Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä työnantajasta?

Vierailija
19.03.2015 |

Jos työnantaja pyytäisi että kävisit hänelle kaupasta hakemassa tavaran, jota ilmankin työnantaja periaatteessa pärjäisi, ja maksat sen omalla kortilla ja kuittia vastaan sinulle siis korvattaisiin tuo tavara niin miten suhtautuisitte? Tiedät että työnantaja harrastaa tuota muiden työntekijöiden kanssa, mutta periaatteessa tässä nyt vaaditaan minua omalla ajalla hoitamaan työnantajan asioita ja kustantamaan vielä tämä ja luulen että asiasta yritetään vielä tehdä tapa. 

Itse olen todella tarkka rahoistani, enkä lainaa kenellekään enkä osta kenellekään mitään paitsi juhlapäivänä yllätykseksi (olen yksinasuva). Jotenkin ketuttaa aivan uskomattoman paljon, enkä ole vielä vastannut mitään. Olin tänään jo kaksi kertaa vapaa-ajallani kaupassa ja pyyntö tuli vasta nyt...Itse en ikinä kehtaisi pyytää. Raivostuttaa. Aika mitätön asia, mutta silti. Mielestäni pitäisi hoitaa työnantajan rahoilla työajalla, vaikka kauppa onkin 1-2km päässä. Henkilö ei anna minun edes pitää taukoja töissä ja kehtaa hoputtaakin vielä. Mihin kaikkeen oikein pitää suostua? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi missään tapauksessa

Vierailija
2/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että henkilö maksaa takaisin, mutta periaate raivostuttaa minua. En halua sotkea raha-asioitani tällaiseen. Mitä vastaan? En ole muillekaan työnantajille joutunut tekemään vastaavaa. Työnantajan lapsetkin voisivat hoitaa asian tai puoliso. Kyseinen tyyppi on muutenkin henkisesti kiristänyt minua ja luulee varmaan että voi jatkaa loputtomiin. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sille ettei sulla ole rahaa.

Vierailija
4/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:55"]

Vastaa sille ettei sulla ole rahaa.

[/quote]

Tietää että minulla on rahaa. Jospa vastaan, että hoidan asian tällä kertaa, mutta en enää jatkossa. Olo tuntuu hyväksikäytetyltä jo nyt ja stressaan muutenkin raha-asioitani. 

Ap 

Vierailija
5/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä firmassa ostin työkalut ja usein tarvikkeetkin (ruuvit ym.) saamatta vastineeksi muuta kun vittuilua.

Vierailija
6/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausta täytyy muotoilla, koska muuten ottaa nokkiinsa. Arvostan apua...

Ap

Vierailija
7/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:57"]

Entisessä firmassa ostin työkalut ja usein tarvikkeetkin (ruuvit ym.) saamatta vastineeksi muuta kun vittuilua.

[/quote]

Nyt ei ole onneksi kyse mistään niin kalliista. En olisi kyllä pystynyt olemaan sinä. Ap 

Vierailija
8/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutuksen sijasta voisi sanoa jotain rakentavaa vai pitäisikö tulkita niin että kaikki alapeukuttajat suostuisivat tekemään asian? 

Ap 

Vierailija
9/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tavara kuitenin jotenkin sun duuniin liittyvää? Siis meinaan että oletko esimerkiksi rakennusmies/nainen ja haet raksatyömaalle jotain työkalua tms? Vai pyytääkö pomo sua hakemaan täysin työhön liittymätöntä asiaa siis tyyliin astianpesuainetta itselleen? Oletko tuntipalkalla vai kuukausipalkalla?

Jos olisin kuukausipalkalla ja tavara olisi siihen työhön liittyvää, voisin hakea (siis satunnaisesti, ei missään nimessä kokoajan!)

Jos olisin tuntipalkalla ja tavara ei liity mitenkään töihin, en missään tapauksessa suostuisi ilman palkkaa vaikka saisin rahat tavarasta etukäteen.

Vierailija
10/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:09"]

Onko se tavara kuitenin jotenkin sun duuniin liittyvää? Siis meinaan että oletko esimerkiksi rakennusmies/nainen ja haet raksatyömaalle jotain työkalua tms? Vai pyytääkö pomo sua hakemaan täysin työhön liittymätöntä asiaa siis tyyliin astianpesuainetta itselleen? Oletko tuntipalkalla vai kuukausipalkalla?

Jos olisin kuukausipalkalla ja tavara olisi siihen työhön liittyvää, voisin hakea (siis satunnaisesti, ei missään nimessä kokoajan!)

Jos olisin tuntipalkalla ja tavara ei liity mitenkään töihin, en missään tapauksessa suostuisi ilman palkkaa vaikka saisin rahat tavarasta etukäteen.

[/quote]

Tuntipalkalla, tavara ei suoranaisesti liity työhön. Jos olisi pomon rahaa edes käytössä, voisin hakea, mutta oman kortin käyttövaatimus on niin veemäistä kuin olla jo voi. Joudun varaamaan aikaa kaupassakäynnille. 

Ap 

Vierailija
11/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:09"]

[/quote]

Tuntipalkalla, tavara ei suoranaisesti liity työhön. Jos olisi pomon rahaa edes käytössä, voisin hakea, mutta oman kortin käyttövaatimus on niin veemäistä kuin olla jo voi. Joudun varaamaan aikaa kaupassakäynnille. 

Ap 

[/quote]

Ihan mitätön tavara ja en tajua kuinka kehtaa riskeerata meidän välisen luottamuksen. Jos vastaan suoraan ei, saa varmasti sätkyn ja sitten töissä on raskasta. Tiedän ettei kukaan saman alan työnantaja pyytäisi samaa.

Ap

Vierailija
12/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on suuri perhe ja muutenkin kaupassa käyvät sukulaiset voisivat hoitaa asian. Ap 

Vierailija
13/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työajalla. Jos vaatii että menet omalla ajalla niin ilmoitat että ei onnistu.

Vierailija
14/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:20"]

Menet työajalla. Jos vaatii että menet omalla ajalla niin ilmoitat että ei onnistu.

[/quote]

Ajattelin ilmoittaa, että hoidan asian tällä kerralla, mutta periaatteen takia en enää jatkossa. Ei itsekään suostuisi tekemään tuollaista - siksi tämä ketuttaakin. Tämä on ensimmäinen pyyntö ja viimeiseksi saa jäädä. 

Ap 

Vierailija
15/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet henk.koht. avustaja?
Sanoisin, että haen tämän kerran tavaran omalla rahalla, mutta työajalla. Eli työpäivä alkaa kaupan parkkikselta.

Vierailija
16/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:22"]

Olet henk.koht. avustaja? Sanoisin, että haen tämän kerran tavaran omalla rahalla, mutta työajalla. Eli työpäivä alkaa kaupan parkkikselta.

[/quote]

Juu, siksi tämä on niin helvetin vaikeaa. Tekisi mieli irtisanoutua. Olen jo muutenkin joustanut liikaa. Olen tosi hyvä siinä mitä teen ja kelpaan toisellekin työnantajalle. Ap 

Vierailija
17/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tosi loukkaantunut. Tuntuu että nälkä vaan kasvaa syödessä työnantajalla. Ap 

Vierailija
18/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa alapeukutusta rakentavien neuvojen sijasta. Varmaan joku henk.koht. avustajan työnantaja taas tuntee ihmisarvonsa loukatuksi - viis työntekijästä. 

Ap 

Vierailija
19/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksiko työjuttuja meinasit tehdä? Sano, että sulla on tänään muuta tekemistä.

Vierailija
20/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:31"]

Ilmaiseksiko työjuttuja meinasit tehdä? Sano, että sulla on tänään muuta tekemistä.

[/quote]

En haluaisi valehdella ja tuntuu veemäiseltä joutua sanomaan asia ihmiselle, joka itsekin vietti aikoinaan parikymmentä vuotta työelämässä ja vielä muiden pomona. Ap