Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taputat lentokoneessa koneen laskeuduttua?

Vierailija
20.03.2015 |

Olen ihmetellyt ko.ilmiötä monta kertaa.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:36"]

No en vittu taputa! Suomalaiset juntit pakettimatkoilla vain taputtavat.

[/quote]Todella junttia on paheksua heitä jotka taputtavat.

Vierailija
42/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:41"]

Juntein tapa ikinä! Tuntuu lentäjästäkin varmaan typerältä että aplodeerataan kun hoitaa rutiininsa. Taputtavatkohan juntit myös kaupan kassalle ja lääkärille?

[/quote]

Mä olisin ainakin tosi iloinen jos mun työlle taputettaisiin. "Jee, sait laskettua palkat oikein, jee!" taputaputapu!

[/quote]

Ottaisin vittuiluna jos joku taputtaisi kun teen työni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:31"]

Vain suomalainen voi pitää taputtamista nolona. Kertoo ehkä jotain meidän kulttuurista..

[/quote]

Onko jossain muussa kuin suomalaisten täyttämässä koneessa taputettu?

Vierailija
44/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputan vain naislentäjille.

Vierailija
45/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut lennolla Newcastlesta Lontooseen jolloin kaikki taputti kun kone nousi viimeinkin ilmaan. Sään vuoksi lähtö viivästyi 9h. 6h kohdalla päästiin koneeseen ja luultiin että vihdoinkin, mutta vielä piti odottaa sen 3h... Ikinä en ole ollut lennolla jolla olisi taputettu laskeutuessa.

Vierailija
46/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kännissä ja taputin ja hurrasin Suomen sisäisellä lennolla. Muut matkustajat olivat lievästi huvittuneita ja jotkut liittyivät mukaankin. Taputin varmaan sen takia, että lento oli mukava ja olin iloinen.

Vierailija
47/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran taputettiin Helsinki-Oulu lennolla. Jokseenkin kummeksuvia katseita saivat nämä taputtelijat.

Vierailija
48/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputan aina Kuopio-Helsinki välillä (ulukomaella en oo ikinä käänny) TAPUTAPUTAPU KIITTI KAPU!

Vierailija
49/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ilmiöön törmää ainoastaan valmismatkoilla. Reittilennoilta ei näitä taputtajahulluja onneksi löydy.

Vierailija
50/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taputtaa jotka ovat ensimmäisellä lennolla ja eläkeukot.

Vierailija
51/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että selvittiin lennosta laskuineen hengissä.

Vierailija
52/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen liittyy vanha taikausko. Jos et taputa, niin se kostaantuu seuraavalla lennolla.

Vierailija
53/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:40"]Taputatteko kassalle kun se antoi rahat oikein takasin? Lentäjän vaimo
[/quote].mitä ne muut jonossa sanoisi? Nauraisi varmaan..

Vierailija
54/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihin se aika noloo
sokoksella taputella. Hih!

Vierailija
55/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampi kanssamatkustaja taputtaa, niin häpeän syvästi, ja toivon etteivät olisi suomalaisia.

En käy seuramatkoilla, (niin ei juuri tarvitse hävetä) lentelen vain reittilentoja (omatoimista matkailua).

41v m

Vierailija
56/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:18"]

En ole ikinä taputtanut, mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tätä pidetään niin junttina? Mitä pahaa tässä on? Suomalaisten pitää esittää coolia maailmanmatkaajaa, ettei iloaan saati tunteitaan saa ilmaista. Olen itse lääkäri ja minusta olisi mukava, jos potilaani taputtaisivat minulle vastaanoton jälkeen. Taidanpa ruveta itse piruuttani taputtamaan laskeuduttua, niin saatte rauhassa ajatella itsenne ylemmiksi ja paremmiksi, minua itseäni se ei hetkauta. Tapu tapu vaan!

[/quote]

Niinpä, kiva suomalainen perinne. Olen kyllä aina taputtanut mukana.

Vierailija
57/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:41"]Juntein tapa ikinä! Tuntuu lentäjästäkin varmaan typerältä että aplodeerataan kun hoitaa rutiininsa. Taputtavatkohan juntit myös kaupan kassalle ja lääkärille?
[/quote]
Teatterinäyttelijästä tai artistista tuntuu myös varmasti eritäin typerältä kun hoitaa vaan työtään ja jotkut hurraa.

Vierailija
58/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 23:51"]

Jos useampi kanssamatkustaja taputtaa, niin häpeän syvästi, ja toivon etteivät olisi suomalaisia.

En käy seuramatkoilla, (niin ei juuri tarvitse hävetä) lentelen vain reittilentoja (omatoimista matkailua).

41v m

[/quote]

Kai nyt tuohon ikään jo olet oppinut löysäämään myssyä. Mitäs sitten? Anna toisten taputtaa. Siinä ei oikeasti ole mitään noloa. Noloa on kaltaisesi typerykset, jotka häpeää jotain oletettua juntteutta. Junttia on olla noin kapeakatseinen ja stressaantunut.

Eläköön kaikki taputtajat! Itse taidan liittyä jengiin ihan vain sen takia, että joitain se näköjään ärsytättää.

Vierailija
59/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole wt enkä matkusta wt-lennoilla minnekään ryyppäysrantalomille.

En ole nähnyt taputuksia lentokoneessa ainakaan 20 vuoteen; asun toki ulkomailla ja lennän vain reittilentoja.

Vierailija
60/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneella lentämisessä on aina omat riskinsä. Ei me matkustajat myöskään aina saada tietoomme mahdollisia "läheltä piti" -tilanteita, joita ohjaamossa on lennon aikana saattanut tapahtua. Lentäjän työ on vaativaa ja riskialtista ja on sekä koneesta että lentäjästä kiinni että pääsemme kohteeseen elossa. Jos miettii esim Air Francen onnettomuutta, joka oltaisiin voitu kenties välttää sillä, että kapteeni olisi ollut ohjaamossa, ei vetämässä tirsoja raskaan juhlintaillan takia. Koneen nopeusmittarit jäätyivät ja siinä oltaisiin tarvittu ammattitaitoisen kapteenin kokemusta että siellä ilmassa oltaisiin pysytty. Monet lentoturmat ovat tapahtuneet lentäjien virheiden takia. Lentokoneonnettomuus jos omalla kohdalle sattuu, niin ei siinä kovin isot selviytymismahdollisuudet ole. Siksi on kohteliasta taputtaa.Osoittaa arvostavansa sitä, että ollaan turvallisesti perillä. Mutta nämä, joiden mielestä noloa taputtaa ovat varmaan niitä asiakkaita, jotka eivät osaa tervehtiä/kiittää muissakaan asiakaspalvelutilanteissa, esim kaupan kassalla. Se että lentäjää ei nää matkan aikana, ei tarkoita sitä, etteikö häntäkin voisi kiittää. Aplodit juurikin tätä kiittämistä varten!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän