Osasipa ex-poikaystävä vielä loukata, 2 vuotta eron jälkeen
Erosin viisi vuotta kestäneestä suhteesta kaksi vuotta sitten. Olimme alkaneet seurustella 19-vuotiaina, ja kliseisesti kasvoimme erillemme emmekä enää halunneet elämältä samoja asioita. Eron jälkeisen kriisin mentyä ohi palasimme hyviksi ystäviksi, ja yhteisten kavereiden vuoksi on tullut nähtyä sekä porukalla että kahden keskenkin silloin tällöin. Ja kyselty kuulumisia muutenkin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Mies alkoi loppuvuodesta tapailla uutta naista, ja heidän suhteensa alkaa ilmeisesti olla jo seurustelun puolella. N. kuukausi sitten aloin kiinnittää huomiota siihen, että mies ei enää vastannut viesteihini kunnolla; välillä ei ollenkaan ja välillä melko tylysti. Kysyin mistä on kyse, ja pienen kiertelyn jälkeen mies myönsi, että on tämän koko ajan oikeastaan ollut minulle erostamme aika katkera (minä tein siihen aloitteen, vaikka mies olikin samaa mieltä asiasta), ja nyt kun hänellä on uusi nainen, ei ole enää sopivaa olla tekemisissä minun kanssani. Ja oikeastaan hän ei haluakaan enää olla ystäväni.
Keskustelu loppui tuon ilmoituksen jälkeen täysin. Ilmoitin vain, että en mielestäni ansaitse noin kovaa ja kylmää kohtelua, ja että olen hyvin pahoillani jos siististi hoidetun eron jälkeen kaikki loppuukin näin. Ja vaikka en enää rakasta häntä, arvostan silti häntä ihmisenä ja olen ollut ystävyydestämme iloinen, ja siitä syystä tämä uusi käänne satutti minua todella kovasti. Asia on mielessä joka päivä, olen vielä jossain järkytyksen tilassa, ja suru hiipii mieleen erityisesti iltaisin kun olen yksin kotonani. Minulla ei siis ole uutta kumppania.
Mielestäni minua on kohdeltu väärin, sillä olen itse yrittänyt aina toimia oikein ja ottaa muiden tunteet huomioon. Tulee lisäksi olemaan nöyryyttävää, kun asia selviää yhteisille ystävillemme. Emme sitten taida jatkossa enää osallistua samoihin illanviettoihin. Nämä ajatukset ovat ahdistava möykky mielessäni, enkä keksinyt muuta paikkaa avautua kuin tämän palstan. Mitä ajattelette, olenko oikeassa tuntiessani että ex-mieheni toimi minua kohtaan todella tarpeettoman loukkaavasti?
Kommentit (84)
Ap kertoo tavallisten, normaalien ihmisten ongelmista eikä Valheen vangit realitysarjan tapahtumista. Siis mitä, onko nuo luettelemasi asiat tapahtuneet Suomessa? Korsossa?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:15"]
Ap kertoo tavallisten, normaalien ihmisten ongelmista eikä Valheen vangit realitysarjan tapahtumista. Siis mitä, onko nuo luettelemasi asiat tapahtuneet Suomessa? Korsossa?
[/quote]
En tiedä mikä on Korso, mutta kyllä, Suomessa ovat tapahtuneet. Pariskuntien iät ovat vaihdelleet 17-vuotiaista yli viisikymppisiin. Tietenkin luettelin vain tuntemani isot ongelmat, suurin osa ihmisistä eroaa sivistyneesti, mutta ihan oikeasti. Eron jälkeinen ystävyys on luksusta, suurin osa ei sitä tule kokemaan. Parempi otsikko olisi mielestäni "Ex ei halua enää olla ystäväni"
AP, fiksu ja kypsä ihminen olet, kun taas exä ja moni kommentoija on joko itsekäs tai -toisesta ääripäästä- epävarma ja huonolla itsetunnolla varustettu, jolloin pitää toisia polkea pönkittääkseen itseään.
Ihminen on kummallinen, kun sen pitää tehdä kerran rakkaasta vihollinen päästäkseen eteenpäin. Onneksi on -vähemmistönä- niitäkin, jotka hyväksyvät eron ja voivat kaikesta huolimatta kunnioittaa toisiaan ja olla ystäviä kaikista ulkopuolisista tekijöistä huolimatta. Se vaatii kanttia.
Kaikkea hyvää sinulle AP, älä kuuntele heikkomielisten lätinöitä.
Mies, 31
Hmph, odotin jotain oikeaa ongelmaa.
Minä tiedän eksiä (osa omia kokemuksia, osa läheisen kaverin) jotka ovat laittaneet salaa kuvattuja seksiäkuvia nettiin, hakanneet uuden poikaystävän, levittäneet perättömiä juoruja tai joissain tapauksissa tosia yksityisasioita, jotka on kerrottu luottamuksella, seurailleet eksiään kaupungilla (kytiksellä ensin työpaikan edessä), varastaneet yhteisestä kodista tavaraa tai rahaa kun eropäätös on tullut...
Ja sinä itket sitä, ettei eksä halua olla enää ystäväsi?