Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taputat lentokoneessa koneen laskeuduttua?

Vierailija
20.03.2015 |

Olen ihmetellyt ko.ilmiötä monta kertaa.

Kommentit (130)

Vierailija
22/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:37"]

Minä ainakin taputan jopa silloin, kun bussi osuu pysäkille.

[/quote] ja minä taputan jopa silloin, kun hissi osuu oikeaan kerrokseen.

[/quote]

Taputan kaupan kassalla, kun myyjä onnistuneesti laskuttaa minulta tuotteet.

41v m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 02:29"]Kiitokseksi turvallisesti sujuneesta lennosta. Ja siksi, koska nämä ap:n kaltaiset pissikset pitävät sitä junttien tapana ja eivät ymmärrä että on kohteliasta kiittää.
[/quote]

En ole pussia, vaan ikää jo päälle 30v ja lapsiakin useampi. Asun pk-seudulla ja tervehdin aina bussikuskia ja kaupan kassaa, samoin kiitän ja toivotan hyvää päivän jatkoa. Avaan oven lastenrattailla kulkeville ja autan rattaat junaan+bussiin, jos tarve. Annan kaupassa myös pienempiä ostoksia tekevien mennä ensin, jos minulla itsellä isot ostokset. Viimeksi esim annoin työmiesten ostaa eväänsä ensin. Lahjoitan usein lastemme pienet vaatteet niitä apua tarvitseville. Tuo taputtaminen vain ihmetyttänyt minua. Mutta kiitos tiedosta, että on kohteliasta taputtaa. Täytyy alkaa siis taputtamaan itsekin ;)

Ap

Vierailija
24/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussia=juntti :D

Ap

Vierailija
25/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:41"]

Koska sitä tulee hyvä fiilis ja kokee kanssamatkustajien kanssa sellaisin hauskan ryhmä-fiiliksen, kaikki ovat helpottuneita ja kiitollisia siitä, että laskeuduttiin turvallisesti. Kiitän sillä tavalla lentäjiä, joita en muuten näe, ja eihän lentokoneella lentäminen ole aivan sama juttu kuin autolla ajo. Se vaatii paljon ammattitaitoa. Ja päällimmäisenä ehkä se, että taputus saa päälle loistavan lomafiiliksen, kun tietää että loma on vasta edessä!:-)

[/quote]

Taputatko myös taysin perseelleen menneen loman jälkeen? Ai niin, sellaisahan ei tietty ole. 

Vierailija
26/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:41"]Juntein tapa ikinä! Tuntuu lentäjästäkin varmaan typerältä että aplodeerataan kun hoitaa rutiininsa. Taputtavatkohan juntit myös kaupan kassalle ja lääkärille? [/quote] Teatterinäyttelijästä tai artistista tuntuu myös varmasti eritäin typerältä kun hoitaa vaan työtään ja jotkut hurraa.

[/quote]

Täysin eri asia. Näyttelijät ovat esiiintymässä ja heille kuuluukin taputtaa. Tai buuata. Kuten urheilussakin. Lentäjä on koneen kuljettaja. Joten taputetaan jokaiselle bussikuskille, taksiautoiijalle ja kaupankassalle. Huono vertaus.

Vierailija
27/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen JUNTTI. Esi-isäni tekivät se jo Keihäsmatkoilla.

Vierailija
28/130 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:39"]

Koska olen JUNTTI. Esi-isäni tekivät se jo Keihäsmatkoilla.

[/quote]

Minäkin kunnioitan perinteitä. Possujuhlat kunniaan.

Vierailija
29/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:52"]

Ei ole tapanani taputtaa, mutta kyllä jotenkin ärsyttää tuollainen ylemmyydentuntoinen paheksunta siitä, että toista kiitetään. Kyllä minä kiitän kaupan kassaakin joka kerta työstään, kun joku äsken siihen vertasi. Miksi sitten ei lentäjää saisi kiittää?

[/quote]

Koska taputtaminen on junttien tapa -halutko muka samaistua heihin?

Vierailija
30/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:41"]

Juntein tapa ikinä! Tuntuu lentäjästäkin varmaan typerältä että aplodeerataan kun hoitaa rutiininsa. Taputtavatkohan juntit myös kaupan kassalle ja lääkärille?

[/quote]

Mä olisin ainakin tosi iloinen jos mun työlle taputettaisiin. "Jee, sait laskettua palkat oikein, jee!" taputaputapu!

Vierailija
31/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen voi pitää taputtamista nolona. Kertoo ehkä jotain meidän kulttuurista..

Vierailija
32/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin El alilla tapana taputtaa :) että joo ei oo kyllä mikää suomalaisten juttu.

Vierailija
33/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuuluu hyviin tapoihin että lentokapteenille taputetaan hyvin onnistuneesta laskeutumisesta.Ei siinä mitään sen kummempaa ole.Outoa että tapaa pidetään junttimaisena,liekö tämä joidenkin hesalaisten junttien oma mielipide.

Vierailija
34/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sehän on esim rynkyllä vitsikin. Taputukset tulee nauhalta

Vierailija
35/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:46"]

se kuuluu hyviin tapoihin että lentokapteenille taputetaan hyvin onnistuneesta laskeutumisesta.Ei siinä mitään sen kummempaa ole.Outoa että tapaa pidetään junttimaisena,liekö tämä joidenkin hesalaisten junttien oma mielipide.

[/quote]

Ei, vaan taputtaminen on junttimaista.

Reittilennoilla -missä juntteja on vähän- ei ikinä taputeta. Junttien charterlennoilla viinanjuontipaikkoihin tätä idiotismia sen sijaan vielä hiukan esiintyy.

Joko alat ymmärtää, rämekuukkeli?

Vierailija
36/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:46"]

En kyllä ole huomannut viimeaikoina taputtelua. Olenkin matkustanut lähinnä reittilennoilla viime vuosina. Ehkä lentäjät taputtaa toisilleen niilläkin...

[/quote]

No siis sehän on tosiaan tapana lomalennoilla, varmaan koska valtaosa on kännisiä juntteja (ihan maasta riippumatta) jotka lentävät sen 1 kerran vuodessa ja jännittää. Reittilennoilla valtaosa porukasta lentää säännöllisesti eikä näe aihetta draamaan jokaikisen laskun yhteydessä. Joukossa olevat pari ensikertalaista eivät saa massataputuksen käynnistävää joukkohysteriaa aikaan.

Vierailija
37/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina taputan lentoperämiestä takapuolelle.

Vierailija
38/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputan, jotta ehta ja arvonsa tunteva avmami saa ylemmyyvventuntoa.

Vierailija
39/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, ihanaa ärsyttää takakireitä pölvästejä. Lennän ensi kuussa Finskillä New Yorkiin ja lupaan, että taputan ja huudam "jes, emme syöksyneet tulipalloksi maahan" ihan vain kiusallani. Terv, kulltturiperheen kasvatti, mutta ei takakireä sellainen.

Vierailija
40/130 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö taitaa liittyä lähinnä lomalentoihin? Aika harvoin reittilennoilla kukaan taputtaa, paitsi jos lentää juhlapyhien aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi