Miehet, älkää tehkö näin illallisella...
Ollaan asuttu miehen kanssa yhdessä nyt muutama kuukausi. Vastaan pääasiassa ruuanlaitosta, vaikka kotityöt muuten jaetaan tasan. Eilen tein vähän pidemmän kautta illallista.. Lohta, kukkakaaligratiinia, salaattia, viiniä, saaristolaisleipää ja yrttilevitettä. Jälkkäriksi pannacottaa. Jollekin ehkä arkipäivää, meille erikoisempaa.. :)
No, kun ruoka oli valmista kutsuin miestä useasti pöytään. Oli joku peli kesken ja lopulta tuli 20 min päästä. Hän istuutui pöytään, lappasi ruokaa lautaselle ja maistamatta sitä lainkaan kysyi missä ketsuppi. Sanoin että ottaa jääkaapista jos ruoka kaipaa ketsuppia, itse en ajatellut käyttää. No mies sitten struuttasi annokseen ketsuppia ja selkä kumarassa veti koko satsin alta 5 minuutin. Ei puhettakaan, että jotain oltaisi juteltu vaikka kuulumisia päivästä kyselinkin. Yhden viestin ehti syömisen ohessa naputella... Viiniä ei avattu, koska aikoi myöhemmin "jätkien kanssa bisselle"... Pannacotta jäi koskematta kun " ei makeasta välitä."
Loppuillan mies istui kuulokkeet korvilla olohuoneessa kunnes lähti baariin. Itse siivosin keittiön ja kävin purkamassa höyryjä lenkillä... Ärsyttävää, kun on nähnyt vaivaa järjestääkseen yhteistä aikaa, ei mies arvostanut sitä yhtään. :-( tuntee itsensä vain itsenästään selväksi.. Kuin ilmaa. Älkää te muut miehet tehkö samoin.. Sanokaa edes kiitos kun teit ruokaa. Tai vaikka vastatkaa kun vaimonne kysyy miten päivänne meni.
Kommentit (60)
Entä jos vika on illallisessa eikä miehessä?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:30"]
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
[/quote]
Tunge nyt jo takapuolees tuo kansalaisaloitteesi.
[/quote]
Itsekö tuo ääliö käy roskapostinsa peukuttamassa. Tekee kyllä hallaa tuolle aloitteelle. Kukaan halua tuollaisten ääliöiden kanssa ajaa mitään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:50"]
Mä en ymmärrä tätä itkua. Eikö jokainen valitse sen miehesä, ainaki niin Suomessa on tähän mennessä toimittu.
[/quote]Niissä peräkamaripojissa ei ole tuoteselostetta, jonka voisi etukäteen lukea. Tottahan nekin älyävät esittää jotain muuta kuin ovat, jotta pääsevät äitinsä helmoista jonkun muun passattaviksi.
Miten yksinkertaisia ihmisiä tämä planeetta kantaa päällään, kun tällaisia kommentteja saa lukea?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:50"]Mä en ymmärrä tätä itkua. Eikö jokainen valitse sen miehesä, ainaki niin Suomessa on tähän mennessä toimittu.
[/quote]
joo. Jokainen valitsee. Ja kukaan ei ole täydellinen. Sehän vasta tylsää oliskin.
Jos mies ei ole tiennyt että meinaat tehdä jotain (omasta mielestäsi) erikoista niin miten hän olisi voinut varautua tilanteeseen? Jos kalenterissa lukee että pelaamista ja kaljaa niin ei asia muutu sillä että tyrkkäät eteen ravintoa kuten yleensäkin teet ja koitat vielä päälle syöttää sokeria vaikka toinen ei välitä.
Minä olisin sanonut asiasta miehelle. Ensi kerralla sano miehelle että olet nähnyt vaivaa, laittanut hyvän illallisen, haluaisit nauttia lasin viiniä hänen seurassaan ja keskustella.
Jos ei suostu niin ihmettelen kyllä miksi tuollaista moukkaa katselet.
Ei voi sanoa muuta kuin että olen onnellinen, että mieheni kokkaa minulle pääasiallisesti eikä toisin päin. Ja aina kyselee kuulumiset tai jaamme elämässämme tapahtuvia arjen asioita. En voisi kuvitella uhraavani elämääni parisuhteessa, jossa arvostus noin puuttuu. Jätä ap tuo miehesi, on selvää ettei hän sinua rakasta sillä YKSIKÄÄN rakastunut mies ei käyttäydy tuolla tavoin. Olet hänelle itsestäänselvyys. Laita kova kovaa vastaan ja nosta kissa pöydälle tai lähde.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:54"]
Jos mies ei ole tiennyt että meinaat tehdä jotain (omasta mielestäsi) erikoista niin miten hän olisi voinut varautua tilanteeseen? Jos kalenterissa lukee että pelaamista ja kaljaa niin ei asia muutu sillä että tyrkkäät eteen ravintoa kuten yleensäkin teet ja koitat vielä päälle syöttää sokeria vaikka toinen ei välitä.
[/quote]Onko sinulla nurkissasi tuollainen lapsi, joka sänkysi jakaa? Jos ihmisellä on vähänkään tunneälyä, niin kyllä parisuhteessa PITÄÄ osata itse adaptoitua noinkin selkeään "kalenterimuutokseen" varsinkaan kun se ei sitä varsinaista örvellysiltaa pilaa mitenkään. Onnittelut, jos samanlaista passaat.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:58"]
Ei voi sanoa muuta kuin että olen onnellinen, että mieheni kokkaa minulle pääasiallisesti eikä toisin päin. Ja aina kyselee kuulumiset tai jaamme elämässämme tapahtuvia arjen asioita. En voisi kuvitella uhraavani elämääni parisuhteessa, jossa arvostus noin puuttuu. Jätä ap tuo miehesi, on selvää ettei hän sinua rakasta sillä YKSIKÄÄN rakastunut mies ei käyttäydy tuolla tavoin. Olet hänelle itsestäänselvyys. Laita kova kovaa vastaan ja nosta kissa pöydälle tai lähde.
[/quote]Way to go sister!
t: toinen mies
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:51"]
No lopeta se kokkaaminen kokonaan niin ehkä oppii jatkossa arvostamaan ;) tai tee vaan itsellesi hyviä ruokia silleen ettei varmasti miehelle riitä. Itse olen hyvin onnellinen, että mies osaa olla kiitollinen pikkuasioistakin, ja vastaavasti olen myös minäkin.
[/quote]
Juu, tuollainen vittuilu, mollaaminen ja kiusanteko ovat teidän naisten mielestä se ihanan, toimivan parisuhteen kulmakiviä?
Naiset ovat lapsellisia, harhaisia, prinsessaleikkejä koko ikänsä leikkiviä tuuliviirejä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:54"]
[/quote]
1. Normaalissa parisuhteessa partneri tietää mitä toisen kalenterissa milloinkin on. Jos se kaljareissu on almanakassa, tavallisesti jo viikolla sanotaan että lähden perjantaina poikien/tyttöjen kanssa ulos. Sille illalle ei edes suunnitella romanttista illallista, koska tiedetään mikä homman nimi.
2. Tuo vähättelevä "sinulle erikoista" on epämiellyttävä asenne. Enpä tunne yhtäkään ihmistä joka jaksaa kolmen kurssin aterioita arkisin joka ilta vääntää, pitää kokkauksesta tai ei.
3. Jokainen täysjärkinen aikuinen näkee, kun siippa on tehnyt vaivaa. Ymmärtää siitä kiittää, sanoa jotain positiivista ja arvostaa toisen näkemää vaivaa. No, mutta eihän moista tunneälyä voi kuvitella henkilöstä joka lisää loheen ketsuppia eikä osaa kommunikoida suhteessaan edes alkeellisella tasolla.
Huomaatteko trendin noissa alapeukuttajissa? Ne pari peliääliöitä ja heidän passaavat vaimonsa napsuttelevat niitä säännönmukaisesti. Montakohan tämä saa, tuleeko ennätys?
Olipa idioottimaista käytöstä ap:n mieheltä. Meillä mies laittaa useimmiten ruuat. Kun joskus ehdin väsätä ruuat ennen hänen kotiintuloaan, hän on onnesta soikea vaikka ruokana olisi kalapuikkoja ja perunamuusia.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:51"]
No lopeta se kokkaaminen kokonaan niin ehkä oppii jatkossa arvostamaan ;) tai tee vaan itsellesi hyviä ruokia silleen ettei varmasti miehelle riitä. Itse olen hyvin onnellinen, että mies osaa olla kiitollinen pikkuasioistakin, ja vastaavasti olen myös minäkin.
[/quote]
Juu, tuollainen vittuilu, mollaaminen ja kiusanteko ovat teidän naisten mielestä se ihanan, toimivan parisuhteen kulmakiviä?
Naiset ovat lapsellisia, harhaisia, prinsessaleikkejä koko ikänsä leikkiviä tuuliviirejä.
[/quote]
mitähän vittuilua tuossa on?! Minä itse päätän, kenelle ruokaa teen. En ole kenenkään kokki tai piika. Enkä tahdo tehdä mitään ihmiselle, joka ei tekojani arvosta!
Minä pistin pellolle sellaisen miehen, joka kyllä saattoi järjestää kanssani (=patistetusti) vaikka romanttisen illallisen kynttilöineen, mutta pöytään käydessä ei kyllä puhua pukahtanutkaan minulle! Tosi romanttistä syödä kiusallisessa hiljaisuudessa.
Ja kuulin vielä, että exälleen järjesti kyllä säännöllisesti ja oma-aloitteisesti kaikenlaista kivaa ja romanttista, joten kai se vika oli minussa sitten.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:17"]Ihana miesvihaketju!!!!!!!!!!!! Aplodeja!!!!!!!!!!! Hurraa!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Ei tässä miehiä vihata. Idiootteja vain, oli sitten miehiä tai naisia
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:17"]
Ihana miesvihaketju!!!!!!!!!!!! Aplodeja!!!!!!!!!!! Hurraa!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]Muuta toinen sana muotoon peräkamaripoikaviha, niin sitten puhutaan samaa asiaa. Ai niin, ethän sinä itseäsi voi ryhtyä mollaamaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:24"]
nää kaikki alotukset on nykyää pelkkää vihaa miehiä kohtaa :( t.m34
[/quote]
Ap ei missään kohtaa sanonut vihaavansa miestä. Hän oli vain pettynyt nähtyään vaivaa ja mies käyttäytyi moukkamaisesti. Kai sitä pettynyt saa olla ilman että se "lietsoo miesvihaa"? Taitaa olla jotain äitien hemmottelemia kultapoikia nämä tyypit jotka loukkaanuta nöksähtävät yhdestäkin arvostelevasta sanasta, äiti kun on aina palvonut ja paaponut pikku prinssinsä.
[/quote]
Jep. Tässähän oli kyse ap:n miehestä, yhdestä miesyksilöstä, joka käyttäytyi huonosti. Vastaavasti löytyy varmaan huonosti käyttäytyviä naisia, mutta kun tällä palstalla kirjoittaa enimmäkseen heteronaisia niin tietysti löytyy enemmän ikäviä tarinoita miehistä kuin naisista.
Mun mies ei ole koskaan käyttäytynyt noin, mutta on hänessä omat vikansa, kuten minussakin. Yritän kasvattaa poikani hyvätapaiseksi ja empaattiseksi, mutta täydellisyys on vaikea saavuttaa.