Onko morsiamella oikeus vaatia polttareita?!
Ärsyttää todella paljon. Kaveri on menossa naimisiin ja pyysi minua, lapsuudenystäväänsä, kaasoksi. Tarkoituksena oli että minä ja hänen siskonsa järjestämme yhdessä polttarit, mutta siskolla on kaksisuuntainen ja hänellä on nyt menossa masennuskausi, joten hän ei jaksa niitä järjestää. Ymmärrän tämän täysin.
Laitoin morsiamelle viestiä jossa luki että en jaksa järjestää yksin mitään kun on palkkatyö ja lapsi kuitenkin. Vastaukseksi sain piilovittuilevan tekstarin, jossa luki kutakuinkin että "aa , okei, harmi kun olit kuitenkin jo luvannut... jaksatko silti auttaa hääjärjestelyissä vai pyydänkö siihenkin jonkun toisen? :)"
Onko tää nyt ihan kohtuullista? Varsinkin kun muija ite väitti ettei halua mitään isoa, ihan illanistujaisia kavereiden kesken... Eikö sitä voi järjestää ihan itsekin?!
Kommentit (63)
Jos olisin sinä niin kieltäytyisin nyt kokonaan kaasontehtävästä jotta morsian löytäisi henkilön jolla on aikaa, energiaa ja suoraan sanottuna mielenkiintoa edes koko hommaa kohtaan.
Olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa että polttareiden järjestäminen kuuluu kaasolle ja jos kyse on yksinkertaisista illanistujaisista niin juuri mitään järjestettävää ei edes ole. Itse järkkäsin kaasona parinkymmenen hengen polttarit kaikkine ohjelmanumeroineen, brunsseineen, saunoineen jne. Tottakai pyysin apua muilta osallistujilta ja sitä kivasti sainkin, kaikkea ei tarvitse hoitaa itse. Toki organisointivastuu suurissa kekkereissä on kohtalainen mutta kuten sanottu, perus-illanistujaisissa sekin on varsin vaatimaton.
Oletteko miten hyviä ystäviä ap? Tuli ehkä hieman sellainen kuva viestistäsi ettet haluaisi järjestää mitään, koska sinua vituttaa koko kaason pesti etkä erityisesti pidä tästä "ystävästäsi".
Minunkaan kaasoni ei järjestänyt polttareita. Hän pyysi paria muuta ystävääni järjestämään ne ja osallistu niissä ilon pitoon. Hänellä oli syynsä ja tämän tiesin jo kaasoksi pyytäessäni. Oli huiput kekkerit pakko kehua :)
Mulla on kokopäivätyö, 6 lasta ja omakotitalo jossa remontti kesken, mutta jos rakas ystäväni pyytäisi minut kaasoksi niin tottakai aina sen verran aikaa ja energiaa riittäisi että saisin polttarit järjestettyä! Vaikka olisi jotain enemmänkin kuin illanistujaiset niin ei siihen järjestelyyn ja organisointiin nyt kovin paljon aikaa mene. Todella tympeältä ja itsekkäältä kuulostaa ap, morsiamena kyllä pahoittaisin mieleni ja ihmettelisin että miksi sitten suostui olemaan kaaso jos ei halua niitä tehtäviä hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:29"]
Olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa että polttareiden järjestäminen kuuluu kaasolle ja jos kyse on yksinkertaisista illanistujaisista niin juuri mitään järjestettävää ei edes ole. Itse järkkäsin kaasona parinkymmenen hengen polttarit kaikkine ohjelmanumeroineen, brunsseineen, saunoineen jne. Tottakai pyysin apua muilta osallistujilta ja sitä kivasti sainkin, kaikkea ei tarvitse hoitaa itse. Toki organisointivastuu suurissa kekkereissä on kohtalainen mutta kuten sanottu, perus-illanistujaisissa sekin on varsin vaatimaton.
Oletteko miten hyviä ystäviä ap? Tuli ehkä hieman sellainen kuva viestistäsi ettet haluaisi järjestää mitään, koska sinua vituttaa koko kaason pesti etkä erityisesti pidä tästä "ystävästäsi".
[/quote]
Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista.
Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan
Et sinäkään mikään maailman paras ystävä tässä tilanteessa ole ollut. Noloa perua lupaamansa asia, jos kerran olet itse kaasoksi lupautunut, tämähän on kaason tehtävä, josta hän yleensä huolehtii itse. On kai tällä morsiamella muitakin ystäviä, jotka voivat auttaa, jos pienimuotoisetkin järjestelyt ovat sinulle liikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:27"]
Jos olisin sinä niin kieltäytyisin nyt kokonaan kaasontehtävästä jotta morsian löytäisi henkilön jolla on aikaa, energiaa ja suoraan sanottuna mielenkiintoa edes koko hommaa kohtaan.
[/quote]
Komppi tälle. Mullekin tuli mieleen, että oletteko kovin hyviä ystäviä morsiamen kanssa? Minä ainakin olisin ihan innoissani, jos pyydettäisiin kaasoksi, ja yrittäisin kaikkeni että morsiamelle saadaan kivat polttarit. Varsinkin kun ei ole edes halunnut muuta kuin illanistujaiset, miten ihmeen vaikeaa voi olla järjestää sellaiset?? Harmittaa morsiamen puolesta, että sattui noin haluton kaaso kuin ap. Minusta tuo morsiamen viesti ei edes ole mitenkään piilovittuileva. Kysymys toisen pyytämisestä kaasoksi on ihan perusteltu. Morsiamelta olisi erittäin järkevää pistää kaaso suosiolla vaihtoon.
Vai onko ap kenties Porvoosta?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:27"]
[/quote]
Komppi tälle. Mullekin tuli mieleen, että oletteko kovin hyviä ystäviä morsiamen kanssa? Minä ainakin olisin ihan innoissani, jos pyydettäisiin kaasoksi, ja yrittäisin kaikkeni että morsiamelle saadaan kivat polttarit. Varsinkin kun ei ole edes halunnut muuta kuin illanistujaiset, miten ihmeen vaikeaa voi olla järjestää sellaiset?? Harmittaa morsiamen puolesta, että sattui noin haluton kaaso kuin ap. Minusta tuo morsiamen viesti ei edes ole mitenkään piilovittuileva. Kysymys toisen pyytämisestä kaasoksi on ihan perusteltu. Morsiamelta olisi erittäin järkevää pistää kaaso suosiolla vaihtoon.
Vai onko ap kenties Porvoosta?
[/quote]
Vastasin jo. Myönnän että tämä hääjuttu ärsyttää ja ehkä se on syy, miksi tuntuu raskaalta järkätä juhlia sellaisen asian kunniaksi, jota pidän virheenä.
Minä sain sellaisen käsityksen että Ap suostui toiseksi kaasoksi, ei ainoaksi sellaiseksi. Toimin itse kaasona ystävälleni ja jos tuo kaasokaverini estyisi hoitamasta omaa osuuttaan, olisin kyllä suoraan sanottuna lirissä.
Polttarit on kaason hommia, se on selvä. Mutta morsian voisi nyt itse pyytää kolmannen kaason joka olisi valmis hoitamaan sen sairastuneen kaason tehtävät. Apukaasojen järkkääminen on morsiamen vastuulla.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]
[/quote]
Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista.
Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan
[/quote]
Äh, tsemppasin sua tuolla ylempänä mut otan sanani takaisin. Oletkin itsekäs ja epäempaattinen. Viisi vuotta seurusteluako on siis naimisiin menon raja, koska SINÄ olet tehnyt niin? Ja vela ei siis saa mennä naimisiin? Tämä selvä. Pyydä morsianta hankkimaan toinen kaaso.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]
[/quote]
[/quote]
Äh, tsemppasin sua tuolla ylempänä mut otan sanani takaisin. Oletkin itsekäs ja epäempaattinen. Viisi vuotta seurusteluako on siis naimisiin menon raja, koska SINÄ olet tehnyt niin? Ja vela ei siis saa mennä naimisiin? Tämä selvä. Pyydä morsianta hankkimaan toinen kaaso.
[/quote]
No olisiko sitten parempi etten muuten vain viitsisi järkkäillä mitään? Kun täällä on jo haukuttu että olen laiska ja aikaansaamaton. Minulla on sentään syyni.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:12"]
Kaaso on morsiamen pukija. Jos joku pyytäisi minua kaasoksi, olettaisin, että hän haluaa seuraani hääaamuna pukeutumista varten sekä pitämään kimppua alttarilla. Kaikki muu puuha on jotain aivan ylimääräistä.
[/quote]
Pidetään peukkuja ettei sua kukaan ikinä pyydä kaasoksi!
[/quote]
Olen ollut kaasona, nimenomaan morsiamen pukijana ja apuna kirkossa ja juhlassa. Polttareita ei pidetty, ei edes toivottu. Mutta toisaalta kyseessä ollutkaan mitkään teinihäät.
Mistä lähtein polttarit on ollut oleellinen ja pakollinen osa naimisiinmenemistä?
Tuo on minun painajaiseni. Haluaisin rennot ja kivat pikkupolttarit (syömään ja saunaan), mutta ajatuskin siitä, että kaaso kokee homman vain inhottavana ja aikaavievänä... äh. Hyi kamala.
Ap, kysymys ei ole sinusta. Jos morsian haluaa polttarit, älä loukkaannu, jos morsian pyytää muualta apua sinun estyessä tehtävästä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista.
Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan.[/quote]
Minä minä minä. V*ttu mikä asenne. Kirjoittamasi perusteella olet todella itsekäs kaksinaamainen oman navan tuijottaja. Ihmettelen, mitä morsian sussa edes näkee? Haukut täällä ja kyseenalaistat hänen suhteensa kestävyyttä ja naimisiinmenon syitä.
Ja tuolle morsiamelle voisi sanoa susta että: JSSAP
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista.
Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan.[/quote]
Minä minä minä. V*ttu mikä asenne. Kirjoittamasi perusteella olet todella itsekäs kaksinaamainen oman navan tuijottaja. Ihmettelen, mitä morsian sussa edes näkee? Haukut täällä ja kyseenalaistat hänen suhteensa kestävyyttä ja naimisiinmenon syitä.
[/quote]
Kai minulla saa olla mielipide hänen suhteestaan? Ja puran sen anonyymisti, en morsiamelle. Parempi näin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"]
[/quote]
Kai minulla saa olla mielipide hänen suhteestaan? Ja puran sen anonyymisti, en morsiamelle. Parempi näin.
[/quote]
Sä olet todella kamala "ystävä". Tuollaista "ystävää" ei soisi kenellekään omalle kohdalle sattuvan. Kaksinaamaisuus ei ole hyve.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"]
[/quote]
[/quote]
Miksi ihmeessä sulla pitäisi olla mielipide toisen suhteesta? Olet ilkeä ja yksinkertainen ihminen.
Mun mielestä morsian on viestissä aidosti huolissaan että kykenetkö kaason tehtävään. Ja kyllä kai se saa harmittaa jos ei polttareita järjestetä, jos niitä on alunperin lupailtu..
Pienellä vaivannäöllä saisit selville morsiamen ystävät ja heistä jonkun kaveriksi polttareita järjestämään.