Miksi taputat lentokoneessa koneen laskeuduttua?
Kommentit (130)
No en vittu taputa! Suomalaiset juntit pakettimatkoilla vain taputtavat.
Mä luulin ettei sitä tehdä enää. Nauratti kun tulin viimevkolla Thaimaasta ja huomasin olleeni väärässä..
Minä ainakin taputan jopa silloin, kun bussi osuu pysäkille.
Se on nöyrä kiitos lentokapteenille ettei tappanut itseään ja matkustajiaan.
Kerran olen taputtanut. Mun oli palattava paikasta B takaisin paikkaan A ja mahdollisimman nopeasti. Pitkällisten vaiheiden jälkeen vihdoin se toteutui.
:::::DD Bravo, kapu! Hyvin meni, ensi kerralla vielä vähän paremmin!
Taputatteko kassalle kun se antoi rahat oikein takasin? Lentäjän vaimo
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:36"]
No en vittu taputa! Suomalaiset juntit pakettimatkoilla vain taputtavat.
[/quote]
Näin minäkin luulin, kunnes laskeuduin brittiläisellä charterilla Las Palmasin kentälle. Raikuvat aplodit onnistuivat briteiltäkin. Mutta viimeksi jouluna, kun kävin Suomesta Kanarialla, suomalaiset turistit eivät taputtaneet lainkaan.
Koska sitä tulee hyvä fiilis ja kokee kanssamatkustajien kanssa sellaisin hauskan ryhmä-fiiliksen, kaikki ovat helpottuneita ja kiitollisia siitä, että laskeuduttiin turvallisesti. Kiitän sillä tavalla lentäjiä, joita en muuten näe, ja eihän lentokoneella lentäminen ole aivan sama juttu kuin autolla ajo. Se vaatii paljon ammattitaitoa.
Ja päällimmäisenä ehkä se, että taputus saa päälle loistavan lomafiiliksen, kun tietää että loma on vasta edessä!:-)
en taputa lentokoneissa koskaan, sillä se laskurullaus on lennon vaarallisin vaihe
Juntein tapa ikinä! Tuntuu lentäjästäkin varmaan typerältä että aplodeerataan kun hoitaa rutiininsa. Taputtavatkohan juntit myös kaupan kassalle ja lääkärille?
En taputa mutta olen niin huojentunut päästyäni turvallisesti maan pinnalle ettei muiden taputus häiritse.
kyllä sitä vielä tehdään ja sitä tekee kaikenmaalaiset, ei vaan suomalaiset.
jos haluais oikeesti taputtaa, vasta silloin kun kone on varmasti kokonaan pysähtynyt olisi oikea hetki
Tapahtuu usein, kun lennolla on paljon suomalaisia. Toinen on, että jonotetaan koneeseen pääsyä jo hyvissä ajoin ennen lentoa, vaikka olisi paikat varattuina. :D Pelkäävät varmaan koneen putoamista ja ennen lähtöä koneesta jäämistä? :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:41"]
Juntein tapa ikinä! Tuntuu lentäjästäkin varmaan typerältä että aplodeerataan kun hoitaa rutiininsa. Taputtavatkohan juntit myös kaupan kassalle ja lääkärille?
[/quote]
Tätä olin tulossa sanomaan. Todella epäkunnioittavaa.
En kyllä ole huomannut viimeaikoina taputtelua. Olenkin matkustanut lähinnä reittilennoilla viime vuosina. Ehkä lentäjät taputtaa toisilleen niilläkin...
En ole ikinä taputtanut, mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tätä pidetään niin junttina? Mitä pahaa tässä on? Suomalaisten pitää esittää coolia maailmanmatkaajaa, ettei iloaan saati tunteitaan saa ilmaista. Olen itse lääkäri ja minusta olisi mukava, jos potilaani taputtaisivat minulle vastaanoton jälkeen. Taidanpa ruveta itse piruuttani taputtamaan laskeuduttua, niin saatte rauhassa ajatella itsenne ylemmiksi ja paremmiksi, minua itseäni se ei hetkauta. Tapu tapu vaan!
Sieltä se on peräisin Kalevi Keihäsen Seiväsmatkoilta, kun "kaikilla" oli vihdoin mahdollisuus lentää aurinkolomalle Espanjaan. Kansa oli jo menomatkalla kännissä kuin apinat. Jollakin sitten välähti: kyllä kapteenia pitää kiittää hyvin menneestä matkasta ja alkoi taputtaa. Koko koneellinen liittyi taputukseen. Jotkut taputtajat tai heidän jälkeläisensä ovat sitten jatkaneet perinnettä.
Kiitokset hyvästä ja turvallisesta lennosta, luulisin :D