Apua, nainen työhaastattelijana?
Millainen on nainen työhaastattelijana? Ovatko tiukkiksia?
Alastani johtuen haastattelijat ovat aina tähän mennessä olleet miehiä, mutta huomenna olisi nainen.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:44"] Mua on haastatellut vain kerran mies ja kolmesti nainen. Yhdellä kerralla oli jopa kolme naista haastattelemassa. Tunnelma oli todella hyvä. Olen tullut valituksi jokaisella neljällä kerralla. Ole oma itsesi, se riittää. Teeskentely paistaa läpi. [/quote] Kyllä aloittajalle se omana itsenä oleminen on pahin mahdollinen neuvo, jos paikan haluaa saada. [/quote] On se tähän saakka riittänyt.
[/quote]
Riittänyt mihin?
[/quote]
Hakemaani työpaikkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:44"] Mua on haastatellut vain kerran mies ja kolmesti nainen. Yhdellä kerralla oli jopa kolme naista haastattelemassa. Tunnelma oli todella hyvä. Olen tullut valituksi jokaisella neljällä kerralla. Ole oma itsesi, se riittää. Teeskentely paistaa läpi. [/quote] Kyllä aloittajalle se omana itsenä oleminen on pahin mahdollinen neuvo, jos paikan haluaa saada. [/quote] On se tähän saakka riittänyt. [/quote] Riittänyt mihin? [/quote] Hakemaani työpaikkaan.
[/quote]
Niin, ja haastattelijoina ovat olleet miehet joten omituinen asenteesi naishaastattelijoihin ei ole tullut esille. Nyt se tulee jos haastattelija on tarpeeksi tarkkanäköinen.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:44"] Mua on haastatellut vain kerran mies ja kolmesti nainen. Yhdellä kerralla oli jopa kolme naista haastattelemassa. Tunnelma oli todella hyvä. Olen tullut valituksi jokaisella neljällä kerralla. Ole oma itsesi, se riittää. Teeskentely paistaa läpi. [/quote] Kyllä aloittajalle se omana itsenä oleminen on pahin mahdollinen neuvo, jos paikan haluaa saada. [/quote] On se tähän saakka riittänyt. [/quote] Riittänyt mihin? [/quote] Hakemaani työpaikkaan.
[/quote]
Niin, ja haastattelijoina ovat olleet miehet joten omituinen asenteesi naishaastattelijoihin ei ole tullut esille. Nyt se tulee jos haastattelija on tarpeeksi tarkkanäköinen.
[/quote]
Minkä mä sille voin ettei naiset ole mukavia ja välittömiä niin kuin miehet. Ei se mikään asennekysymys ole.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:44"] Mua on haastatellut vain kerran mies ja kolmesti nainen. Yhdellä kerralla oli jopa kolme naista haastattelemassa. Tunnelma oli todella hyvä. Olen tullut valituksi jokaisella neljällä kerralla. Ole oma itsesi, se riittää. Teeskentely paistaa läpi. [/quote] Kyllä aloittajalle se omana itsenä oleminen on pahin mahdollinen neuvo, jos paikan haluaa saada. [/quote] On se tähän saakka riittänyt. [/quote] Riittänyt mihin? [/quote] Hakemaani työpaikkaan. [/quote] Niin, ja haastattelijoina ovat olleet miehet joten omituinen asenteesi naishaastattelijoihin ei ole tullut esille. Nyt se tulee jos haastattelija on tarpeeksi tarkkanäköinen. [/quote] Minkä mä sille voin ettei naiset ole mukavia ja välittömiä niin kuin miehet. Ei se mikään asennekysymys ole.
[/quote]
On siinä mielessä, että syrjit ihmisiä sukupuolen perusteella ja vihamielisyytesi näkyy kauas. Naiset eivät ehkä tiedä syytä, mutta huomaavat kyllä että kohtelet heitä ikävästi. Sitten luonnollisesti saat ikävää kohtelua osaksesi, minkä tietenkin ansaitsetkin.
Mulle naiset on kyllä keskimäärin olleet mukavampia työpaikoilla kuin miehet. Useimmissa miehissä ei ole mitään vikaa, mutta jotkut miehet näkee mut naisena ja mä kiusaannun siitä, haluaisin olla ihan vaan työntekijä. Tämä ongelma onneksi korjaantunee iän myötä.
Ilmeisesti täällä useampikin on tottunut saamaan työnsä ottamalla työhaastattelijalta suihin :o Muuten en osaa kuvitella, miten sukupuoli vaikuttaisi mihinkään. Ihmettelen myös, että millä alalla tämä porukka toimii. Oletteko kaikki sukupuolesta kauhistuneet jotain strippareita? Vai onko täällä niin pahasti syrjäytyneitä nörttejä, että he eivät ole muuta naista nähneetkään kuin äitinsä?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:44"] Mua on haastatellut vain kerran mies ja kolmesti nainen. Yhdellä kerralla oli jopa kolme naista haastattelemassa. Tunnelma oli todella hyvä. Olen tullut valituksi jokaisella neljällä kerralla. Ole oma itsesi, se riittää. Teeskentely paistaa läpi. [/quote] Kyllä aloittajalle se omana itsenä oleminen on pahin mahdollinen neuvo, jos paikan haluaa saada. [/quote] On se tähän saakka riittänyt. [/quote] Riittänyt mihin? [/quote] Hakemaani työpaikkaan. [/quote] Niin, ja haastattelijoina ovat olleet miehet joten omituinen asenteesi naishaastattelijoihin ei ole tullut esille. Nyt se tulee jos haastattelija on tarpeeksi tarkkanäköinen. [/quote] Minkä mä sille voin ettei naiset ole mukavia ja välittömiä niin kuin miehet. Ei se mikään asennekysymys ole.
[/quote]
On siinä mielessä, että syrjit ihmisiä sukupuolen perusteella ja vihamielisyytesi näkyy kauas. Naiset eivät ehkä tiedä syytä, mutta huomaavat kyllä että kohtelet heitä ikävästi. Sitten luonnollisesti saat ikävää kohtelua osaksesi, minkä tietenkin ansaitsetkin.
[/quote]
Huh, ei kai ne mitään noitia ole? Jos käyttäydyn täsmälleen samoin esittäessäni samaa asiaa miehelle tai naiselle niin miksi nainen on jäykkä ja kireä, mutta mies ei? Kyllä tämä on sukupuolten välisiä eroja eikä mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:19"]Mulle naiset on kyllä keskimäärin olleet mukavampia työpaikoilla kuin miehet. Useimmissa miehissä ei ole mitään vikaa, mutta jotkut miehet näkee mut naisena ja mä kiusaannun siitä, haluaisin olla ihan vaan työntekijä. Tämä ongelma onneksi korjaantunee iän myötä.
[/quote]
Aaha, kyllä ja tästä varmasti on kyse toiseenkin suuntaan? Siksi nainen ei voi suhtautua mieheen niin kuin toiseen naiseen eikä mies naiseen niin kuin toiseen mieheen. Silloin kun puhutaan toisilleen vähän vieraammista ihmisistä. Tämä ei kyllä varmaankaan tule muuttumaan niin kauan kun ihminen on nykyisenlainen.
Kuule ap, että vaikuta sinäkään mukavalta ja rennolta. Enemmän vaikuttaa, että perseessäsi on joku rautakanki, joka saa aikaan, ettet tajua ettei pillu/kulli määrittele onko ihminen rento ja hauska vai ei. Taidat olla tyypillinen oman sukupuolesi haukkuja, joka ylentää itseään alentamalla "muita naisia". Et ole selvästikään tiimipelaaja, en palkkasi sinua. M39
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:10"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:44"] Mua on haastatellut vain kerran mies ja kolmesti nainen. Yhdellä kerralla oli jopa kolme naista haastattelemassa. Tunnelma oli todella hyvä. Olen tullut valituksi jokaisella neljällä kerralla. Ole oma itsesi, se riittää. Teeskentely paistaa läpi. [/quote] Kyllä aloittajalle se omana itsenä oleminen on pahin mahdollinen neuvo, jos paikan haluaa saada. [/quote] On se tähän saakka riittänyt. [/quote] Riittänyt mihin? [/quote] Hakemaani työpaikkaan. [/quote] Niin, ja haastattelijoina ovat olleet miehet joten omituinen asenteesi naishaastattelijoihin ei ole tullut esille. Nyt se tulee jos haastattelija on tarpeeksi tarkkanäköinen. [/quote] Minkä mä sille voin ettei naiset ole mukavia ja välittömiä niin kuin miehet. Ei se mikään asennekysymys ole. [/quote] On siinä mielessä, että syrjit ihmisiä sukupuolen perusteella ja vihamielisyytesi näkyy kauas. Naiset eivät ehkä tiedä syytä, mutta huomaavat kyllä että kohtelet heitä ikävästi. Sitten luonnollisesti saat ikävää kohtelua osaksesi, minkä tietenkin ansaitsetkin. [/quote] Huh, ei kai ne mitään noitia ole? Jos käyttäydyn täsmälleen samoin esittäessäni samaa asiaa miehelle tai naiselle niin miksi nainen on jäykkä ja kireä, mutta mies ei? Kyllä tämä on sukupuolten välisiä eroja eikä mitään muuta.
[/quote]
Jos todella pystyt salaamaan ajatuksesi ja asenteesi noin täydellisesti, kannattaaa unohtaa tämä työpaikka ja hakea töihin vaikka Salaiseen palveluun. Ihmisiä on koulutettu vuosikaudet psykologiarmeijoiden voimin tuohon samaan mikä sinulta ilmeisesti onnistuu aivan luonnostaan. (Oletan nyt siis että et ole salainen agentti joka on soluttautunut AV:lle.)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:19"]Mulle naiset on kyllä keskimäärin olleet mukavampia työpaikoilla kuin miehet. Useimmissa miehissä ei ole mitään vikaa, mutta jotkut miehet näkee mut naisena ja mä kiusaannun siitä, haluaisin olla ihan vaan työntekijä. Tämä ongelma onneksi korjaantunee iän myötä.
[/quote]
Aaha, kyllä ja tästä varmasti on kyse toiseenkin suuntaan? Siksi nainen ei voi suhtautua mieheen niin kuin toiseen naiseen eikä mies naiseen niin kuin toiseen mieheen. Silloin kun puhutaan toisilleen vähän vieraammista ihmisistä. Tämä ei kyllä varmaankaan tule muuttumaan niin kauan kun ihminen on nykyisenlainen.
[/quote]
Juuri näin. Ikävä homma nimenomaan työelämässä, jossa sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä. Mutta sukupuolet eivät ole samanlaisia ja miehelle nainen on aina nainen, samoin kuin mies on naiselle aina mies. Ei puhtaasti kollega.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:19"]Mulle naiset on kyllä keskimäärin olleet mukavampia työpaikoilla kuin miehet. Useimmissa miehissä ei ole mitään vikaa, mutta jotkut miehet näkee mut naisena ja mä kiusaannun siitä, haluaisin olla ihan vaan työntekijä. Tämä ongelma onneksi korjaantunee iän myötä. [/quote] Aaha, kyllä ja tästä varmasti on kyse toiseenkin suuntaan? Siksi nainen ei voi suhtautua mieheen niin kuin toiseen naiseen eikä mies naiseen niin kuin toiseen mieheen. Silloin kun puhutaan toisilleen vähän vieraammista ihmisistä. Tämä ei kyllä varmaankaan tule muuttumaan niin kauan kun ihminen on nykyisenlainen. [/quote] Juuri näin. Ikävä homma nimenomaan työelämässä, jossa sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä. Mutta sukupuolet eivät ole samanlaisia ja miehelle nainen on aina nainen, samoin kuin mies on naiselle aina mies. Ei puhtaasti kollega.
[/quote]
Kyllä sitä voi yrittää edes leikkiä, että mä olen työntekijä ja että se mies on työntekijä. Useimmat onnistuu siinä, mutta joidenkin kanssa se on vaikeampaa. Mä inhoan muhun naisena kohdistuvia vitsejä (vaikka yritän joskus työilmapiirin vuoksi leikkiä että ne olisi edes vähän hauskoja), irstaita kommentteja, käsien eksymistä väärälle (mun) reidelle ja silmiin/rintoihin/perseeseen kiusallisen pitkään tuijottamista. Niin, ja mulla on siis pari kokoa liian iso työasu, rillit päässä, ei meikkiä ja hiukset ponnarilla tai letillä. Tosi sex-appeal siis. On vaikeaa olla töissä asiallinen ja produktiivinen noiden miesten kanssa.
Ai hitto, nainen haastattelijana on kyllä paha. En voisi käyttää enää tissejä hyvin esittelevää työhaastattelumekkoani.
t. muodollisesti pätevä
Itse haastattelen meillä rekrytoitavat. Olen nainen ja mielestäni meillä paras haastattelija. Miehet sortuu uskomaan ammattislangin vääntäjää joka väittää osaavansa kaiken. Itse arvioin vain todellisen näytön perusteella. Haluan nähdä koulutodistukset ja tietää edellisistä tehtävistä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:34"]
Itse haastattelen meillä rekrytoitavat. Olen nainen ja mielestäni meillä paras haastattelija. Miehet sortuu uskomaan ammattislangin vääntäjää joka väittää osaavansa kaiken. Itse arvioin vain todellisen näytön perusteella. Haluan nähdä koulutodistukset ja tietää edellisistä tehtävistä.
[/quote]
Tyypillinen naishaastattelija... Miehiä ei ne todistusten numerot kiinnosta, riittää että ne on jos ovat olleet edellytyksenä, enemmän vaikuttaa aikaisempi työkokemus ja se hakija ihmisenä, eli pystyykö hoitamaan tehtävän, ja antaako sellaisen vaikutelman, että sopii porukkaan.
Mitään läppää tuskin kannattaa ainakaan heittää. Jo siksikin, että naiset ottavat työtilanteissa aika vakavasti ja lisäksi niiden huumorintaju on erilainen.
Sekä naiset että miehet on kuitenkin yksilöitä. Joku on tiukkis, toinen ei. Sama juttu vaikka siellä mies olis.
Tuskin se nainen ainoa haastattelija on? Mikä ala?
Antava kaula-aukko kehiin niinkuin aiemminkin ja toivot että se on lesbo! ;)