Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon äidit jaatte tietoa läheisten kanssa lapsen virtsanpylväistä?

Vierailija
12.12.2021 |

Itsellä tilanne etten saa lapsenlapsista oikein mitään "tietoja", olisi hauska katsoa vaikka päiväkodista saatua kansiota ja miten päiväkodin touhut ovat muuttuneet siitä kun omat lapset olivat pieniä. Olen siis itse näiden lasten isoäiti. Lasten äiti ei oma-aloitteisesti näytä kansiota tai esim. tuo sitä meille mummolaan, vaikka olen pyytänyt. No, olen tämän hyväksynyt.

Nyt kun pyysin whatsapp-kuvaa lastenlasten tulevista joulutodistuksista ja ehkä videotakin tai kuvia esityksistä, miniä ykskantaan totesi ettei sellaisia kuvia lähettele. Heidän kotiinsa saa kuulemma mennä katsomaan, mutta valmistelen sukujoulua ja auton ajaminen on minulle hankalaa, niin enhän minä sinne pääse. Asettaako tahallaan ehdon ettei saa viestillä lähettää, jotta voi kiristää....? Kertokaa äidit minulle.

Haluaisin nyt kuulla mikä tällaisen ajatusmaailma takana on, ettei voi mitään tuollaisia tärkeitä asioita jakaa edes isovanhemman kanssa? Perustelin miniälle, että voin näyttää todistukset sitten omalle äidillekin, jonka luona tämä perhe vierailee välimatkan takia niin harvoin ja isomummikin haluaisi nähdä.

Olen tosi loukkaantunut, ihan kuin suljettaisiin ulos heidän elämästään. Itsensä kanssa joutuu työstämään pettymyksen ja kiukun tunteita, onko minulla mitään velvollisuutta ottaa enää yökylään tai käydä heidänkään luona kahvilla enää, kun en "saa" suhteesta mitään ja tulee ulkopuolinen olo, salaillaan asioita. Ymmärrän, että olen mennyt joskus liian pitkälle, esim. kysellyt ja patistellut lasten lääkäriasioissa, mutta sain näpeilleni siinä, enkä enää kysele.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt koiraa virtsaamasta pylväisiin

Vierailija
2/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus

Voitko avata, kateus mistä, ja kuka on kateellinen? En minä ainakaan. ap

Vierailija
4/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitat vain miniästä? Entä lasten isä, eli poikasi? Valitatko hänelle samalla tavalla, että he muka sulkevat sinut ulos, vai onko nuorempi nainen aina kaiken pahan alku ja juuri?

Vierailija
5/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitat vain miniästä? Entä lasten isä, eli poikasi? Valitatko hänelle samalla tavalla, että he muka sulkevat sinut ulos, vai onko nuorempi nainen aina kaiken pahan alku ja juuri?

Poika suostuisi näihin kaikkiin, kun olen kysynyt häneltä suoraan ja kahden kesken. Yllättäen myöhemmin onkin jutellut vaimonsa kanssa, eikä todistuskuvaa voikaan enää lähettää, tulee kaikkia syitä. Että näin, kyllä se jotain kertoo kuka perheessä määrää ja keneen voi kritiikkiä osoittaa, eikö?

Vierailija
6/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hirveesti virstanpylväitä jaettavaksi.

Vierailija
7/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin paperit ei kuulu ulkopuolisille.

Todistuksia ei kuvata eikä lähetellä. Jos joku sattuu olrmaan käymässä just todistuksensaantipäivänä ja lapsi sitä esittelee se on ok.

Juhlien kuvat ja videot on perheelle, ei ulkopuolisille.

Vierailija
8/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus yksityisyyteen, ja emme mekään lähettele kuvia joulujuhlista ja todistuksista kenellekään. Olemme päätyneet tähän ratkaisuun siksi, että emme halua esitellä lapsen elämää netissä, ja suvusta löytyy valitettavasti henkilöitä, jotka eivät tätä kunnioita, vaan lisäävät kuvia lupaa kysymättä omille facebook- yms. sivuilleen.

Vierailija
9/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap myöntää itsekin puuttuneensa lastenlasten lääkärikäynteihin ym. Tuollainen todistusten pyytäminen etukäteen ja varsinkin esityksien pyytäminen on epämiellyttävää tunkeutumista. He kertovat sitten, jos kertovat. Ja jos et itse mene esityksiin, miksi sinun pitäisi niitä nähdä.

Vierailija
10/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mummo, joka edelleen julkaisee kuvia omilla somealustoillasi tai näytät todistuksia "ympäri kyliä" tai vertailet serkuksia keskenään muihin lastenlapsiisi, niin en ihmettele että viestintä on rajattua.

Meillä isänäiti ei ole kysellyt numeroita, oma äitini on joskus niistä jutellut kanssani, mutta mitään todistusten tai kansioiden (?) esittelyä ei ole vaadittu.

Vierailija
11/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap myöntää itsekin puuttuneensa lastenlasten lääkärikäynteihin ym. Tuollainen todistusten pyytäminen etukäteen ja varsinkin esityksien pyytäminen on epämiellyttävää tunkeutumista. He kertovat sitten, jos kertovat. Ja jos et itse mene esityksiin, miksi sinun pitäisi niitä nähdä.

Eihän esityksiin päääse kuin vanhemmat tällä hetkellä. Silloin kun pääsi vielä muitakin vieraita esim. isovanhemmat, minulla oli omia menoja etten sitten päässyt. Nyt nauhoituksen aikakaudella taas voisi esityksistä nauttia muutkin läheiset kuin vain vanhemmat. Sillä ei ole väliä pyydänkö todistuksia etukäteen vai todistuksen jakopäivänä, ei tule kuvaviestiä kumpanakaan.. :-(

Vierailija
12/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäsi on kateellinen sinulle.

Vierailija
13/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näette toisianne ja lapset tulevat yökyläänkin, niin en itse kyllä osaa nähdä tuollaista ulkopuolelle sulkemisena. Terveysasiat ovat ylsityisasioita lapsenlapsenkin kohdalla ja niistä jaetaan mitä halutaan jakaa, ja lapset ovat saattaneet myös ihan itse toivoa, että todistuksista ei laiteta kuvia. Toki voit kysyä vielä suoraan, miksi näin, mutta aika pienestä olet laittamassa välejä etäämmäksi minun mielestäni, sillä kuitenkin selvästi teillä on suhteellisen hyvät välit ja sinulla on suhde lapsenlapsiin.

Vierailija
14/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän esityksiin päääse kuin vanhemmat tällä hetkellä. Silloin kun pääsi vielä muitakin vieraita esim. isovanhemmat, minulla oli omia menoja etten sitten päässyt. Nyt nauhoituksen aikakaudella taas voisi esityksistä nauttia muutkin läheiset kuin vain vanhemmat. Sillä ei ole väliä pyydänkö todistuksia etukäteen vai todistuksen jakopäivänä, ei tule kuvaviestiä kumpanakaan.. :-(

Esityksissä on muitakin lapsia. Ei he halua jonkun hullumummon jakelurinkeihin.

Vierailija
15/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reagoit ja kyselet lapsenlapsista, niin kyselet liikaa.

Jollet kysele, ole välinpitämätön.

Kun asennoituminen on määräävää, mitään ei mahda.

Vierailija
16/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Kateuskortin käyttö on muutenkin todella kulunutta.

Vierailija
17/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi todistuksen näkeminen on sinulle niin tärkeää?

Vierailija
18/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mummo, joka edelleen julkaisee kuvia omilla somealustoillasi tai näytät todistuksia "ympäri kyliä" tai vertailet serkuksia keskenään muihin lastenlapsiisi, niin en ihmettele että viestintä on rajattua.

Meillä isänäiti ei ole kysellyt numeroita, oma äitini on joskus niistä jutellut kanssani, mutta mitään todistusten tai kansioiden (?) esittelyä ei ole vaadittu.

Ei minulla edes ole mitään somealustoja, facebook on, mutta en siellä jaa mitään, ei miniä ole edes kaverilistallani. En ole pyytänyt kun odottanut jos hän edes haluaa tällaisen "fossiilin" kaveriksi, eikä ole sitten pyytänytkään. Todistuksen näyttäisin isomummulle ja miehelleni. Ja onko se vertailua, jos tulee puheeksi miten kenelläkin koulu sujuu, tyttären lapset lähettävät todistuskuvan muuten minulle ihan itsenäisesti kun vaan laitan ensin heille viestin, että saanko todistuksesta kuvan. Kyllä pojan perheessä miniä pitää eri meininkiä.

Vierailija
19/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, mikä kommentti. Mistä miniä olisi kateellinen mummolle? Onko tuo kommentti jotain pitkälle vietyä huumoria, ettei siitä enää saa selvää?

Vierailija
20/44 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pyydä niitä pojaltasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä