja 70 e
Heidän veljensä lahja 70 e
Puolisolle noin 500 e
Yhteensä ehkä tonni. VIime vuonna meni vähän enemmän.
En budjetoi ollenkaan. Menee sen verran kun menee.
Menee enemmän, mulla on 14 ihmistä, joille pitää ostaa lahja.
Menee enemmän reippaasti. Lapsiakin on kolme.
En. Desimaalipilkku puuttuu. Ihan sama, mistä välistä.
Paljon vähemmän, koska ei ole varaa. Ja kaikilla läheisilläni taas on hyvät tulot.
Menee paljon enemmän, kun omia lapsia on 5 ja kummilapsia löytyy liuta.
Kymmenen euroa. Puhelimen varavirtalähde oli tarjouksessa.
Kaksi ilmaista kirjaa.
Siinä kaikki.
No kolmen muksun lahjoihin meni noin 700e.
En mutta ruokiin satsaan ja teen itse. Siinä lahjoja vietäväksi.
Mahtaakohan tonni riittää...? Lahjat miehelle, 3 lapselle, vanhemmilleni, siskolleni ja hänen 3 lapselle. En uskalla laskea kovin tarkkaan.
Tuskin niin paljon. Aika paljon saa lahjojakin ilmaiseksi, kun pitää silmät auki ja tarkkailee vaikkapa paperinkeräyslaatikkoa. Meidän taloyhtiössä sinne oli viskattu paljon uutukaisessa kunnossa olevia kirjoja, vieläpä semmoisia, jotka kelpaa sukulaisille lahjoiksi (yksi hyvinkin toivottu). Ja aina voi itse askarrella vaikkapa koristeita lahjaksi.
Kapitalistista hömpötystä koko joulu nykyään yök.
Lahjoihin menee noin 100€. Kumppani tärkein ja sitten muistan muutamaa muuta ihmistä pienesti.
Tyttärelle ostin television, 500 e, kosmetiikkaa ja erikoistyynyt yht. noin 100 e lisää. Pojall mies osti kalliin lahjan, minä kirjoja, yöpuvun ja pelin, yht. noin satasella. Miehelle angora-alusasun 140 e. yhteensä siis 840 e.
Meidän perheessä ei saa lahjoja kuin lapset. Omia ei ole. En osta siskon lapsille mitään. Sovittu juttu.
0 €
En. Pelkästään mieheni joululahja maksoi sen verran. Poikani vielä vähän enemmän. Ja minulla on kolme lasta ja kolme miniää/vävyä. Eli paljon enemmän menee.