Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkaako riitaa vai antaa olla?

Vierailija
21.03.2015 |

Ollaan oltu pitkään samasta asiasta riidoissa. Mies ei näe vaivaa parisuhteen eteen, eikä oikeastaan paljon muunkaan. Yleensä feikkaan päivät, että olen pirteä ja hyväntuulinen jo ihan siksi etten jaksa itseäni ja päiviä masentuneena. Sitten välillä kosahtaa. Niinkuin eilen. Riideltiin koko ilta, riidoissa nukkumaan. Mies heräsi lasten kanssa aamulla kuten oli illalla sovittu. Nyt pähkäilen tässä sängyssä, ettei huvittaisi enää tästä nousta. Tällöin riita jatkuisi. Vai noustako ylös ja antaa riidan (vaan taas kerran olla)?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä kaipaat enemmän romantiikkaa, niin miksi et itse yritä järjestää sitä? Tietysti vaikeaa, jos mies aina peruu suunnitelmat?

Pitää olla vastavuoroisuutta kuitenkin.

Vierailija
2/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samat ongelmat mulla.. :(

Vierailija
4/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, onko riitelyn jatkamisesta mitään hyötyä. Teille tulee vain molemmille entistä pahempi mieli ja lastenkin viikonloppu menee pilalle. Yrittäkää olla sovussa.

Vierailija
5/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:lle. No kun näin minäkin ajattelen, mutta kun "käyttäytyy normaalisti", niin mies ajattelee, että aha, se oli nyt sit siinä. Eli kaikki on muka taas hyvin. Sitten mikään asiahan ei koskaan ratkea. Mutta kieltämättä itseäkin houkuttaisi ajatus kivasta perheviikonlopusta ulkoillen kun on niin ihana sääkin.

Ap

Vierailija
6/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi yrittää oikeasti puhua asiasta, ei vaan toistaa sitä samaa riitaa kerrasta toiseen. Tai sit vois vaikka erota.

Vierailija
7/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:55"]Vähän samat ongelmat mulla.. :(
[/quote]

Miten sinä olet tilanteen ratkaissut? Meidän ratkaistavaksihan se jää, ei tuo minun mies ainakaan osaa mitään tilanteita selvittää.

Ap

Vierailija
8/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajuaisi ap:n kaltaista käytöstä ollenkaan. Eksä oli samanlainen, siksi hän onkin eksä.

Mies

Vierailija
9/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:02"]Ehkä kannattaisi yrittää oikeasti puhua asiasta, ei vaan toistaa sitä samaa riitaa kerrasta toiseen. Tai sit vois vaikka erota.
[/quote]

Me ollaan puhuttu, ja että ollaankin puhuttu. Ja joka kerralla mies sanoo ymmärtävänsä, mutta mitään ei koskaan sen jälkeen tapahdu. Siis että teot ei muutu, vaan kaikki jatkuu samanlaisena. Nyt ollaan erostakin puhuttu, mutta kun on oikeasti hyvä mies, jota rakastan. Hän vaan ei osaa mitenkään minulle osoittaa rakastavansa minua. Niin voiko kaksi toistaan rakastavaa ihmistä oikeasti olla eron edessä?

Ap

Vierailija
10/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiakin voisi olla hyvä vaihtoehto, jos keskenään menee huutamiseksi, eikä kumpikaan kuuntele toista. Se kai teillä on yksi suurimpia ongelmia, ettei kumpikaan tunne tulevansa kuulluksi ja ymmärretyksi. Ulkopuolinen "erotuomari" voisi olla paikallaan, jos tilanteenne on jatkunut tuollaisena kauan.

Vierailija
11/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:06"]Minä en tajuaisi ap:n kaltaista käytöstä ollenkaan. Eksä oli samanlainen, siksi hän onkin eksä.

Mies
[/quote]

Millä tavalla et tajua? Avaatko hieman? Voisin vähän oppia jotain.

Ap

Vierailija
12/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:07"]Terapiakin voisi olla hyvä vaihtoehto, jos keskenään menee huutamiseksi, eikä kumpikaan kuuntele toista. Se kai teillä on yksi suurimpia ongelmia, ettei kumpikaan tunne tulevansa kuulluksi ja ymmärretyksi. Ulkopuolinen "erotuomari" voisi olla paikallaan, jos tilanteenne on jatkunut tuollaisena kauan.
[/quote]

No kun ei me oikeastaan osata edes huutaa. Itketään vaan. Terapiaa ollaan kyllä harkittu myös. En oikein tiedä, saako sielläkään sanoja muutettua teoksi. Mutta varmasti sinne kannattaisikin hakeutua ennenkuin erotaan. Hyvä vinkki kiitos.

Ap

Vierailija
13/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:06"]Minä en tajuaisi ap:n kaltaista käytöstä ollenkaan. Eksä oli samanlainen, siksi hän onkin eksä. Mies [/quote] Millä tavalla et tajua? Avaatko hieman? Voisin vähän oppia jotain. Ap

[/quote]

Eksäkin feikkasi, että kaikki oli ihan normaalisti ja että hyvin tässä tullaan juttuun. Varsinaisia riitoja meillä oli aniharvoin. Suurin piirtein kahden kuukauden välein oli itkuisia kohtauksia, joissa kuitenkin purkauduttiin siitä miten tämä voi olla näin. Puolisen vuotta ennen eroa hän itki mitä minä oikeastaan hänestä haluan. Sen jälkeen oltiin normaalisti viikkotolkulla. Kun ero hänen aloitteestaan tuli, totesi hän että olisi halunnut erota jo ensimmäisen riidan jälkeen oltuamme kolme kuukautta naimisissa ja että myöhemmät avioliittovuodet olivat hänelle painajaista.

Vierailija
14/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä konkreettisesti haluaisit mieheltäsi ap? Mitä hän tekee väärin?

Vierailija
15/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:06"]Minä en tajuaisi ap:n kaltaista käytöstä ollenkaan. Eksä oli samanlainen, siksi hän onkin eksä. Mies [/quote] Millä tavalla et tajua? Avaatko hieman? Voisin vähän oppia jotain. Ap

[/quote]

Eksäkin feikkasi, että kaikki oli ihan normaalisti ja että hyvin tässä tullaan juttuun. Varsinaisia riitoja meillä oli aniharvoin. Suurin piirtein kahden kuukauden välein oli itkuisia kohtauksia, joissa kuitenkin purkauduttiin siitä miten tämä voi olla näin. Puolisen vuotta ennen eroa hän itki mitä minä oikeastaan hänestä haluan. Sen jälkeen oltiin normaalisti viikkotolkulla. Kun ero hänen aloitteestaan tuli, totesi hän että olisi halunnut erota jo ensimmäisen riidan jälkeen oltuamme kolme kuukautta naimisissa ja että myöhemmät avioliittovuodet olivat hänelle painajaista.
[/quote]

Olen pahoillani, että teidän suhde meni niin. Meillä erona ehkä se, että kun keskustellaan/riidellään, niin mies ymmärtää toimineensa väärin ja vannoo toimivansa jatkossa toisin. Jolloin myös minä sovin tsemppaavani. Asiat aina menee kuitenkin niin, että minä tsemppaan ja mies ei kuitenkaan muuttanut käytöksessään mitään. Joo, no mutta voi olla, että päädymme samaan päätökseen yhtäkaikki.

Ap

Vierailija
16/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:18"]Mitä sä konkreettisesti haluaisit mieheltäsi ap? Mitä hän tekee väärin?
[/quote]

No tämäpä onkin aika pitkäselitteinen ja vaikea asia. Mutta siis yksinkertaisesti haluaisin, että hän pysyy sanojensa takana, tekee sen minkä lupaa. Yleensä ei tee. Ja tähän tämän alle menee niin asiat kotona kuin meidän parisuhteeseen liittyvät asiat. Minussakin on paljon vikaa ja siksi varmasti tässä tilanteessa ollaankin.

Ap

Vierailija
17/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen käänne! Nousin ylös, mutta mies ja lapsetpa eivät olekaan kotona! Ja miehen auto on poissa!

Ap

Vierailija
18/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parisuhdekurssista tai -leiristä apua teille?

Mitä, jos kirjoittaisitte toisillenne kirjeet kaikesta siitä, mitä toivoisitte suhteeltanne? Mahdollisimman neutraali ja syyttelemätön kirje, jossa kumpikin kertoo toiveistaan.

Mikäli ideat eivät toimi, niin vaihtoehtona on JSSAP. Miksi pilata elämänsä sellaisen ihmisen vuoksi, joka ei välitä sinun tunteistasi tai toiveistasi?

Vierailija
19/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:24"]

Mielenkiintoinen käänne! Nousin ylös, mutta mies ja lapsetpa eivät olekaan kotona! Ja miehen auto on poissa! Ap

[/quote]

No siinäpä sulle ihmeteltävää. Mitä jos lopettaisit tuon jatkuvan analysoinnin ja antaisit toisen olla sellainen kuin on, kun kerran sanoit että on hyvä mies. Et varmasti ole kauhean helppo kumppani. Keskity välillä johonkin muuhun kuin miehen tylyttämiseen.

Vierailija
20/42 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!