Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, älkää tehkö näin illallisella...

Vierailija
21.03.2015 |

Ollaan asuttu miehen kanssa yhdessä nyt muutama kuukausi. Vastaan pääasiassa ruuanlaitosta, vaikka kotityöt muuten jaetaan tasan. Eilen tein vähän pidemmän kautta illallista.. Lohta, kukkakaaligratiinia, salaattia, viiniä, saaristolaisleipää ja yrttilevitettä. Jälkkäriksi pannacottaa. Jollekin ehkä arkipäivää, meille erikoisempaa.. :)

No, kun ruoka oli valmista kutsuin miestä useasti pöytään. Oli joku peli kesken ja lopulta tuli 20 min päästä. Hän istuutui pöytään, lappasi ruokaa lautaselle ja maistamatta sitä lainkaan kysyi missä ketsuppi. Sanoin että ottaa jääkaapista jos ruoka kaipaa ketsuppia, itse en ajatellut käyttää. No mies sitten struuttasi annokseen ketsuppia ja selkä kumarassa veti koko satsin alta 5 minuutin. Ei puhettakaan, että jotain oltaisi juteltu vaikka kuulumisia päivästä kyselinkin. Yhden viestin ehti syömisen ohessa naputella... Viiniä ei avattu, koska aikoi myöhemmin "jätkien kanssa bisselle"... Pannacotta jäi koskematta kun " ei makeasta välitä."

Loppuillan mies istui kuulokkeet korvilla olohuoneessa kunnes lähti baariin. Itse siivosin keittiön ja kävin purkamassa höyryjä lenkillä... Ärsyttävää, kun on nähnyt vaivaa järjestääkseen yhteistä aikaa, ei mies arvostanut sitä yhtään. :-( tuntee itsensä vain itsenästään selväksi.. Kuin ilmaa. Älkää te muut miehet tehkö samoin.. Sanokaa edes kiitos kun teit ruokaa. Tai vaikka vastatkaa kun vaimonne kysyy miten päivänne meni.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:59"]

Ollaan asuttu miehen kanssa yhdessä nyt muutama kuukausi. Vastaan pääasiassa ruuanlaitosta, vaikka kotityöt muuten jaetaan tasan. Eilen tein vähän pidemmän kautta illallista.. Lohta, kukkakaaligratiinia, salaattia, viiniä, saaristolaisleipää ja yrttilevitettä. Jälkkäriksi pannacottaa. Jollekin ehkä arkipäivää, meille erikoisempaa.. :) No, kun ruoka oli valmista kutsuin miestä useasti pöytään. Oli joku peli kesken ja lopulta tuli 20 min päästä. Hän istuutui pöytään, lappasi ruokaa lautaselle ja maistamatta sitä lainkaan kysyi missä ketsuppi. Sanoin että ottaa jääkaapista jos ruoka kaipaa ketsuppia, itse en ajatellut käyttää. No mies sitten struuttasi annokseen ketsuppia ja selkä kumarassa veti koko satsin alta 5 minuutin. Ei puhettakaan, että jotain oltaisi juteltu vaikka kuulumisia päivästä kyselinkin. Yhden viestin ehti syömisen ohessa naputella... Viiniä ei avattu, koska aikoi myöhemmin "jätkien kanssa bisselle"... Pannacotta jäi koskematta kun " ei makeasta välitä." Loppuillan mies istui kuulokkeet korvilla olohuoneessa kunnes lähti baariin. Itse siivosin keittiön ja kävin purkamassa höyryjä lenkillä... Ärsyttävää, kun on nähnyt vaivaa järjestääkseen yhteistä aikaa, ei mies arvostanut sitä yhtään. :-( tuntee itsensä vain itsenästään selväksi.. Kuin ilmaa. Älkää te muut miehet tehkö samoin.. Sanokaa edes kiitos kun teit ruokaa. Tai vaikka vastatkaa kun vaimonne kysyy miten päivänne meni.

[/quote]

Helmiä sioille. Itse arvostaisin suuresti jos vaimoni tekisi kuten sinä. Kuten onneksi usein tekeekin.

M37

Vierailija
42/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö mies etukäteen että erikoisempi illallinen tulossa? Miehille täytyy tehdä selväksi tuollaiset asiat, eivät he tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Meillä mies samanlainen baarissakäyntiä lukuunottamatta.

Vierailija
44/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli miesystävä, joka seisoi ruokailun ajan. Siis lappasi ruokaansa lautaselta seisten. Todella romanttista. Joskus kun istui, veteli pelkällä haarukalla hirveetä vauhtia. Onneksi on ex.

Vierailija
45/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdottaisin, että miehen kannattaisi jättää selvästi tunnevammainen ja huonon itsetunnon kanssa oleva vaimoke, joka kuvittelee ABC:n lounaspöydän tasoisen perusmurkinan olevan joku romanttinen illallinen, kun siihen lisätään pullo viiniä... Hohhoijaa miten pölvästejä naisia sitä maailmassa on, itse heittäisin pihalle alta aikayksikön.

Vierailija
46/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ap kannattanut kommunikoida miehen kanssa?

Ennen tilannetta: "Kulta, mitä teet perjantaina? Ajattelin kokata vähän oarempaa ruokaa meille. Olisi mukavaa relata yhdessä ja jutella vähän paremmmin, tuntuu ettei työviikolla oikein ehdi. Keksin jo kivan jälkiruoankin! Monelta tulet kotiin?"

Tilanteen jälkeen: "Minulle tuli paha mieli äskeisestä. Olin toivonut että söisimme yhdessä rauhallisesti, olin varannut lempiviiniänikin. Minusta on mukavaa jutella syödessä, varsinkin nyt kun on vapaata eikä mihinkään kiire. "

Mut jo, parempi vaan aina olettaa että muut ihmiset lukee sun ajatukset. Tai aina voi ottaa eron.

Vierailija
47/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mun entinen poikakaveri teki aikoinaan samat. Tuli mun luo opiskelupaikkakunnalle, olin varannut (suhteessa silloiseen varallisuuteen) hyvät ruuat ja laitoin kauniin kattauksen, kynttilät... Jätkä kaappaa ruokaa lautaselle, laittaa valot päälle ja alkaa kattoo jääkiekkoa. Ei se ruoka varmaan peruskotisapuskasta eronnut, mutta olisi kuvitellut, että kynttilät ja kattaus jotain kertoisivat. Ei sillä muutenkaan ollut romantiikan tajua ainakaan silloin, ehkä elämä on opettanut sen jälkeen.

Aviomieheni oli aivan toista lajia alusta lähtien. Laittoi minulle ruokaa, arvosti minun laittamaani ruokaa, tykkäsi fiilistellä kynttilänvalossa, käydä kuutamokävelyllä jne.

Vierailija
48/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:18"]

Höh, mulla vähän sama kun olin laittanut makkariin kynttilöitä ja odottelin miestä. Sitten kun tuli makkariin, niin totesi vaan että ois ollu kivempi yllätys suihkun jälkeen, lösähti mun päälle makoilemaan, avasi telkkarin ja kertoa turisi päivästään. Siinä sitten makasin miehen alla hepeneet päällä ja mietin mitä vittua.

[/quote]

Eli miehen pitää haluta seksiä kun sinä haluat?

Jos sama olisi niinpäin, että mies laittanut jatsia soimaan ja on muna pystyssä sängyllä, niin vastaus olisi että kai nyt nainen saa raskaan päivän jälkeen katsoa edes vähän TV:tä.

Vierailija
49/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo muuten sanoa, että miksetvavannut suutasi tilanteessa. Itse vaan tunsin tilanteen niin hölmistyttävänä, etten saanut sanottua mitään. Poikakaveri ei huomannut kerrassaan mitään ja tyytyväisenä siinä katsoi lätkää, niin en sitten viitsinyt alkaa mäkättää, kun yhteistä aikaakin oli vain viikonloppu. En enää tuon jälkeen järkkäillyt sille jätkälle mitään erikoisuuksia enkä yrittänyt romantiikkaa. 57

Vierailija
50/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:38"]

Höh, mulla vähän sama kun olin laittanut makkariin kynttilöitä ja odottelin miestä. Sitten kun tuli makkariin, niin totesi vaan että ois ollu kivempi yllätys suihkun jälkeen, lösähti mun päälle makoilemaan, avasi telkkarin ja kertoa turisi päivästään. Siinä sitten makasin miehen alla hepeneet päällä ja mietin mitä vittua.

[/quote]

Eli miehen pitää haluta seksiä kun sinä haluat?

Jos sama olisi niinpäin, että mies laittanut jatsia soimaan ja on muna pystyssä sängyllä, niin vastaus olisi että kai nyt nainen saa raskaan päivän jälkeen katsoa edes vähän TV:tä.

[/quote] Oikeesti? Voi kai sitä muutenkin viettää yhdessä hieman aikaa sängyssä ilman seksiä. Vai onko tuo joku miesten käsitys, että jos vähänkään tekee mitään romanttista, sen on pakko johtaa panemiseen?

Mekin miehen kanssa ollaan lähekkäin ja kiehnätään monesti sängyssä, joskus johtaa panemiseen, joskus ei.

Vierailija
51/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa naiset puhuisitte miesten kanssa ja sanoisitte että haluaisit rauhallisen kahdenkeskisen hetken jne?

Kaikille kun se ruoka ei ole mikään maailman tärkein ja hienoin kokemus, vaan pelkästään pakollinen paha saada energiaa.

Itseäni taas huvittaa/vituttaa katsella ihmisiä (yleensä naisia) jotka yliopiston ruokalassa syö jotain makkaraa perunamuusilla niin, että joka helvetin suupala kihnutetaan haarukalla ja veitsellä, pyöritellään ja hyöritellään pitkin lautasta ja suurieleisesti pitää sitten kilkuttimet tunkea suuhun. Ja syömiseen menee tunti.

Oikeasti, mitä helvettiä. Se on arkiruokaa, ei mitään Gordon Ramsayn tekemää jumalten ruokaa. Helvetin naurettavaa hienostelua ja tahallista hidastelua.

Itse lappaan ruuan haarukalla(koska osaan syödä yhdelläkin välineellä, en tarvitse vammaisena kahta) ja yritän pureskella tarpeeksi ja sitten alas.

Vierailija
52/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti ei tässä kirjoituksessani ollut se, kuinka kulinaristista ruoka oli (mitä se meille nuorelle parille kuitenkin oli). Tarkoitus oli vähän purkaa omaa turhautumista ja samalla herätellä ihmisiä arvostamaan kumppania ja tämän vaivannäköä. Kuten sanoin, kiitos tai vaikka pieni ruokakeskustelu olisi riittänyt.. Kuuluu minusta ihan peruskäytöstapoihin.

Niin ja kiirettä ei ollut - mies ehti pelata lähemmäs 3 tuntia ennen baarireissua. Ruuan hyvyydestä en tiedä, oli "ihan jees" kun kysäisin myöhemmin pitikö siitä.

-ap

Vierailija
53/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon retro hetero löydetty. Tuostahan monet unelmoi :)

Vierailija
54/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mikä juntti, sisko ansaitset parempaa.

Vierailija
55/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaa lietsova aloitus, jälleen kerran.

Vierailija
56/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] :D joo en minäkään nyt mitään varsinaista logiikkaa kertomuksen miehen käytöksessä havaitse...

Vierailija
58/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan jos vaimo tekee mitä tahansa ruokaa. Syön hyvillä mielin ja jos vaikka joskus on ollut liian mausteista ja vaimo harmitellut olen sanonut että ei haittaa hyvää tämä on. Heti huomaa kun toinen on mielissään. Joo 10 vuotta ollaan oltu yhdessä. Onkohan miehelläsi joku tunneongelma?
M 34

Vierailija
59/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tuli kurja olo. Miehes on ääliö.

Vierailija
60/60 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies on varmaankin muilta ominaisuuksiltaan mm. ihana, rehellinen ja luotettava. Hänellä lienee myös ihan hyvä työpaikka ja äijä on sängyssä varmasti ihan peto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi