Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia, että henkilö postaa someen vain toisesta lapsestaan?

Vierailija
13.12.2021 |

Olen alkanut vähän jo ihmetellä.

Ennen toisen lapsen syntymää henkilöllä oli luonnollisesti paljon päivityksiä esikoisestaan. Kun toinen lapsi syntyi noin vuosi sitten, esikoinen on ollut vain yhdessä kuvassa viimeisen puolen vuoden aikana, juuri tarkistin. Toisesta lapsesta lähes viikottain kuvia. Myös esim. Facebookin kansikuvassa pelkästään tämän nuoremman lapsen kuva.

Fb:n perusteella voisi luulla, että kyseisellä henkilöllä on vain yksi lapsi, tämä nuorempi.

Ja joo, ymmärtäisin jos esikoinen olisi isompi, että olisi kieltänyt kuvansa laiton someen, mutta kyse on kuitenkin alle kouluikäisestä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta en ymmärrä lasten kuvien jakamista netissä ja muutenkin jokaiselta henkilöltä, jonka kuvan somessa jakaa , pitää olla siihen lupa. Lähipiirissä monta (kaikki miehiä), jotka ovat kieltäneet kuviensa jakamisen, esim. toinen veljeni sekä myös oma poikani.

Kuka haluaa pienokaistensa kuvien joutumisen jonnekin pedofiilisivuille?

Vierailija
2/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta en ymmärrä lasten kuvien jakamista netissä ja muutenkin jokaiselta henkilöltä, jonka kuvan somessa jakaa , pitää olla siihen lupa. Lähipiirissä monta (kaikki miehiä), jotka ovat kieltäneet kuviensa jakamisen, esim. toinen veljeni sekä myös oma poikani.

No vähän nyt meni kommenttisi aloitukseni ohi, mutta itse en pidä lasten kuvien jakamista niin pahana. Kunhan kuitenkin vaatteet päällä!

Muutenhan lapsia pitäisi ulkona ja kaupoillakin kuljettaa täysin peitettynä, ettei vaan kukaan pedofiili näe?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän nyt meni kommenttisi aloitukseni ohi, mutta itse en pidä lasten kuvien jakamista niin pahana. Kunhan kuitenkin vaatteet päällä!

Muutenhan lapsia pitäisi ulkona ja kaupoillakin kuljettaa täysin peitettynä, ettei vaan kukaan pedofiili näe?

Ap

Se on eri asia, netissä yleisö on koko maailma.

Vierailija
4/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä asia sua liikuttaa? Miksi sä koet, että sulle pitäisi jotain selittää? Vaikutat pimeältä.

Vierailija
5/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että 3v ei osaa sanoa, ettei halua kuviaan nettiin?

Vierailija
6/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös miksi tuo tyyppi yleensäkään jakaa lasten kuvia netissä. Eikö lasten toisella vanhemmalla ole mitään sanomista asiaan, koska lapset eivät kykene vielä lupaa kuviensa jakamiselle antamaan?

Minulla on kolme lasta ja yhdenkään naamaa ei minun ottamissani ja joskus jakamissani kuvissa näy. Ei myöskään mieheni tunnistettavaa kuvaa, joku edessä kävelevä selkä saattaa näkyä.

Vierailija
7/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa av:n tapaan ihan muuhun kuin aloitusviestiin, kommentoin nyt tätä varsinaista asiaa. On kummallista ja surullista. Onko lapset samaa sukupuolta? Onko esikoinen poika ja tämä uusi vauva tyttö? Villi veikkaus :(

Vierailija
8/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei, olet provo. Laitan yp:lle viestiä.

Vierailija
9/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan pointin. Kyllähän tuo vähän kielii siitä, että ollaan jotenkin vauvakuplassa. Mun siskolla 3-vuotias ja 10kk ikäinen lapsi. Ei jaa someen kuvia kummastakaan, mutta esim mulle laittaa päivittäin kuvia nuoremmasta ja puhuu hänestä enemmän kuin esikoisestaan. Luulen, että tilanne tasaantuu kun nuorempikaan ei ole enää vauva.

Vierailija
10/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että 3v ei osaa sanoa, ettei halua kuviaan nettiin?

3-vuotias ei tajua, mikä on netti, haloo!?

Vierailija
11/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän lehmän, jonka face täyttyy vain muusikkotyttären kuvioista - hänen kauttaan elämisestä ja ylpeydestä (narsismi). Kahta muuta aikuista lasta ei mainita koskaan, ja myös tämän saman kohtelun he saivat eukolta lapsuudessaan ja nuoruudessaan. Kaamea apina.

Vierailija
12/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa av:n tapaan ihan muuhun kuin aloitusviestiin, kommentoin nyt tätä varsinaista asiaa. On kummallista ja surullista. Onko lapset samaa sukupuolta? Onko esikoinen poika ja tämä uusi vauva tyttö? Villi veikkaus :(

Hei kiitos että vastasit ihan siihen mitä aloituksessa kysyin, mahtavaa! Kuten totesit, ei yhtään av:n tapaista 😅😂

Eri sukupuolta ovat, mutta meni toisinpäin. Esikoinen tyttö, tämä toka on poika.

Ap

Vierailija
13/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kiitos että vastasit ihan siihen mitä aloituksessa kysyin, mahtavaa! Kuten totesit, ei yhtään av:n tapaista 😅😂

Eri sukupuolta ovat, mutta meni toisinpäin. Esikoinen tyttö, tämä toka on poika.

Ap

Ok, ei ollut sitä joidenkin outoa prinsessasyndroomaa sitten, että puetaan ja varustellaan tyttövauvaa ihan toisin ottein kuin poikaa.

Sitten epäilen syyksi tuota toisen vastaajan jo mainitsemaa vauvakuplaa. Itse tunnen myös henkilön, joka puhui aina vain toisesta lapsestaan. Kysyin aina, että mitäs sille "Annalle" kuuluu, haluten tietoisesti vetää myös sen toisen lapsen puheenaiheeksi. Näin meni vuosikausia, mutta tilanne on tasaantunut kovasti lasten varttuessa, onneksi.

Vierailija
14/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin lienee vaan niitä lempilapsia. Joko tilanne tasottuu ajan kuluessa, tai sitten ei.

Itselläni kaveri, jolla kolme lasta, esikoinen jo täysi-ikäinen. Tästä esikoisesta tiedän kaiken, tyyliin milloin kuukautisensa alkoivat ja kuinka kovia menkkakipuja tällä on, mikä oli viimeisin koenumeronsa opinnoissa ja tämän poikaystävästäkin tiedän vaikka ja mitä... mutta näistä kaverini kahdesta muusta lapsesta kuulen tuskin koskaan mitään.

Täytynyt oikein erikseen kysyä, että esim. milläs luokalla oikein ovatkaan nyt koulussa, kun muuten ei kuulu halaistua sanaa.

Vierailija
15/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin vajaa? Eihän tässä nyt mistään alastonkuvista ollut kyse taukki...

Vierailija
16/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin vajaa? Eihän tässä nyt mistään alastonkuvista ollut kyse taukki...

Ei ne poimi pelkästään alastonkuvia, en ymmärrä oikeasti mitenkä joku ei tajua tätä asiaa. Missä untuvahötteikössä oikein elätte ihmiset?

Vierailija
17/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä Facebookin kuvia ei näe kuin siellä olevat kaverit. Siis jos on laittanut vaan kaverit näkemään kuvat. Sitten on eri asia jos kaikki laittaa julkiseksi. Ketä edes jaksaa kiinnostaa jonkun random lapsen kuvat? Ei ketään. Kyllä ne hyväksikäytetyt lapset löytyvät ihan jostain muualta.

Ja itse en ole jakanut lapsistani Facebookissa mitään. Joskus olen jonkun kuvan laittanut, missä ei näy kasvoja. Tuskin ketään edes kiinnostaa.

Vierailija
18/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne poimi pelkästään alastonkuvia, en ymmärrä oikeasti mitenkä joku ei tajua tätä asiaa. Missä untuvahötteikössä oikein elätte ihmiset?

Miten typerä sinä olet? Kyllä, ne nimen omaan etsivät alastonkuvia ja niitäklin kyllä valitettavasti saa ihan helposti käsiinsä. 

Vierailija
19/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, jolla on kaksi lasta, joista nuorempi kehitysvammainen. Tästä postataan todella tiheästi, aina mikä tahansa pikkujuttu, esim. kun onnistuu jossain motorisessa testissä tms., postataan kuvien kera someen. Esikoisesta ei edes ennen tämän toisen lapsen syntymää ollut juuri koskaan mitään, eikä ole edelleenkään.

Olen ajatellut, että asia liittyy nimenomaan tähän kehitysvammaan, ja että äiti haluaa purkaa lähinnä omia epävarmuuksiaan ja paineitaan hakemalla vanhemmuudelleen tukea somesta. 

Vierailija
20/23 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isompi lapsi, sitä enemmän omaa tahtoa. Kaikki eivät enää poseeraa söpösti äidin niin pyytäessä.

Kato ny tänne, otetaan kiva kuva, miksi sä oot tommonen ... tällaista keskustelua kuului lasten kesäteatteriesityksessä, kun lapsi ei halunnutkaan olla kuvassa vaan laittoi kädet kasvoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan