Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritsevä asia parisuhteessa

Vierailija
19.03.2015 |

tervehdys av!

Tässä pieni avautuminen omasta parisuhteesta. Yleisesti ottaen asiat ovat ihan jees, mutta kumppanin asenteessa häiritsee toistuvasti muutama asia. En halua tehdä tästä mitään sukupuolikysymystä, mutta sanon kuitenkin kumppanini olevan nainen ja minä itse olen sitten mies.

Näen vapaa-ajalla harrastusteni parissa paljon samoja naamoja, joita olen nähnyt toistakymmentä vuotta. Harrastusten kautta olen tutustunut parhaisiin ystäviini. Noh, kuten aina, eivät henkilökemiat työelämässä tai harrastuksissa voi koskaan kuitenkaan kohdata kaikilla kaikkien kanssa. Olen silti pyrkinyt suhtautumaan kaikkiin ihmisiin positiivisesti. Valitettavasti vaikka kuinka yritän ymmärtää ja odotan ajan muuttavan ihmisiä, muutama herra onnistuu aina silloin tällöin töksäyttämään jotain todella alentavaa minua kohtaan. Purkavat omaa pahaa oloaan?! Noiden mätämunien hölmöjä heittoja sietää jotenkuten, mutta ehkä vielä häiritsevämpää on kotona saatu feedback, kun kerron miten taas muutama herrasmies ei yhtään miettinyt omaa käytöstään. Rouvani sanoo joka kerta, että kuvittelen nuo alentavat kommentit omassa päässäni, eikä kukaan ihminen oikeasti koskaan vähättele toista. Kuulemma oma asenteeni ratkaisee kaiken??

Heittäkääs joku järjen ääni tähän. Minusta on päivänselvää, että ihmisten välisessä kanssakäymisessä toisilla on tarve vähätellä muita. Yhtä selvää on se, että sellainen on aikuisten kesken mitä lapsellisinta käytöstä. Harvemmin edes riitelemme kumppanini kanssa, mutta tuntuu siltä, että hänkin käyttäytyy todella hölmösti, kun voisi edes kerran heittäytyä kanssani keskustelemaan aiheesta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottavaa kohtelua rouvaltasi ap. Minun ex (oli siis mies, itse olen nainen) harrasti samaa ja koska myös vanhempani ja pari ystävääni harrastavat samaa naljailua ja kun työelämässäkin on poljettu, oli pakko panna ihmissuhteita uusiksi. Mies on nyt siis se entinen, samoin pari ystävääni, vanhempiini olen ottanut etäisyyttä ja vaihtanut työpaikkaa. Ja nyt olen onnellinen. Nykyinen kumppani ei ikinä käyttäydy minua kohtaan loukkaavasti.

Vierailija
22/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma: oot akkamainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:23"]

Ehkä voisit keskustella dissaavista kavereista jonkun muun kuin vaimosi kanssa? Vaikka täällä palstalla. Saisit asiaan enempi näkökulmaa. Itsellänikin on aiheita joista tiedän olevan turha puhua puolisolle.

[/quote]

Sitä tässä yritän juuri tehdä. Omien kavereideni kanssa meillä ei tälläistä ongelmaa ole. Aina on luotettu toisen sanaan ja kunnioitettu toista. Siitä se hyvä ystävyys juuri kumpuaa. Miksi kukaan sanoisi lähimmäiselleen jostain ilmiselvästä vähättelytapauksesta ja valehtelisi näin sanoessaan? Palstalla ja meillä kotona on ihme sakkia, koska eihän siinä ole mitään logiikkaa. Onneksi muutama kommentoija on samaa mieltä tästä.
[/quote]

Luulin että joku kaverisi sanoi loukkaavasti, mutta nyt onkin palstan ja kotiväen(vaimon) sanomiset loukannut. Sori nyt mutta kuullostat ihmiseltä joka ottaa loukkauksena jos ei ole samaa mieltä asioista.

Esim. Sanot että vaihdoit kesärenkaat, pekka vastaa, minä en vielä ainakaan vaihda kun aikaisin aamulla on jäätä.

Otat sen kuin hän vähättelisi sinun päätöstä, pitäisi sitä vääränä/typeränä...

Tälläinen kuva tuli kun luin ketjua.

Vierailija
24/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuosisataa takana, monenlaisia ihmisiä on elämään mahtunut, niin lähipiirissä kun tuttavien ja työkavereidenkin parissa.

Todennut, että on paljon ihmisiä jotka eivät näe, eivätkä ymmärrä sanatonta viestintää tai edes ns. rivien väliin kirjoitettua viestiä.

Kumppanisi lienee niitä, joille kaikki pitää vääntää rautalangasta.

Vierailija
25/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, älkää luulko että olette parisuhteessa telepaattien kanssa. Kyllä se olisi tullut jo seurusteluvaiheessa ilmi. Rakastan sinua/Tiedän..

Kertokaa mitä haluatte elämässänne ja kumppaniltanne. Kaksi lasta, ulkomaan matkan joka syksy ja aamukahvin vuoteeseen joka pyhä. Tai ruskaretken pohjoiseen joka syksy. Selkeää kommunikointia: nyt minua harmittaa tämä asia, kerron sen sinulle ja haluan, että kuuntelet ja yrität ymmärtää, tämä on minulle tärkeää. Ei mitään rivien välistä lukemista. Minä en viitsisi odotella tunteja äitienpäiväkahvia vuoteeseen josko joku muistaisi. Vartin päästä kajahtaa "hei nyt on äitienpäivä, tuokaapa kahvit tänne makkariin, ootte rakkaat!"

Vierailija
26/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla on huonot ihmissuhdetaidot. Riippumatta siitä, kuvitteletko väheksynnän vai et, hänen ei pitäisi mitätöidä tunteitasi noin.

Vierailija
27/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:31"]

Hyvät ihmiset, älkää luulko että olette parisuhteessa telepaattien kanssa. Kyllä se olisi tullut jo seurusteluvaiheessa ilmi. Rakastan sinua/Tiedän.. Kertokaa mitä haluatte elämässänne ja kumppaniltanne. Kaksi lasta, ulkomaan matkan joka syksy ja aamukahvin vuoteeseen joka pyhä. Tai ruskaretken pohjoiseen joka syksy. Selkeää kommunikointia: nyt minua harmittaa tämä asia, kerron sen sinulle ja haluan, että kuuntelet ja yrität ymmärtää, tämä on minulle tärkeää. Ei mitään rivien välistä lukemista. Minä en viitsisi odotella tunteja äitienpäiväkahvia vuoteeseen josko joku muistaisi. Vartin päästä kajahtaa "hei nyt on äitienpäivä, tuokaapa kahvit tänne makkariin, ootte rakkaat!"

[/quote]

Onneksi on itsessä sen verran telepaatin vikaa, että näkee jos toinen on ihan ulalla - Ei tarvitse itseään kiusata jatkosuunnitelmilla.

Vierailija
28/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo oli vähän tuo aloitus, taitaa olla sukupuolet tuossa päittäin vaihdettu.

Monestihan on silleen että ihmiset ei aina tajua loukkaavansa, puhuvat mitä sylki suuhun tuo tai eivät vaan pidä niin tärkeänä asiana jotain että välittäisivät mitä puhuvat. Mielestäni olisi hyvä sinun vähän vähemmän välittää siitä jos joku sinulle jotain töksäyttää. Niiden oma mokahan se on. Ja sinähän voit lakata viettämästä aikaa sellaisten ihmisten seurassa, itse teen niin. Jos ei voi hylätä kokonaan (esim töissä) niin mahdollisimman vähän kontaktia, töksäytä vaikka takaisin ja jos ei joku osaa töissä käyttäytyä niin esimiehelle voi aina vinkata. Se menee sitten työpaikkakiusaamisen piikkiin.

Koita asennoitua että itse olet hyvä ja vahva ihminen, jätä ne kusipää huonosti käyttäytyjät omaan arvoonsa.

Ja puolison voit dumpata jos sitä ei kiinnosta se että sua on loukattu.

Vierailija
29/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap syyttää vaimoaan sen sijaan että tekisi asian selväksi näiden ikäviä puhuvien "kavereiden" kanssa? Ap vaikuttaa vässykältä, joka toistuvasti ottaa vastaan kettuilut ja sitten loukkantuu, kun vaimo ei jaksa kuunnella aina samoja juttuja.

Vierailija
30/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta näistä vastauksistakin huomaa, että jotkut naiset eivät näköjään hyväksy mieheltä pienintäkään ns. heikkouden osoitusta, vaikkei tässä tietenkään ole edes kyse mistään heikkoudesta, eihän se ole kenekään heikkoutta, jos muut käyttäytyy tökerösti, mutta sitten jos siitä haluaa keskustella, se tulkitaan akkamaiseksi valittamiseksi. Todella surullista.

Vierailija
31/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan hyvä ettei sun vaimo usko pilkkaa sinusta? :D siis ajattelen tämän nyt niin ettei hän ota kuuleviin korviinsa sitä, että sinua haukutaan.
Sry, en jaksanut lukea kaikkia vastauksia niin en ole varma sanoiko joku näin.

Vierailija
32/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama ongelma miehen kanssa. Se ei meinannut millään uskoa, kun mua vedettiin ns. kölin alta työasioissa. Syytti vainoharhaiseksi. Piti tapahtua pari melko pahaa juttua, niin oli sillekin selvää. Annoin myös suoraa palautetta siitä, että sen kuuluu olla mun puolella eikä muiden. Puhu sen eukkosi kanssa ja anna konkreettisia esimerkkejä. Jos se ei sittenkään usko niin ei se susta välitä.

Vierailija
33/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:59"]

Tosi inhottavaa kohtelua rouvaltasi ap. Minun ex (oli siis mies, itse olen nainen) harrasti samaa

[/quote]

Minunkin mieheni aikoinaan. Ei esim. sanonut anopille mitään takaisin, oli ilmeisesti helpompaa olla vahvemman puolella. Muutenkin, jos kerroin jostain vastaavasta, epäili ensimmäisenä omaa käsityskykyäni. Hän oli sitä mieltä, että jos "ei tule ihmisten kanssa toimeen", se on suuri häpeä itselle. Tajusin tämän kuvion kunnolla vasta viiveellä.

Kunnes hänellä itsellään alkoivat todelliset työstressit ja selkäänpuukotukset työpaikalla. Tarvitsi sitten kuuntelijaa... Käytös onkin muuttunut.

Rajansa tietysti kaikella. Eli itsekin täytyy ottaa vastuu ja yrittää kohentaa tilannetta jos voi, eikä käyttää puolisoa jatkuvana terapeuttina ja ongelmien ratkaisijana. Mutta normaaleissa rajoissa puolisoiden pitäisi tukea toisiaan.

Vierailija
34/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies enkä tilitä tuollaisia asioita kotona.

Naiset (oma vaimoni mukaanlukien) tilittää tuollaisia asioita miehilleen, ja miehen tehtävä on kuunnella ja tukea. Ei kyseenalaistaa eikä mitätöidä.

Vierailija
35/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]

Osasta näistä vastauksistakin huomaa, että jotkut naiset eivät näköjään hyväksy mieheltä pienintäkään ns. heikkouden osoitusta, vaikkei tässä tietenkään ole edes kyse mistään heikkoudesta, eihän se ole kenekään heikkoutta, jos muut käyttäytyy tökerösti, mutta sitten jos siitä haluaa keskustella, se tulkitaan akkamaiseksi valittamiseksi. Todella surullista.

[/quote] Ei kai kukaan jaksa loputtomasti ymmärtää jos se valittaminen on jatkuvaa, sukupuolesta viis. Sori AP, mutta kuulostat aika tossulta. Tiedän kyllä tunteen kun joku yhtäkkiä möläyttää jotain loukkaavaa ja vähättelevää ihan puskista, eikä itse ehdi reagoida. Minulle on opetettu lapsena että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, mutta se on paskapuhetta, jotkut vaan ovat kusipäitä ja pitää osata pitää puolensa.

Enkä sano tätä vain koska olet mies, liian kiltit naiset voisivat myös miettiä haluavatko olla koko elämänsä toisten tylytettävänä vain koska "kaikkien kanssa pitää tulla toimeen."

Vierailija
36/45 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:55"]Olen 'rouvasi' kanssa samaa mieltä.
[/quote]

Sama.

Vierailija
37/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Referoin.
Miehen kaverit dissaa sitä. Valittaa aiheesta kotona ja vaimo ei usko. Mikä neuvoksi?

Vierailija
38/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haittaako sinua siis se että puolisosi A. ei usko sinua B. ei keskustele tästä asiasta kanssasi C. ei yleensäkään keskustele mistään kanssasi
?

Vierailija
39/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista kommenttia sitten saat piireissäsi?

Vierailija
40/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hiljaisen miehen kanssa on varmasti vaikeaa käydä kyllä mitään keskustelua. Ymmärrän vaimon vähättelyn.