Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon äidit jaatte tietoa läheisten kanssa lapsen virtsanpylväistä?

Vierailija
12.12.2021 |

Itsellä tilanne etten saa lapsenlapsista oikein mitään "tietoja", olisi hauska katsoa vaikka päiväkodista saatua kansiota ja miten päiväkodin touhut ovat muuttuneet siitä kun omat lapset olivat pieniä. Olen siis itse näiden lasten isoäiti. Lasten äiti ei oma-aloitteisesti näytä kansiota tai esim. tuo sitä meille mummolaan, vaikka olen pyytänyt. No, olen tämän hyväksynyt.

Nyt kun pyysin whatsapp-kuvaa lastenlasten tulevista joulutodistuksista ja ehkä videotakin tai kuvia esityksistä, miniä ykskantaan totesi ettei sellaisia kuvia lähettele. Heidän kotiinsa saa kuulemma mennä katsomaan, mutta valmistelen sukujoulua ja auton ajaminen on minulle hankalaa, niin enhän minä sinne pääse. Asettaako tahallaan ehdon ettei saa viestillä lähettää, jotta voi kiristää....? Kertokaa äidit minulle.

Haluaisin nyt kuulla mikä tällaisen ajatusmaailma takana on, ettei voi mitään tuollaisia tärkeitä asioita jakaa edes isovanhemman kanssa? Perustelin miniälle, että voin näyttää todistukset sitten omalle äidillekin, jonka luona tämä perhe vierailee välimatkan takia niin harvoin ja isomummikin haluaisi nähdä.

Olen tosi loukkaantunut, ihan kuin suljettaisiin ulos heidän elämästään. Itsensä kanssa joutuu työstämään pettymyksen ja kiukun tunteita, onko minulla mitään velvollisuutta ottaa enää yökylään tai käydä heidänkään luona kahvilla enää, kun en "saa" suhteesta mitään ja tulee ulkopuolinen olo, salaillaan asioita. Ymmärrän, että olen mennyt joskus liian pitkälle, esim. kysellyt ja patistellut lasten lääkäriasioissa, mutta sain näpeilleni siinä, enkä enää kysele.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä isovanhemmat todistuksia kysele, joskus ennen koronaa olivat päiväkodin ja koulun juhlissa katsomassa esityksiä, mutta koskaan ei ole kuvia tai videoita lähetetty, ei sen puoleen ole pyydettykään.

Vierailija
42/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutoiminta kuuluu julkisrauhan piirin. Googlettakaa se.

Koulutilassa voi kuvata muuta kuin koulutoimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä aloituksestasi että kommenteistasi käy hyvin ilmi, että jaat sinulle luottamuksella kerrottuja tietoja eteenpäin kaikille jotka vain jaksavat kuunnella. Meillä oli sama ongelma ja koska emme halunneet tietojen leviävän kaikkialle, oli ainoa ratkaisu lakata kertomasta juuri mitään. Kaltaisesi toisten yksityisyyttä kunnioittamattomat isovanhemmat ovat yllättävän laaja ongelma.

Vierailija
44/44 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla joten aika paljon tulee laitettua isovanhemmille videoita, valokuvia ja hauskoja anekdootteja lasten arjesta. Oletan että sanovat jos eivät niitä halua tai jättävät katsomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän