Muokkaa deitti-ilmoitustani - osa kaksi
Ensimmäinen ilmoitukseni on TÄÄLLÄ. Sitä moitittiin liian ongelmakeskeiseksi. Yritin rennompaa versiota. Arvostelkaahan tämäkin.
-
Tervepä terve eukonkanttu!
Johtuneeko sitten savolaisista juuristani ja Savonmaan ylevistä vaikutteista vai jalosta savolaisesta keeniperimästäni, mutta minä se sitten olen joutuisa ja aikaansaapa mies: kaikki on aina tekemistä vaille valmista.
Muutenkin elämäni on lupsakkaa ja tarkoituksentäyteistä. Työt eivät piinaa, arki ei ahista eikä sijoitusongelmia ole, mitä noita nyt onkaan, osakkeita ja oplikaattioita ja jotakin rahastojakin on, eläkkeisiin ja muuhun. Se on näet jämpti, että kaikki menee mikä tulee. Ja jos joskus elämä huonolla suulla näykkäisee niin kuin joskus käy, niin ajallaanhan tuosta selviää. Ongelmat ohitetaan odottamalla. Viimeistään korjaa kuolema, imaisee elämän viimeinen niva.
Joskus kun vielä äidin helmoissa elelin niin kuin melko pitkälle aikuisikään tein ihan vain ilmaiset edut hyödyntääkseni, niin äitee totesi, että on se sinulla mahoton näläkä kun ei syömälä lähe. Mutta mahassa se ei näy, tuo ruokahalu. Minä se näet olen sellainen rehunkäyttäjä, että ulkonäössä piisaa. Nokkaisenpa sitten sokuria tahi valkuaista, niin aina se muuttuu teräksenkovaksi lihakseksi, lyijynpainavaksi voimaksi. Eikä tarvitse paljon pumpata, mitä nyt onkivapaa viskelen. Se on melkein kerralla valmista. Reeni on lahjattomia varten.
Kyllä minä silti reenaan. Sen verran on kunnianhimolla siunattu. Minulle ei riitä, että olen hyvä, eikä riitä, että olen paras. Minä olen parastakin parempi. Pyörällä pistelen kamera kaulassa, rinkassa kannan viinaksia tunturiin. Se on sitä jaloa elämätä kun saa tunturissa kaataa votkaa kitarisojen läpi ja sohlata sormin pussisavustettua harjusta. Siihen se sopisi somasti eukkokin rinnalle.
Joskus taas käyn kääntymässä teatterin lavalla tai paarin perukassa. Ne on niitä improvisointihommia. Yleisöä nauratan. Tiedättehän te nämä improvisointihommat. Moka on lahja eikä kaveria jätetä. Siitä saa kuulkaa sellaisen itseluottamuspuustinkin, että naista kaatuu, jos tarve on.
Vaan ei ole tarvetta. Minä en mittään puolivalamista hiehoa ennää elämääni ota. Sen pittää olla valamis nainen, kaikin puolin kelevollinen ja hyvin lypsävä. Aikuinen ihminen, joka on minun veroseni eikä yhtään huonompi, mutta ei parempikkaan. Mihinkään kilipajuoksuun minä en ennää ala. Se on nuorempien hommaa. Minulla ei ennää sorkat kestä.
Jotta nyt olis parsi tarjolla ihan mahottoman hyvässä seurassa. Mikäs meidän tässä olisi vierekkäin ammua. Kyllä minä sen myönnän, että vaikka tulin tuossa itseäni vähän kehuneeksi, niin on minussa jottain vikkaakin, mutta ei niistä mittään ratekista huolta ole. Kun vähän suunnitellaan, niin kyllä se siitä lähtee.
Ammupas tänne päin niin minä vastaan. Tästä se kuule alakaa ihana elämä!
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:23"]Yrittää olla hauska, mutta kirjoittaja on niin lahjaton, että tuon lukeminen pelkästään vituttaa.[/quote]
Niin yritinkin olla hauska, mutta kai elämässä nyt sopii epäonnistua niinkin harmittomassa asiassa kuin deitti-ilmoituksessa. Ensimmäistä moitittiin vakavaksi ja kielteisyyttä korostavaksi. Yritin tästä kevyempää.
Kiitos tähänastisesta palautteesta.
Ihmeellistä tekstiä, murteet on tosiaan siansaksaa, esim. "valamis", ei on pohjalaismurretta. Lisäksi kaikki on jotenkin teennäistä. Nainen jää ihan mitättömään osaan noissa haaveissa, kuten tässäkin jo melkeinpä persoonallisuushäiriöiseksi muuttuvassa omakehukohdassa: "Minulle ei riitä, että olen hyvä, eikä riitä, että olen paras. Minä olen parastakin parempi. Pyörällä pistelen kamera kaulassa, rinkassa kannan viinaksia tunturiin. Se on sitä jaloa elämätä kun saa tunturissa kaataa votkaa kitarisojen läpi ja sohlata sormin pussisavustettua harjusta. Siihen se sopisi somasti eukkokin rinnalle." Nainen sopisi somasti rinnalle johonkin hänen omaan päähänpinttymäänsä. Huvitti myöskin tuo, että ensin hän kehuu olevansa fyysisesti kovassa kunnossa ja kohta: "Mihinkään kilipajuoksuun minä en ennää ala. Se on nuorempien hommaa. Minulla ei ennää sorkat kestä." Tyhmän ja epävakaan oloinen tapaus. Teksti sinänsä on kuin jonkun epäonnistuneen hauskaksi aiotun mainoksen ensimmäinen luonnostelma, joka on melko nopeasti rutattu roskiin.
Miksi kirjoitat pohjalaismurteella, jos olet savolainen? "valamis" ja "kilipa" & "alakaa" ovat pohjalaismurretta!! Jospa yrittäisit olla vähemmän hauska ja oivaltava, kun sillä alueella ei ihan selkeästi ole sun vahvuutesi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:23"]Yrittää olla hauska, mutta kirjoittaja on niin lahjaton, että tuon lukeminen pelkästään vituttaa.[/quote]
Niin yritinkin olla hauska, mutta kai elämässä nyt sopii epäonnistua niinkin harmittomassa asiassa kuin deitti-ilmoituksessa. Ensimmäistä moitittiin vakavaksi ja kielteisyyttä korostavaksi. Yritin tästä kevyempää.
Kiitos tähänastisesta palautteesta.
[/quote]
Aika pelottavaa, että olet tässä nyt yhtäkkiä ihan täysin ja kokonaan eri persoona?! Toinen oli ahdistava ja depressiivisen synkkä ja kiusallisen henkilökohtainen ja nyt tässä on joku kummallinen sekava maanisuus ja ylivirittyneisyys päällä.
Nyt on ihan pakko nyt jo kysyä, että mikä sen sun mt-ongelmasi nimi on? Oletko bipo?
Ap ei varmaankaan kauheasti tunne tosielämässä ihmisiä, kun nämä esittelyt menevät noin oudosti yhdestä ääripäästä toiseen. Ei kauheen tasapainoiselta vaikuta, ei.
Jaksoin lukea pari ekaa lausetta, ei jatkoon.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:35"]Miksi kirjoitat pohjalaismurteella, jos olet savolainen?[/quote]
Kirjallisuudessa on ihan yleistä, että tyylillisiin keinoihin ei käytetä puhdasta murretta. Mitä tulee välivokaaliin, niin se esiintyy monissa eri murteissa. Tyylillisen kielenkäytön ei siis ole tarkoitus matkia jotain tiettyä murretta, vaan luoda tekstiin esimerkiksi maalaisuuden sävy.
Puhdasta murretta vältetään kirjallisuudessa mm. siksi, että sitä ei joko esiinny tosielämässä tai siksi, että sen ymmärtäminen on vaikeaa.
Esimerkiksi tässä videossa savolainen Johansson ei käytä puhdasta savoa siksi, että ei-savolaiset kuulijat eivät välttämättä ymmärtäisi sitä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 01:38"]Aika pelottavaa, että olet tässä nyt yhtäkkiä ihan täysin ja kokonaan eri persoona?[/quote]
Ei teksti ole ihminen. Ihminen vain ilmentää tekstillään eri asioita. Eihän dekkarin kirjoittajakaan ole murhaaja tai poliisi. Hän vain kirjoittaa tekstiä eri näkökulmista.
Yrittää olla hauska, mutta kirjoittaja on niin lahjaton, että tuon lukeminen pelkästään vituttaa.