Sivistyssana hukassa! Vähän kuin sisäpiiri
En saa millään päähäni sanaa, joka kuvaa jotain valikoitua ryhmää, jolla on jotain muita suurempaa tietoa. Mikä se sana oikein on?
Kommentit (56)
Se on sitä jotain sellaista kun ihmiset juonivat keskenään ja erikseen ja seuraa että tuo käsittää ja tuota vedätetään.
Tuo on se joka juonii omaksi eduksi ja nuo ei sitä tajua.
Poliittista älyä sellaisessa muodossa mulla ei ole mutta olen oppinut niiltä joilla on.
Usein sellaisilla ihmisillä on jtn heikkouksia ettei he toimi suoraan sisäpiireissä varmaan syystä. Siitä tulisi liian suurta vahinkoa jos olisi niin vahva ja samaan aikaan tuollainen. Asiat ovat paikallaan kuten pitääkin.
Vai miksi sellaislle ihmisille on annettu heikkouksia.
Etteivät he muodota omia sisäpiirejä. Raamatussa kieletkin sekoitettiin ettei ihmiset rakenna tornia taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
esoteerinen
Esoteerinen ei kyllä osu millään edes lähelle ap:n kuvausta sanasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esoteerinen
Hah, ja tietysti se sitten olikin se. :D Piti vielä ihan googlettaa, en ole kuullut sanaa käytettävän tuossa merkityksessä, mutta opinpahan jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esoteerinen
Vahingossa kännykältä lähetin viestin jossa pelkkä lainaus, mutta mielestäni on lähellä AP:n kuvausta, vaikka esoteerinen viittaakin usein siihen tietoon eikä itse ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Jes, se on tuo esoteerinen! Kyllä vauvapalstaan voi aina luottaa! T. Ap
Esoteerinen ei tarkoita ap:n kysymyksessään muotoilemaa asiaa. Mutta kysehän voi olla siitäkin, että ei ehkä osattu muotoilla kysymystä, luultiin esoteerisen tarkoittavan kysyttyä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista sanan merkitys. Olet ymmärtänyt sen väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista sanan merkitys. Olet ymmärtänyt sen väärin.
Maria Veitola ymmärtänyt sen väärin.
Onko olemassa poliittista älyä? Että näkee kaiken miten asiat on kaiken läpi? Jollain on olemassa sellaista.