Apua, nainen työhaastattelijana?
Millainen on nainen työhaastattelijana? Ovatko tiukkiksia?
Alastani johtuen haastattelijat ovat aina tähän mennessä olleet miehiä, mutta huomenna olisi nainen.
Kommentit (70)
jos hänellä on nuori ja hänellä on kivat tissit, niin tuijota niitä vähintään sen verran että hän huomaa. Sillä hän sitten huomaa että sinä olet se vahva alpha-uros ja 99% tykkää siitä että heitä pidetään seksiobjekteinä.
Jos on joku vanha ja/tai ruma akka, niin sitten kannattaa olla ihan asiallinen persereikänuolia. Eihän sitten mitään muuta auta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:58"]
Sekä naiset että miehet on kuitenkin yksilöitä. Joku on tiukkis, toinen ei. Sama juttu vaikka siellä mies olis.
[/quote]
Ei ole! Kaikki minua haastatelleet miehet ovat olleet rentoja ja ollaan varsinaisen asian lomassa juteltu niitä näitä. Heti tullut sellainen leppoinen fiilis siihen tilanteeseen.
Jos hakijalla on jo näyttöjä ja hyviäkin työtehtäviä CV:ssä niin varaudu siihen, että naishaastattelijalla tulee olemaan kova tarve osoittaa olevansa nyt niskan päällä.
Jos taas hakija on aloittelija niin naishaastattelija tulee suhtautumaan holhoavasti ja alentuvasti.
:DD
Mun pitäs huomenna mennä kauppaa ja kassalla taitaa olla miesmyyjä. Miten toimin?
Mulla on ollut pelkkiä naishaastattelijoita muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja he kaikki ovat olleet sympaattisia, rentoja ja mukavia. Riippunee siis alasta, itse olen MaRa-alalla
Miettisin sitäkin, että haluatko oikeasti töihin paikkaan, jossa nainen vastaa rekrytoinnista. Nimittäin silloin henkilöstö ei todennäköisesti koostu ammatillisen kompetenssin perusteella valituista ihmisistä, vaan tämän naisen henkilökohtaisten mieltymysten mukaan valituista. Siksi naisvaltaisilla työpaikoilla yleisesti ottaen ei ole kovin kaksinen työilmapiiri.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:07"]
Mun pitäs huomenna mennä kauppaa ja kassalla taitaa olla miesmyyjä. Miten toimin?
[/quote]
Kuinka niin?
Tervehdit, lyöt tavarasi kassalle, maksat mitä pyydetään, pakkaat kamasi ja poistut mahdollisimman nopeasti viemästä tilaa uusilta maksavilta asiakkailta. Miten kassatyöntekijän sukupuoli tähän vaikuttaa?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:07"]
[/quote]
Kuinka niin?
Tervehdit, lyöt tavarasi kassalle, maksat mitä pyydetään, pakkaat kamasi ja poistut mahdollisimman nopeasti viemästä tilaa uusilta maksavilta asiakkailta. Miten kassatyöntekijän sukupuoli tähän vaikuttaa?
[/quote]
No miten työhaastattelijan sukupuoli? :D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:58"]
Sekä naiset että miehet on kuitenkin yksilöitä. Joku on tiukkis, toinen ei. Sama juttu vaikka siellä mies olis.
[/quote]
Ei ole! Kaikki minua haastatelleet miehet ovat olleet rentoja ja ollaan varsinaisen asian lomassa juteltu niitä näitä. Heti tullut sellainen leppoinen fiilis siihen tilanteeseen.
[/quote]
Ja aivan samanlailla se voi mennä naisen kanssa. Ja voin kertoa että eipä ne kaikki mieshaastattelijat sentään ole samanlaisia vaikka sinulla on sellaisia vaan sattunutkin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:07"] :DD Mun pitäs huomenna mennä kauppaa ja kassalla taitaa olla miesmyyjä. Miten toimin? [/quote] Kuinka niin? Tervehdit, lyöt tavarasi kassalle, maksat mitä pyydetään, pakkaat kamasi ja poistut mahdollisimman nopeasti viemästä tilaa uusilta maksavilta asiakkailta. Miten kassatyöntekijän sukupuoli tähän vaikuttaa? [/quote] No miten työhaastattelijan sukupuoli? :D
[/quote]
Et ole tainnut ikinä käydä työhaastattelussa?
Kysy jotakin teknistä yrityksen tuotteista tmv. ja katso kun muija menee aivan puihin.
Jos sillä ei ole niin väliä, että saatko paikan niin kysy sen jälkeen, että miten haastattelijana voi toimia ihminen, joka ei tunne yrityksen tuotteita, joiden parissa olet kiinnostunut työskentelemään. Alkaa melko varmasti itkeä :D
Joo kiitos vaan taas hyvistä vastauksista. AV-palstaan voi aina luottaa.
Mä olen terveysalalla, ja monissa eri harjoittelupaikoissa ja ihan työpaikoissakin on ollut naisvaltaista ellei jopa kaikki naisia. Osassa paikoissa on ollut ihan mielettömän hyvä henki, osassa ei niin hyvä. Kaikissa on ollut naispuolinen johtaja. Osasta johtavista olen tykännyt, osasta en. Sen olen tosin jotenkin huomannut, että sympaattiset, äitimäisesti suhtautuvat, lämpimät johtajat palavat lopulta loppuun. Eli juuri ne, joista alaiset tykkää kaikkein eniten.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:07"] :DD Mun pitäs huomenna mennä kauppaa ja kassalla taitaa olla miesmyyjä. Miten toimin? [/quote] Kuinka niin? Tervehdit, lyöt tavarasi kassalle, maksat mitä pyydetään, pakkaat kamasi ja poistut mahdollisimman nopeasti viemästä tilaa uusilta maksavilta asiakkailta. Miten kassatyöntekijän sukupuoli tähän vaikuttaa? [/quote] No miten työhaastattelijan sukupuoli? :D
[/quote]
[/quote]
Kaikkien kokemukset ovat erilaisia. Sun mielipide on just sitä: mielipide, jota ei välttämättä jaa kaikki. Naiset ja miehet ovat kaikki yksilöitä, ei voi yleistää.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:12"]
[/quote]
[/quote]
Itse asiassa olen kyllä useassakin.
Varaudu papereiden esittelyyn (vain naiset ovat kiinnostuneita muiden sinusta antamista lausunnoista työtodistusten muodossa). Varaudu syynäämiseen. Varaudu perusteettomiin epäluottamuslauseisiin. Varaudu useampaan haastattelijaan kerralla (naispomo tarvitsee aina useampia mielipiteitä päätöksensä tueksi). Muista, että henkilökemiat täytyvät olla todella kohdallaan, kun nainen palkkaa naisen.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:12"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:07"] :DD Mun pitäs huomenna mennä kauppaa ja kassalla taitaa olla miesmyyjä. Miten toimin? [/quote] Kuinka niin? Tervehdit, lyöt tavarasi kassalle, maksat mitä pyydetään, pakkaat kamasi ja poistut mahdollisimman nopeasti viemästä tilaa uusilta maksavilta asiakkailta. Miten kassatyöntekijän sukupuoli tähän vaikuttaa? [/quote] No miten työhaastattelijan sukupuoli? :D [/quote] Et ole tainnut ikinä käydä työhaastattelussa? [/quote] Itse asiassa olen kyllä useassakin.
[/quote]
Sitten varmaankin ymmärrät, miten työhaastattelu eroaa sosiaalisena tilanteena kaupassa käymisestä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:51"]
Millainen on nainen työhaastattelijana? Ovatko tiukkiksia?
Alastani johtuen haastattelijat ovat aina tähän mennessä olleet miehiä, mutta huomenna olisi nainen.
[/quote]Ei ainakaan taida enään auttaa se että avaat pari ylä nappia rinnoista ja vilautat reittä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:12"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:07"] :DD Mun pitäs huomenna mennä kauppaa ja kassalla taitaa olla miesmyyjä. Miten toimin? [/quote] Kuinka niin? Tervehdit, lyöt tavarasi kassalle, maksat mitä pyydetään, pakkaat kamasi ja poistut mahdollisimman nopeasti viemästä tilaa uusilta maksavilta asiakkailta. Miten kassatyöntekijän sukupuoli tähän vaikuttaa? [/quote] No miten työhaastattelijan sukupuoli? :D [/quote] Et ole tainnut ikinä käydä työhaastattelussa? [/quote] Itse asiassa olen kyllä useassakin.
[/quote]
Sitten varmaankin ymmärrät, miten työhaastattelu eroaa sosiaalisena tilanteena kaupassa käymisestä.
[/quote]
Juu toki. Ei sillä sukupuolella kyllä mulle ole kummassakaan tilanteessa ollu väliä.
En tiedä miten tuossa tulee menetellä, minäkään en ole ennen naista tavannut.