Onko teidän mielestä väärin
Jos avomies aikoo käyttää puolet minun tilille tulevasta tuesta omiin juttuihin, koska ostettiin aikaisemmin hänen kuntoutustuella plus meidän yhteisellä toimeentulotuella joka tuli hänen tilille meidän ruoat?
Eli siis minun tilille ei ole ennen tämän äitiyspäivärahan alkamista tullut mitään, niin kauan, kun ollaan asuttu virallisesti yhdessä n.4kk koska en ole saanut tukia, koska miehen tuet..
Nyt alan saamaan tätä päivärahaa miniminä ja mies vaatii siirtää nämä mun tuet hänen tililleen ja aikoo käyttää niistä puolet musiikkiharrastukseensa.
Hän saa edelleen tietenkin sen oman kuntoutustukensa josta se ei kyllä ole ikinä antanut mulle puolia, kaksi kertaa muutaman kympin ehkä, jolla oon saanut ostaa itselleni mm.hygienia tarvikkeita ja sillä ollaan tietenkin ruoat ostettu (mikä on meillä aika iso rahareikä).
Mä en saa muualta rahaa.
Mun mielestä ei oo oikein, vaan täysin kohtuutonta vaatia tollasta.
Mietinkin nyt tässä, että pitäisikö alkaa ajattelemaan eroa vaihtoehtona?
Mitä mieltä?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:45"]Too long, didn't read
[/quote]
Voi olla, mut ei tuota asiaa saa selitettyä lyhyesti.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]
No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
No voisit sinä nyt vähän vastavuoroisesti antaa miehelle takaisin, jos hänen rahoista olette kaiken ottaneet tähän asti.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:01"]No voisit sinä nyt vähän vastavuoroisesti antaa miehelle takaisin, jos hänen rahoista olette kaiken ottaneet tähän asti.
Tottakai olin ajatellutkin, että sillä maksetaan esim. vesilasku, vuokraa ja ruoat.
Aikaisemmin, kun me asuttiin yhdessä, mutta ei virallisesti mä sain toimeentulotukea ja siitä meni joka centti meidän ruokaan joten en käyttänyt omaa rahaa itseeni esim.pukeutumiseen. Mies on joka tilanteessa käyttänyt paljon rahaa musiikkiharrastukseen ja mä en muuhun, kun meidän syömiseen.
Pointtina siis se, etten mä saanut häneltä käyttörahaa, kun mulle ei tullut tukia, hänelle tulee tukia ja vaatii nyt lisäksi puolet minun pienemmistä tuista itselleen omiin huvituksiin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:57"]Koska miehen tuet...OMG!!!
[/quote]
Tämä ilmaisu on ollut käytössä puhekielessä jo vuosia. Ei täällä missään äidinkielen yo-kokeissa olla.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
Miksi sä olet tuollaisen kanssa? Miksi sä uhriudut? Miksi sä jumiudut menneeseen? Selkeästi teidän ongelmat on aivan toisaalla kuin miehen tavassa käyttää rahaa. Entä vauva? Miksi te pykäätte trukiviidakon keskelle lapsen kun selkeästi olisi aiheellista keskittyä oman elämänsä rakentamiseen?
Millainen sää porvoossa tänään? :3
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
Tilanteessannehan ette voineet muuta kuin levittää geenejänne...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:45"]Too long, didn't read [/quote] Voi olla, mut ei tuota asiaa saa selitettyä lyhyesti.
[/quote]
Kyllä saa: "Onko teidän mielestä perheen rahat yhteisiä?"
Eletään tuilla, asuttu neljä kk yhdessä, vauva tulossa ja pohdit eroa? Et siis erilleen muuttamista ja suhteen jatkamista, vaan ihan oikeasti eroa, niinkö?
Ehdotus:
Laitatte yhteiselle tilille tulojenne suhteessa rahaa, josta maksatte asumisen ja ruuat (jota voi tehdä halvalla kun vain opettelee) jne. Kummallekin jää omaa rahaa, jonka sitten voi käyttää mihin haluaa eikä toisella ole siihen nokan koputtamista.
15 unohti manitia, että yhteisen lapsen menot maksetaan sitten tietysti myös siltä yhteiseltä tililtä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Miksi sä olet tuollaisen kanssa? Miksi sä uhriudut? Miksi sä jumiudut menneeseen? Selkeästi teidän ongelmat on aivan toisaalla kuin miehen tavassa käyttää rahaa. Entä vauva? Miksi te pykäätte trukiviidakon keskelle lapsen kun selkeästi olisi aiheellista keskittyä oman elämänsä rakentamiseen?
Millainen sää porvoossa tänään? :3
[/quote]
No en tiedä, ajattelin sanoa miehelle, että minä en tuota hyväksy, saa yrittää löytää jonkun joka haluaa olla hänen omistuksessaan niinkuin joskus muinoin miehet omistivat naisensa.
Se siis sanoi eilen, että minä olen perheen pää ja aion ostaa sun rahoilla omia juttuja, niinku oon ostanut ennenkin.
Pakkokai mun on jättää se, vaikka vitun pahalta tuntuukin ja rakastan sitä oikeasti.. :'(
Raskautuminen oli meille iloinen yllätys, kun oltiin luultu kumpikin, ettei voida lapsia ikinä saada ja ollaan kuitenkin haluttu aina..
Tämä pikkuvauva kuitenkin pääsee rakastavaan kotiin jossa piti olla kaksi läsnäolevaa vanhempaa, nyt siis vain yksi, kun me muutetaan omiin osoitteisiimme. Suren tätäkin, koska luulin, että vauva tulee ehjään perheeseen.
Aika rankkaa mulla tulee yh na olemaan, kun ei ole yhtään ystävää tai mitään.
Ei se nyt mulle vaan käy, ettei mulla tulisi olemaan rahaa vaikka mulle tulee tilille oma äitiyspäiväraha!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Tilanteessannehan ette voineet muuta kuin levittää geenejänne...
[/quote]
Se ei ole pointti tässä. Eikö sairaat ja köyhät saa sunmielestä tehdä lapsia?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]
No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
Ja näillä eväillä hankit lapsen?
Mun mielipiteeni on että häivy vauvasi kanssa häiritsemästä musiikkiharrastusta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:45"]Too long, didn't read [/quote] Voi olla, mut ei tuota asiaa saa selitettyä lyhyesti.
[/quote]
Kyllä saa: "Onko teidän mielestä perheen rahat yhteisiä?"
Eletään tuilla, asuttu neljä kk yhdessä, vauva tulossa ja pohdit eroa? Et siis erilleen muuttamista ja suhteen jatkamista, vaan ihan oikeasti eroa, niinkö?
Ehdotus:
Laitatte yhteiselle tilille tulojenne suhteessa rahaa, josta maksatte asumisen ja ruuat (jota voi tehdä halvalla kun vain opettelee) jne. Kummallekin jää omaa rahaa, jonka sitten voi käyttää mihin haluaa eikä toisella ole siihen nokan koputtamista.
[/quote]
Mun mielestä on yhteisiä, mut se tarkottaa mulle sitä, että mimä ostan mun tuilla meille ruokaa ja maksan laskuja ja hän ostaa hänen tuilla meille ruokaa ja maksaa laskuja tasavertaisesti, jos jotain jää niin se olis sitten omaa rahaa.
Ollaan epävirallisesti asuttu yli 2vuotta yhdessä ja raha-ongelmat muuttui vaan pahemmaksi, kun muutettiin yhteiseen isompaan asuntoon, koska tulot tippuivat paljon.
Erota ajattelin, koska jos mies kuluttaa minunkin rahat johonkin mikä ei nyt niin välttämätöntä oikeasti ole, niin millä mä saan kaikki vauvan vaipat sun.muut tarpeet ostettua. Haluaisitko itse, että mies ottais sun rahat itselleen koska "minä olen perheen pää".
Tuo olisi hyvä malli, pitäis vaan saada mieskin tajuamaan ja tehdä se yhteinen tili. Kiitti.
Eikö tule mielipiteitä?