Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko morsiamella oikeus vaatia polttareita?!

Vierailija
19.03.2015 |

Ärsyttää todella paljon. Kaveri on menossa naimisiin ja pyysi minua, lapsuudenystäväänsä, kaasoksi. Tarkoituksena oli että minä ja hänen siskonsa järjestämme yhdessä polttarit, mutta siskolla on kaksisuuntainen ja hänellä on nyt menossa masennuskausi, joten hän ei jaksa niitä järjestää. Ymmärrän tämän täysin.

Laitoin morsiamelle viestiä jossa luki että en jaksa järjestää yksin mitään kun on palkkatyö ja lapsi kuitenkin. Vastaukseksi sain piilovittuilevan tekstarin, jossa luki kutakuinkin että "aa , okei, harmi kun olit kuitenkin jo luvannut... jaksatko silti auttaa hääjärjestelyissä vai pyydänkö siihenkin jonkun toisen? :)"

Onko tää nyt ihan kohtuullista? Varsinkin kun muija ite väitti ettei halua mitään isoa, ihan illanistujaisia kavereiden kesken... Eikö sitä voi järjestää ihan itsekin?!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:53"]

Kun minä olin kaaso, olin niin nuori ja hömelö, etten koko polttareita tullut edes ajatelleeksi. En siis ollut ennemmin yksissäkään ollut ja häissäkin aiemmin vain pikkulapsena. Onneksi morsiamella oli vähän ajattelevaisempiakin kavereita, jotka rohkeasti ottivat ohjat käsiinsä. Saatiin pidettyä polttarit, joiden järjestäminen ei maksanut juuri mitään eikä vaatinut paljon kaupassakäyntiä ihmeellisempää.

Jos ap ei nyt täysi provo ole, niin pienet saunapippalot saa järjestettyä helposti tai sitten vaan nakitat homman jollekin läheiselle kaverille.

[/quote]

Minä olin kaaso 24-vuotiaana, järjestin polttarit ja morsiusjuhlat, leivoin häihin, kävin pukuostiksilla, autoin hankinnoissa yms.

Vierailija
2/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:58"]Palkkatyö ja lapsi on siinäkin selitykset :) Useimmilla on ja silti ne elää normaalisti. Ei kai sun mitään ihmeellistä tarvi järkätä.
[/quote]

Niinpä. Joillekin vaan kaikki on niin raskasta...

Vierailija
4/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta vaatia. Toiveita saa esittää.

Minua ärsyttää kyllä enemmän se, että morsiammella ei tunnu olevan myöskään oikeutta kieltäytyä polttareista. Senpä takia minä jouduin menemään naimisiin kertomatta ystävilleni etukäteen. Inhoan polttareita, enkä tykkää käydä niissä vieraanakaan, saati sitten juhlan keskipisteenä. 

Vierailija
5/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mukana sitä yllätysmomenttia, mikä tulee kun toiset järkkäävät. Sitäpaitsi mikset voisi pyytää joltain toiselta vieraalta apuja järjestämiseen?

Tottakai morsianta harmittaa, jos hän on snua pyytänyt ne järjestämään ja perut sen.

Vierailija
6/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran morsian toivoi vain pienimuotoisia illanistujaisia, ovatko ne niin ylitsepääsemättömän raskaat sinun järjestää?

Itse kyllä olisin pahoittanut mieleni, jos kaasoni ei olisi "jaksanut" järkätä jotain yksinkertaista saunailtaa oikein palkkatyöhön vedoten.

Vierailija
7/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyö ja lapsi on siinäkin selitykset :) Useimmilla on ja silti ne elää normaalisti. Ei kai sun mitään ihmeellistä tarvi järkätä.

Vierailija
8/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut kaasoksi jos et halua hoitaa kaason tehtäviä.

Vierailija
9/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et jaksa morsiamelle riittäviä illanistujaisia järjestää? Paljon toi oikein veisi sulta energiaa ja aikaa, oikeasti? Kyllähän toi on kaason eikä morsiamen tehtävä ap. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi polttarit sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta että illanistujaiset. Tai en ehkä ymmärtäisikään, sillä kaason tehtävänähän on sitä tahtipuikkoa heiluttaa noissa polttariasioissa. Miksi edes suostuit kaasoksi kun en jaksa nähdä ollenkaan vaivaa?

Vierailija
10/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:00"]

Siis et jaksa morsiamelle riittäviä illanistujaisia järjestää? Paljon toi oikein veisi sulta energiaa ja aikaa, oikeasti? Kyllähän toi on kaason eikä morsiamen tehtävä ap. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi polttarit sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta että illanistujaiset. Tai en ehkä ymmärtäisikään, sillä kaason tehtävänähän on sitä tahtipuikkoa heiluttaa noissa polttariasioissa. Miksi edes suostuit kaasoksi kun et jaksa nähdä ollenkaan vaivaa?

[/quote]

Vierailija
11/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et jaksa morsiamelle riittäviä illanistujaisia järjestää? Paljon toi oikein veisi sulta energiaa ja aikaa, oikeasti? Kyllähän toi on kaason eikä morsiamen tehtävä ap. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi polttarit sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta että illanistujaiset. Tai en ehkä ymmärtäisikään, sillä kaason tehtävänähän on sitä tahtipuikkoa heiluttaa noissa polttariasioissa. Miksi edes suostuit kaasoksi kun en jaksa nähdä ollenkaan vaivaa?

[/quote]

Ai paljon veisi aikaa? 

- vieraslistan selvittäminen jotenkin kun siskokaan ei jaksa auttaa, en oikein tunne morsiamen uudempia kavereita

- yhteydenotot, kaikille sopivan ajan järkkääminen

- kenen luona ne pidetään? Meillä tosiaan lapsi, en halua laumaa tuntemattomia naisia meille. Siis pitää löytää paikka

- tarjoiluista sopiminen

Kyllä tuohon aika paljon vaivaa menee 

Vierailija
12/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse kaasona hoidin polttarijärjestelyt niin, että ilmoitin hyvissä ajoin muutamaa kuukautta ennen polttareista morsiamen toivomille vieraille ja järjestimme polttarit porukalla niin, että jokainen oli vastuussa jostain. Ja samalla saatiin sellainen ilta, jossa ihan kaikki viihtyi. Se, että mua pyydettiin kaasoksi oli mulle kunniatehtävä, tiedän että halukkaita oli muutama muukin.

Jos et ap töiltäsi ja lapseltasi jaksa polttareita järkätä, niin suosittelen että rehellisesti perut koko kaasona toimimisen. Tuskin jaksat/ehdit muutenkaan häiden järjestelyissä jatkossa auttaa. Näin et jätä morsianta pulaan ja hän ehtii pyytämään tehtävään jonkun joka hommaan kykenee.

Vierailija
13/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kysyt morsiamella suoraan, ketä polttareihin haluaa.

2. Luot polttareille Facebook-tapahtuman. Määrität heti päivän, jotta siitä ei tule riitaa. Ne jotka eivät pääse eivät sitten tule.

3. Kysyt osallistujilta, kenen luona pidetään ja kuka tuo mitäkin ruokaa/juomaa.

4. Ihmiset keskustelevat ja tulevat johonkin lopputulokseen.

5. Tadaa, polttarit järjestetty.

Vierailija
14/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso on morsiamen pukija. Jos joku pyytäisi minua kaasoksi, olettaisin, että hän haluaa seuraani hääaamuna pukeutumista varten sekä pitämään kimppua alttarilla. Kaikki muu puuha on jotain aivan ylimääräistä.

Vierailija
15/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:08"]

Meillä tosiaan lapsi, en halua laumaa tuntemattomia naisia meille. 

[/quote]

WTF?

Vierailija
16/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:12"]

Kaaso on morsiamen pukija. Jos joku pyytäisi minua kaasoksi, olettaisin, että hän haluaa seuraani hääaamuna pukeutumista varten sekä pitämään kimppua alttarilla. Kaikki muu puuha on jotain aivan ylimääräistä.

[/quote]

Pidetään peukkuja ettei sua kukaan ikinä pyydä kaasoksi!

Vierailija
17/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai paljon veisi aikaa? 

- vieraslistan selvittäminen jotenkin kun siskokaan ei jaksa auttaa, en oikein tunne morsiamen uudempia kavereita

- kenen luona ne pidetään? Meillä tosiaan lapsi, en halua laumaa tuntemattomia naisia meille. Siis pitää löytää paikka

- tarjoiluista sopiminen

Kyllä tuohon aika paljon vaivaa menee 

[/quote]

No ei todellakaan mene. Tosi saamaton pitää olla jos toi tuntuu haastavalta ja aikaa vievältä. Sä kysyt siltä morsiamelta ne koverikontaktit tietenkin. Hittooko sä niitä mistään muualtakaan saat. Sen jälkeen perustat naamakirjaan suljetun ryhmän, jossa suunnittelette ja mietitte yhdessä käytännön järjestelyt morsiamelta salaa. 

Nyt JUMALAUTA ryhdistäydy ja lopeta toi vinkuminen. Pistää vihaksi tuollainen kaaso. Sääliksi käy morsianta.

Vierailija
18/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai paljon veisi aikaa? 

- vieraslistan selvittäminen jotenkin kun siskokaan ei jaksa auttaa, en oikein tunne morsiamen uudempia kavereita SAIKOHAN TUON SILTÄ MORSIAMMELTA?

- kenen luona ne pidetään? Meillä tosiaan lapsi, en halua laumaa tuntemattomia naisia meille. Siis pitää löytää paikka SOITA PAIKALLISEEN RAVINTOLAAN, VARAA PÖYTÄ JA LAITA SPOSTIA KUTSUTTAVILLE

- tarjoiluista sopiminen RAVINTOLA HOITAA KYLLÄ TUON

Kyllä tuohon aika paljon vaivaa menee AIKAA MENI: 15 MIN. Ai kauheeta.. miten helevetissä mä ehdin yhtään mitään, edes hengittää, kun on duuni, kolme lasta ja okt.

[/quote]

Vierailija
19/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän sua ap ja ehdotankin, että pyydä apua niiltä muilta naisilta joita polttareihin olisi muutenkin tulossa... Ei kai sun nyt yksin tartte niitä juhlia järjestää. Rohkeasti vaan ottamaan yhteyttä ja pyydä mielipiteitä, ideoita, vapaaehtoisia jne.  Rehellisesti sanot, että toivoisit apua, yksin ei aika riitä. Mä lisäisin myös, ettei mielikuvitus riitä, oon tosi huono kaikessa tuollaisessa.

Vierailija
20/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Kieltäydy ensi kerralla ihan suosiolla kaason kunniasta. Älä mielellään suostu myöskään kummiksi kenenkään lapselle. Saattaa se kummilapsen muistaminen viedä liikaa aikaa sulta etenkin synttäri- ja joululahja-asioiden suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan