Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritsevä asia parisuhteessa

Vierailija
19.03.2015 |

tervehdys av!

Tässä pieni avautuminen omasta parisuhteesta. Yleisesti ottaen asiat ovat ihan jees, mutta kumppanin asenteessa häiritsee toistuvasti muutama asia. En halua tehdä tästä mitään sukupuolikysymystä, mutta sanon kuitenkin kumppanini olevan nainen ja minä itse olen sitten mies.

Näen vapaa-ajalla harrastusteni parissa paljon samoja naamoja, joita olen nähnyt toistakymmentä vuotta. Harrastusten kautta olen tutustunut parhaisiin ystäviini. Noh, kuten aina, eivät henkilökemiat työelämässä tai harrastuksissa voi koskaan kuitenkaan kohdata kaikilla kaikkien kanssa. Olen silti pyrkinyt suhtautumaan kaikkiin ihmisiin positiivisesti. Valitettavasti vaikka kuinka yritän ymmärtää ja odotan ajan muuttavan ihmisiä, muutama herra onnistuu aina silloin tällöin töksäyttämään jotain todella alentavaa minua kohtaan. Purkavat omaa pahaa oloaan?! Noiden mätämunien hölmöjä heittoja sietää jotenkuten, mutta ehkä vielä häiritsevämpää on kotona saatu feedback, kun kerron miten taas muutama herrasmies ei yhtään miettinyt omaa käytöstään. Rouvani sanoo joka kerta, että kuvittelen nuo alentavat kommentit omassa päässäni, eikä kukaan ihminen oikeasti koskaan vähättele toista. Kuulemma oma asenteeni ratkaisee kaiken??

Heittäkääs joku järjen ääni tähän. Minusta on päivänselvää, että ihmisten välisessä kanssakäymisessä toisilla on tarve vähätellä muita. Yhtä selvää on se, että sellainen on aikuisten kesken mitä lapsellisinta käytöstä. Harvemmin edes riitelemme kumppanini kanssa, mutta tuntuu siltä, että hänkin käyttäytyy todella hölmösti, kun voisi edes kerran heittäytyä kanssani keskustelemaan aiheesta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:33"]

Ootko sellainen "mielensäpahottaja"?

[/quote]

En ole. Ymmärrän kyllä, että aloitusposti oikein huutaa sitä, että tulkaa tänne dissaamaan ja purkamaan omaa pahaa oloanne.

Edelleen peräänkuulutan sitä, että onko mahdollista tuomita sekä töksäyttelijöiden, että rouvani käytös? 

Vierailija
2/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtuutonta odottaa kumppanin pelaavan samassa tiimissä. Tuskin kukaan kaipaa omien tunteidensa mitötöintiä tai kieltämistä... varsinkaan omalta kumppanilta! Jos minua on loukattu, vaimoni ensimmäinen reaktio ei ole "Mitä sä teit väärin?" vaan "Vittu mitä idiootteja ne on".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 'rouvasi' kanssa samaa mieltä.

Vierailija
4/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:28"]

Voisko olla, että puoliso on työpäivän jälkeen väsynyt eikä jaksa perusteellisesti kerrata toisen analysointia muiden kommenteista. Ei siis välttämättä kanssasi eri mieltä, mutta ei jaksa jutella.

[/quote]

Ilmeisesti oman elämänpiirinsä pohjalta hän nimenomaan on eri mieltä. Ja siis eri mieltä siltikin, että vain minä olen ollut ikinä läsnä ja hän ei kun jotain epäasiallista on kommentoitu. Puheenaihe on ilmeisen ikävä, mutta olisin halunnut keskustella siitä kiihkotta ensin kotona ja nyt sitten täällä netissä ilman mitään negatiivista kaikua. Hankalaa tuntuu olevan. 

Vierailija
5/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole ennättänyt vielä perustaa perhettä?

Vierailija
6/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:33"]

Ootko sellainen "mielensäpahottaja"?

[/quote]

En ole. Ymmärrän kyllä, että aloitusposti oikein huutaa sitä, että tulkaa tänne dissaamaan ja purkamaan omaa pahaa oloanne.

Edelleen peräänkuulutan sitä, että onko mahdollista tuomita sekä töksäyttelijöiden, että rouvani käytös? 
[/quote]
Mitä tarkoitat tuomitsemisella?
Minusta töksäyttelijöitä on olemassa, mutta en tekisi heistä kovin suurta numeroa 'toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos'.
Puolison käytökseen on vaikeampi ottaa kantaa mutta en ehkä lähtisi sitä tuomitsemaan.

Vierailija
7/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen käyttäytyy typerästi. Mä olen aina oman kumppanin puolella, ei tulisi mieleenkään vähätellä toisen kertomia asioita.

Vierailija
8/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset kieltävät kaiken negatiivisen koska asioiden käsittely on vaivalloista, pitäisi ajatella ja ymmärtää mitä toinen sanoo. Helpompi olla pumpulissa. Maailmahan on mukava kun se vastaa tarkalleen omaa käsitystä ja muita vaihtoehtoja ei oke. Parisuhteen tärkeimpiä asioita on toisen ymmärtäminen ja kuunteleminen vaikka ei olisikaan samaa mieltä. Naisesi laiminlyö tämän asian.

Vierailija
9/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:53"]

Ei ole kohtuutonta odottaa kumppanin pelaavan samassa tiimissä. Tuskin kukaan kaipaa omien tunteidensa mitötöintiä tai kieltämistä... varsinkaan omalta kumppanilta! Jos minua on loukattu, vaimoni ensimmäinen reaktio ei ole "Mitä sä teit väärin?" vaan "Vittu mitä idiootteja ne on".

[/quote]

Hieno vastaus! Osuit asian ytimeen. 

Vierailija
10/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin naisena onko parempi heti sanoa, että "rakas, kaikki muut ovat idiootteja, sinä olet oikeassa, pidä suuntasi" kun ajetaan moottoritiellä muuta liikennettä vastaan (ja samalla kaistalla) vai olisiko lause "rakas, sinähän tiedät, että luotan arvostelukykyysi mutta mietitäänkö muitakin vaihtoehtoja" parempi? "Saatanan hullu, me kuollaan!!" on taas niin kovin brutaali. Miten osoittaa luottamus ja arvostus jos miehellä on sittenkin toiminnassaan miettimisen varaa. Kaipa hellä toinenkin näkökulma voisi olla hyvä.

Vierailija
11/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin lopettaa harrastuksen ja parisuhteen. En ota väheksyntää vastaan keneltäkään.

Vierailija
12/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa samoin vaimollesi sitten kun se tulee sulle itkua tuhertamaan kun tiina töissä on niin ilkeä..

Vierailija
13/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi onnkehittämistä tunneälytaidoissa.

Vierailija
14/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit keskustella dissaavista kavereista jonkun muun kuin vaimosi kanssa? Vaikka täällä palstalla. Saisit asiaan enempi näkökulmaa. Itsellänikin on aiheita joista tiedän olevan turha puhua puolisolle.

Vierailija
15/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:15"]

Mietin naisena onko parempi heti sanoa, että "rakas, kaikki muut ovat idiootteja, sinä olet oikeassa, pidä suuntasi" kun ajetaan moottoritiellä muuta liikennettä vastaan (ja samalla kaistalla) vai olisiko lause "rakas, sinähän tiedät, että luotan arvostelukykyysi mutta mietitäänkö muitakin vaihtoehtoja" parempi? "Saatanan hullu, me kuollaan!!" on taas niin kovin brutaali. Miten osoittaa luottamus ja arvostus jos miehellä on sittenkin toiminnassaan miettimisen varaa. Kaipa hellä toinenkin näkökulma voisi olla hyvä.

[/quote]

Harmittavaa että näet asian noin. Harmittavaa se on siksi, että tässä ei ollut tarkoitus lähteä pohtimaan kertomuksen todenperäisyyttä. Tarkoitus oli keskustella annettujen faktojen pohjalta. Onko se nyt sittenkin sukupuolikysymys, että nuo faktat nähdään kiistanalaisina - toivon että ei ole.

Vierailija
16/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano napakasti kavereille vastaan, älä alistu kuuntelmaan vähätteleviä kommentteja.

Vierailija
17/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaimon tehtävä ei ole aina sanoa, että "rakas, teit oikein, kaikki muut ovat väärässä". Ehkä vaimosi tarkoittaa kommentillaan, että ei kannata ottaa niin raskaasti jotain toisten möläyttämiä juttuja. Miesporukassa tuntuu olevan yhä kovin tärkeää näyttää, kuka on kingi, kuka voi alistaa toista. Naisesta tällaiset joskus näyttää vähän lapsellisilta voimanmittelöiltä, olkoonpa fyysisiä tai nykyisi ehkä enemmän sanallisia. Älä jää hautomaan toisten sanomisia liiaksi, vaimosi sanoissa voi olla järjen ääni. Asia on toinen, jos oikeasti joku jatkuvasti tekee kiusaa. Silloin olet mielestäni oikeutettu saamaan vaimoltasi tukea.

Vierailija
18/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:23"]

Ehkä voisit keskustella dissaavista kavereista jonkun muun kuin vaimosi kanssa? Vaikka täällä palstalla. Saisit asiaan enempi näkökulmaa. Itsellänikin on aiheita joista tiedän olevan turha puhua puolisolle.

[/quote]

Sitä tässä yritän juuri tehdä. Omien kavereideni kanssa meillä ei tälläistä ongelmaa ole. Aina on luotettu toisen sanaan ja kunnioitettu toista. Siitä se hyvä ystävyys juuri kumpuaa. Miksi kukaan sanoisi lähimmäiselleen jostain ilmiselvästä vähättelytapauksesta ja valehtelisi näin sanoessaan? Palstalla ja meillä kotona on ihme sakkia, koska eihän siinä ole mitään logiikkaa. Onneksi muutama kommentoija on samaa mieltä tästä.

Vierailija
19/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu kuin lyötäis pesäpallomailalla mahaan kun oma puoliso mitätöi noin.

Vierailija
20/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle miehelle annoin vinkin sanoa ikäville ihmisille suoraan takaisin. "Jos ei sulla ole perhettä niin sulla ei ole elämää" niin "no itseasiassahan mulla ON vielä elämä ja harkitsen tarkkaan olisiko se perhe-elämä sen arvoista kun se harkinnan mahdollisuus mulla vielä on". Kaljun haukkumiseen, että "mun vaimo on niin kiihkeä, että se on repinyt multa hiukset päästä rakastellessa, muuten on kyllä lempeä nainen, tosi kiihkeä vaan".

Rouvasi käsitys ei riittä ymmärrykseen ja myötäelämiseen. Voit puolihuolimattomasti heittää "mutta sepä Annika siellä harrastuksessa antoi hyvän vinkin kun kuuli mitä ne ukot heitti, on se vaan nokkela nainen!' Josko omaakin rouvaa alkaisi kiinnostamaan keskustelut.