Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

M-junan kauhut

Vierailija
20.03.2015 |

Oon tällä palstalla lukenu aika monta kertaa kuinka M-juna on koko pk-seudun hirvein kulkuväline, aina sattuu ja tapahtuu ja missään muualla kuin lipunmyyntivaunussa ei uskalla istua ja sielläkin juuri ja juuri puukon kanssa.

Olen itse kulkenut nyt M-junalla vuoden verran (työpaikka M-junan varrella), teen vuorotyötä eli olen kulkenut niin aikaisin aamulla kuin myöhään illalla ja niin arkena kuin viikonloppunakin ja en ole KOSKAAN nähnyt mitään erikoista. Kerran joku harmiton pulsu tarjosi kaljaa, en ottanut, siinä kaikki. IKINÄ en ole nähnyt mitään mitä pitäisi pelätä, kummeksua tai ahdistua.

Olen nyt myös muuttamassa ko. junareitin varrelle. Jotkut sanoo, ettei ikipäivänä voisi kulkea ko. junalla, ainakaan Huopalahdesta Vantaalle päin.

Haluaisin kuulla että mikä ihme siinä on? Tapahtuuko siellä jotain? Onko teillä tullu ahdistavia tilanteita vastaan? Vai onko tää vaan joku av-läppä? :D kertokaa!!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasin ratikka on pahempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana en pelännyt yhtään liikkua lähijunilla tai metrolla ilta/yöaikaan. Hassua että nyt vanhana luuskana pelottaa. En kyllä enää liikukaan, kun baareissa käyminen on jo ohi. Mutta kyllä päivälläkin on aika villiä menoa välillä siellä. Ihan sama mikä juna. Myös Tikkurilaan menevät aika karuja joskus.

Vierailija
4/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mullakaan ei ole tuosta mitään negatiivisia kokemuksia. Jonkun verran tullut ajettua keskustasta aina Martinlaaksoonkin asti enkä mitään outoa tai pelottavaa ole koskaan joutunut todistamaan. Ehkä mulla on vaan ollut tuuria, tai sitten oon vaan ollut jossain omassa kuplassani. :-D Ja kokemusta on siis M-junasta ihan kaikkina viikonpäivinä ja kaikkina vuorokaudenaikoina. Yksinkin tullut reissattua jollain viikonlopun loppuillan junalla, eikä silti. Mitään. Ikinä. :-D

Vierailija
5/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kamalaa kun ihmiset pelkää toisiaan :( ihmisiä ne spurgut, nistit ja köyhätkin on! Kasiratikassa tosiaan usein näitä "ammattilaisia". Ei heistä vaaraa ole muille.

Vierailija
6/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:46"]

Eikös noi Kerava-Helsinki-väliä kulkevat lähijunat ole kaikkein pahimpia? Siis K ja N. Oon asunut Vantaalla melkeen koko ikäni (ja sitä ennen Keravalla) joten oon liikkunut kyseisillä junilla aika paljon. Spurguja (iso osa sellasia harmittomia) on junassa melkeen aina, nistejäkin joskus mutta ne kaikkein skitsoimmat tapaukset ovat aika harvassa.

[/quote]

Ovat. Kuljen joka päivä K- N- ja I-junilla (Kaikki menevät samaa rataa, paitsi I jää Tikkurilaan ja N/K jatkaa Keravalle) ja joka kerta on levoton meininki, poikkeuksena aamu- ja kotimatkaruuhkat. Tämän lisäksi junat hajoilevat usein ja ovat jatkuvasti myöhässä. Saihan se Tapanilan joukkoraiskauskin alkunsa nimenomaan tämän linjan junista... Aina joku nisti riehumassa ja huutamassa ja haastamassa riitaa, somalit kälättämässä ja metelöimässä ja ottamassa tilaa haltuunsa, juopot oksentelemassa ja örveltämässä pitkin käytäviä ja niin pois päin. Jos erehdyt jotain katsomaan silmiin, on aivan varma että turpaanoton riski kasvaa. 

[/quote]

Kävin talvella muutaman kerran työasioissa Leppävaarassa ja Huopalahden asemalta tuli kyytiin aina parikymmentä ruotsinkielistä varhaisteiniä. Se vasta olikin raskasta kuunneltavaa. Kaikki huusivat suoraa huutoa sitä omituista ruotsinkieltä ( ei siis oikeaa ruotsia) ja todellakin valloittivat koko vaunun ja ihan sellaisella ärsyttävällä ylimielisellä asenteella. Iltapäivällä työmatkalla en ole kyllä muuhun rasittavaan asiaan törmännyt. Joku yksinäinen juoppo silloin tällöin. Mutta näitä kaksikielisiä teinejä kyllä jaksoin ihmetellä. Heidänhän pitäisi olla kuulopuheiden mukaan niin herran enkeleitä ja fiksuja. En tiedä onko siellä E- Haagassa joku ruotsinkielinen koulu tai harrastuspaikka vai mistä ne sinne junaan törmäävät?281

Vierailija
7/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:50"]

Musta on kamalaa kun ihmiset pelkää toisiaan :( ihmisiä ne spurgut, nistit ja köyhätkin on! Kasiratikassa tosiaan usein näitä "ammattilaisia". Ei heistä vaaraa ole muille.

[/quote

Ei kai nyt kukaan väitäkään pelkäävänsä köyhiä:)? Tai spurguja? Nistejäkään ei mielestäni tarvi pelätä, mutta nykyään liikkuu paljon sekakäyttäjiä ( viina+ pillerit) ja harhaiset mielenterveyspotilaat jotka laitetaan avohoitoon lääkepurkin kanssa. Tällaiset ihmiset kun ovat harhoissaan, ovat pelottavia ja vaarallisiakin joskus. Mutta yhtä hyvin voi jäädä ratikan alle, joten turha näitä on ainakaan etukäteen kelailla.

Vierailija
8/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:10"]

Mä kuljen M-junalla. Joskus joku käy tykittämässä vessassa, mutta en ole ihmeempiä nähnyt, enkä koskaan pelännyt. Kuljen tosin vain päivisin. R-junassa joskus pelottikin.

[/quote]

Mistä alkaen paikallisjunissa on ollut vessat?

Vierailija
9/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kyydissä oli juoppo, joka huusi naisille rivoja, mutta muuten harmiton sekä muutama narkkari. Mitään pahaa ei ole koskaan tapahtunut, ainakaan vielä...

Vierailija
10/57 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:46"]

Eikös noi Kerava-Helsinki-väliä kulkevat lähijunat ole kaikkein pahimpia? Siis K ja N. Oon asunut Vantaalla melkeen koko ikäni (ja sitä ennen Keravalla) joten oon liikkunut kyseisillä junilla aika paljon. Spurguja (iso osa sellasia harmittomia) on junassa melkeen aina, nistejäkin joskus mutta ne kaikkein skitsoimmat tapaukset ovat aika harvassa.

[/quote]

Ovat. Kuljen joka päivä K- N- ja I-junilla (Kaikki menevät samaa rataa, paitsi I jää Tikkurilaan ja N/K jatkaa Keravalle) ja joka kerta on levoton meininki, poikkeuksena aamu- ja kotimatkaruuhkat. Tämän lisäksi junat hajoilevat usein ja ovat jatkuvasti myöhässä. Saihan se Tapanilan joukkoraiskauskin alkunsa nimenomaan tämän linjan junista... Aina joku nisti riehumassa ja huutamassa ja haastamassa riitaa, somalit kälättämässä ja metelöimässä ja ottamassa tilaa haltuunsa, juopot oksentelemassa ja örveltämässä pitkin käytäviä ja niin pois päin. Jos erehdyt jotain katsomaan silmiin, on aivan varma että turpaanoton riski kasvaa. 

[/quote]

Kävin talvella muutaman kerran työasioissa Leppävaarassa ja Huopalahden asemalta tuli kyytiin aina parikymmentä ruotsinkielistä varhaisteiniä. Se vasta olikin raskasta kuunneltavaa. Kaikki huusivat suoraa huutoa sitä omituista ruotsinkieltä ( ei siis oikeaa ruotsia) ja todellakin valloittivat koko vaunun ja ihan sellaisella ärsyttävällä ylimielisellä asenteella. Iltapäivällä työmatkalla en ole kyllä muuhun rasittavaan asiaan törmännyt. Joku yksinäinen juoppo silloin tällöin. Mutta näitä kaksikielisiä teinejä kyllä jaksoin ihmetellä. Heidänhän pitäisi olla kuulopuheiden mukaan niin herran enkeleitä ja fiksuja. En tiedä onko siellä E- Haagassa joku ruotsinkielinen koulu tai harrastuspaikka vai mistä ne sinne junaan törmäävät?281

[/quote]

Siis tarkoitatko, että teinit olivat tulossa koulusta ja iloisina rupattelivat hieman isoon ääneen? 

Kuljen itse juuri rantaradan lähijunissa ja aika-ajoin niissä on paljon nuorisoa, juttelevat vilkkaasti, mutta ei se mitenkään häiritse, piristää sen sijaan.

Vierailija
11/57 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, tämän ketjun otsikko naurattaa minua. M-junassa ei ole sen enempää "kauhuja" kuin missään muissakaan julkisissa liikennevälineissä.

T. Pohjois-Haagassa viimeiset 6 vuotta asunut

Vierailija
12/57 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:46"]Eikös noi Kerava-Helsinki-väliä kulkevat lähijunat ole kaikkein pahimpia? Siis K ja N. Oon asunut Vantaalla melkeen koko ikäni (ja sitä ennen Keravalla) joten oon liikkunut kyseisillä junilla aika paljon. Spurguja (iso osa sellasia harmittomia) on junassa melkeen aina, nistejäkin joskus mutta ne kaikkein skitsoimmat tapaukset ovat aika harvassa.
[/quote]
Viimeks ku keravalla odotin junaa, nii mielisairas tuli takaapäi ja löi kahdesti putkella niskaan/kaulaan. Putosin heti, voin sanoo et pahin asia mitä koskaa käyny. Löi ilman syytä.

Vierailija
13/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 00:44"]

M-juna on suurinta vittua päällä maan. Osanottoni kyseisen junan konduktööreille.

[/quote]

Sinä kannat sitten toiseksi suurinta?

Vierailija
14/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin reilu kuukausi sitten M-junassa oli kaksi tukevassa humalassa ollutta mieshenkilöä. Jäivät sitten Pohjois-Haagassa pois, ja toiselta mieshenkilöltä oli pudonnut mattoveitsi istuimelle. Kannattaa pitää varansa julkisissa.

Vierailija
15/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta-Huopalahtiko kyseessä? Siis vantaankoskelle menevä juna vai Leppävaaraan? A juna on ainakin oikein miellyttävä, enkä nyt muista kumpi on.. Kuljen Huopalahdessa keskustaan joskus paikallisjunalla ja onhan noita nistejä välillä asemalla notkumassa. Huopalahdessa nimenomaan.

Vierailija
16/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on mielestäni se Espoon keskukseen menevä Kirkkonummijuna. Sieltä tulee aina riehuvaa nuorisoa kyytiin. M-junassa en ole koskaan huomannut mitään ihmeellistä.

Vierailija
17/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:26"]

Olin yhden kesän töissä Lassilassa ja kuljin matkat aluksi junalla. Sinä aikana tuntui sattuvan ja tapahtuvan lähes joka kerta (kyseessä ei ollut ruuhka-aika). Mm. joku äijä meinas saada puukosta kun vaunussa matkustanut sekopää yhtäkkiä kilahti ja alkoi uhkailla tätä sivullista. Koko vaunu istu hiljaisena ja teeskenteli ettei huomaa. Toisen kerran 2 nistiä "löysivät" toisensa mutta neulan jakaminen ei käynyt päinsä koska toisella oli HIV. Melko kuumottava oli myös istua ties missä aineissa olleen vähemmistöseurueen kanssa samassa loossissa ja seurata kiivasta riitelyä. Jossain vaiheessa totesin, et mieluummin poljen kaatosateessa kuin istun m-junassa ja vaihdoin stogen tsygään...

[/quote]

Juuri tämä Suomessa pelottaa. Olen kulkenut vuosia työmatkaa Pariisin keskustan ja lähiön välillä kulkevalla RER B -lähinjunalla, eikä ole pelottanut koskaan. Lähinnä ahdistivat jatkuvat lakot ja tungos, istumaan pääsi harvoin. Kyydissä oli lähinnä ei-ranskalaisia ja naisia. Muutaman kerran esiintyi pieniä tappelunnujakoita, mutta kanssamatkustajat poistivat nämä yleensä nopeasti kyydistä. Tyhjään vaunuun en tosin menisi täälläkään, niissä on tapahtunut raiskauksia, joiden vuoksi mm. vaunujen lay outia muutetaan vähitellen sellaiseksi, että ulkoa näkee mitä sisällä tapahtuu. Mutta jos paikalla on useampia ihmisiä, Pariisissa ei yleensä pelota, sillä täällä ohikulkijat yleensä puuttuvat asioihin. Joskus vähän liikaakin. :P

Vierailija
19/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran M-junassa yksi mies hiplasi minua, kun kuljin ohitse. Oli kyllä todella ällöttävää. Kuljen kyseisellä junalla hyvin satunnaisesti.

Vierailija
20/57 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kalja/narkkisarkki meuhkannut viimeisen 23 vuoden aikana. Kova äänisiä teinejä aika-ajoin, pari pummia. Joku viisi vuotta sitten oli Yks jengi joka seilasi junissa, mutta Se porukka hajotettiin.
pääasiassa ok, pe loppuilla toki vilkkaampia :-)