Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko morsiamella oikeus vaatia polttareita?!

Vierailija
19.03.2015 |

Ärsyttää todella paljon. Kaveri on menossa naimisiin ja pyysi minua, lapsuudenystäväänsä, kaasoksi. Tarkoituksena oli että minä ja hänen siskonsa järjestämme yhdessä polttarit, mutta siskolla on kaksisuuntainen ja hänellä on nyt menossa masennuskausi, joten hän ei jaksa niitä järjestää. Ymmärrän tämän täysin.

Laitoin morsiamelle viestiä jossa luki että en jaksa järjestää yksin mitään kun on palkkatyö ja lapsi kuitenkin. Vastaukseksi sain piilovittuilevan tekstarin, jossa luki kutakuinkin että "aa , okei, harmi kun olit kuitenkin jo luvannut... jaksatko silti auttaa hääjärjestelyissä vai pyydänkö siihenkin jonkun toisen? :)"

Onko tää nyt ihan kohtuullista? Varsinkin kun muija ite väitti ettei halua mitään isoa, ihan illanistujaisia kavereiden kesken... Eikö sitä voi järjestää ihan itsekin?!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista.

Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan.[/quote]

Minä minä minä. V*ttu mikä asenne. Kirjoittamasi perusteella olet todella itsekäs kaksinaamainen oman navan tuijottaja. Ihmettelen, mitä morsian sussa edes näkee? Haukut täällä ja kyseenalaistat hänen suhteensa kestävyyttä ja naimisiinmenon syitä.

Ja tuolle morsiamelle voisi sanoa susta että: JSSAP

[/quote]

Kai minulla saa olla mielipide hänen suhteestaan? Ja puran sen anonyymisti, en morsiamelle. Parempi näin.

[/quote]

Sä olet todella kamala "ystävä". Tuollaista "ystävää" ei soisi kenellekään omalle kohdalle sattuvan. Kaksinaamaisuus ei ole hyve.

[/quote]

Eli pitäisi sanoa päin naamaa että koen häät huomionhakuisena pelleilynä? Silloin valittaisit, että oliko minun pakko mennä se päin naamaa sanomaan, enkö olisi voinut pitää mölyt mahassa

Vierailija
42/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista.

Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan.[/quote]

Minä minä minä. V*ttu mikä asenne. Kirjoittamasi perusteella olet todella itsekäs kaksinaamainen oman navan tuijottaja. Ihmettelen, mitä morsian sussa edes näkee? Haukut täällä ja kyseenalaistat hänen suhteensa kestävyyttä ja naimisiinmenon syitä.

Ja tuolle morsiamelle voisi sanoa susta että: JSSAP

[/quote]

Kai minulla saa olla mielipide hänen suhteestaan? Ja puran sen anonyymisti, en morsiamelle. Parempi näin.

[/quote]

Sä olet todella kamala "ystävä". Tuollaista "ystävää" ei soisi kenellekään omalle kohdalle sattuvan. Kaksinaamaisuus ei ole hyve.

[/quote]

Eli pitäisi sanoa päin naamaa että koen häät huomionhakuisena pelleilynä? Silloin valittaisit, että oliko minun pakko mennä se päin naamaa sanomaan, enkö olisi voinut pitää mölyt mahassa

[/quote]

Osaatko sä ajatella muuten kuin mustavalkoisesti yhtään mitään? Mutta mielummin vaikka niin jos et osaa rakentavasti asioista keskustella. Ainakin morsian tietäisi tuon jälkeen teidän ystävyyden oikean laidan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista. Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan.[/quote] Minä minä minä. V*ttu mikä asenne. Kirjoittamasi perusteella olet todella itsekäs kaksinaamainen oman navan tuijottaja. Ihmettelen, mitä morsian sussa edes näkee? Haukut täällä ja kyseenalaistat hänen suhteensa kestävyyttä ja naimisiinmenon syitä. Ja tuolle morsiamelle voisi sanoa susta että: JSSAP [/quote]   Kai minulla saa olla mielipide hänen suhteestaan? Ja puran sen anonyymisti, en morsiamelle. Parempi näin. [/quote] Miksi ihmeessä sulla pitäisi olla mielipide toisen suhteesta? Olet ilkeä ja yksinkertainen ihminen.

[/quote]

Ja sullako ei koskaan ole mielipiteitä toisten suhteista. Jos vaikka 17-vuotias hellarityttö naitetaan 53-vuotiaalle hellaripomolle, et ajattele siinä olevan mitään outoa

Vierailija
44/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:o

Toivon todella että ap provoaa. Jos olet todellinen ihminen... Ihan oikeasti, irtisanoudu koko kaason hommasta. Huomaathan jo kommenteistakin, että SINÄ olet tässä väärässä. Kuulostat suoraan sanottuna ilkeältä, etkä selvästi ainakaan kunnioita ystävääsi pätkääkään. Vai että ei naimisiinkaan saisi mennä kun ei lapsia halua... Varmaan tuo lapsettomuusmielipidekin on sinun mielestä väärä, eikö niin?

Vierailija
45/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:13"]

Ja sullako ei koskaan ole mielipiteitä toisten suhteista. Jos vaikka 17-vuotias hellarityttö naitetaan 53-vuotiaalle hellaripomolle, et ajattele siinä olevan mitään outoa

[/quote]

Ihanko tosissasi tuo on mielestäsi rinnastettavissa siihen, että aikuiset ihmiset menevät keskenään naimisiin 1.5v suhteen jälkeen?

Vierailija
46/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provotutka ulvoo. Ei tää ap voi olla todellinen, eihän? Mä todella toivon että tää aloitus on provo.

Vierailija
47/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:48"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:45"]Lapsuudenystäviä ollaan. Kyllähän monet asiat ollaan yhdessä koettu, mutta tämä hääjuttu vähän suoraan sanottuna ärsyttää. Ovat seurustelleet 1,5 vuotta ja tuntuu siltä että koko naimisiinmeno on huomion hakemista. Minä menin naimisiin vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen kun halusimme lapsia, tämä ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan.[/quote] Minä minä minä. V*ttu mikä asenne. Kirjoittamasi perusteella olet todella itsekäs kaksinaamainen oman navan tuijottaja. Ihmettelen, mitä morsian sussa edes näkee? Haukut täällä ja kyseenalaistat hänen suhteensa kestävyyttä ja naimisiinmenon syitä. Ja tuolle morsiamelle voisi sanoa susta että: JSSAP [/quote]   Kai minulla saa olla mielipide hänen suhteestaan? Ja puran sen anonyymisti, en morsiamelle. Parempi näin. [/quote] Miksi ihmeessä sulla pitäisi olla mielipide toisen suhteesta? Olet ilkeä ja yksinkertainen ihminen.

[/quote]

[/quote]

Pitäiskö sun hankkii joku lääkitys. Nyt ei o kaikki kohallaan.

Vierailija
48/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin loukkaantuisin verisesti, jos kaasoni ei jaksaisi järjestää polttareita. Pyytäisin sitten toisen kaason. Tämä siksi, että olen itse ollut järkkäämässä upeita polttareita kaasona ja meidän piireissä on tapana järkätä miehillä 1000-2000€ ja naisilla n. 500-1000€ polttareita. Emme ole mitään rikasta porukkaa, olemme vain halunneet toteuttaa hienoja elämyksiä, joita ei muuten tulisi koskaan koettua. Onko ap morsian ollut itse järkkäämässä jonkun muun polttareita ja nyt odottaa vastavuoroisesti, että hänelle järkätään myös polttarit? Illanistujaiset on todella helppo järkätä!

Vierailija
49/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole aikaa järkätä polttareita, niin miten sulla on aikaa muihin, tärkeämpiin kaason hommiin? Morsiamen mukana pukuostoksilla, askartelut, juhlapaikan ja vihkipaikan koristelu ja siivous jne on asioita joissa kaason KUULUU olla morsiamen apuna, hääPÄIVÄSTÄ puhumattakaan, jolloin kaaso on aamusta yömyöhään morsiamen apuna ja tukena, ja lisäksi auttaa vieraita tarvittaessa. Mistä sä näihin sitten revit aikaa, energiaa ja mielenkiintoa? Jos ne häät on vaan huomionhakua niin miten voit seistä ystäväsi vierellä (alttarilla) katsomassa kun hän menee naimisiin?

Vierailija
50/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kirjoitan näin, mutta voi hitto ap että olet ilkeä ja epämiellyttävä ihminen :( Miksi ihmeessä ees let suostunut katsoisi kun ajattelet koko häistä ja parista noin halveksuen? Jätä vain suosiolla kaasonhommat jollekin muulle.

Vierailija
51/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän ap:ta, että olen ollut usein se, jota pyydetään johonkin "ystävänpalvelukseen". Tosin vikaa on ollut itsessänikin, kun en ole suoraan kieltäytynyt, vaan järjestänyt kekkerit velvollisuudentunnosta.

Vierailija
52/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:35"] Minä ainakin loukkaantuisin verisesti, jos kaasoni ei jaksaisi järjestää polttareita. Pyytäisin sitten toisen kaason. Tämä siksi, että olen itse ollut järkkäämässä upeita polttareita kaasona ja meidän piireissä on tapana järkätä miehillä 1000-2000€ ja naisilla n. 500-1000€ polttareita. Emme ole mitään rikasta porukkaa, olemme vain halunneet toteuttaa hienoja elämyksiä, joita ei muuten tulisi koskaan koettua.
[/quote]

OT mut mielenkiinnosta kysyisin, että miksi miesten polttareihin kuluu noin paljon reilummin rahaa kuin naisten?

Vierailija
53/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan"... höhöhöö... on se nyt kumma juttu, jos mennään naimisiin vain rakkaudesta omaa kumppania kohtaan.

Vierailija
54/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:15"]

[/quote]

Ihanko tosissasi tuo on mielestäsi rinnastettavissa siihen, että aikuiset ihmiset menevät keskenään naimisiin 1.5v suhteen jälkeen?

[/quote]

Ehkä ei rinnastettavissa, mutta et oikeasti tunne tätä paria. Minä tunnen.

Vierailija
55/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:47"]

"ystäväni vain syöksyy päätä pahkaa avioliittoon vaikka eivät edes aio tehdä lapsia koskaan"... höhöhöö... on se nyt kumma juttu, jos mennään naimisiin vain rakkaudesta omaa kumppania kohtaan.

[/quote]

Ap taas meni naimisiin lasten takia. Eihän sitä puolisoa tarvitse rakastaa, ei ainakaan ap:n logiikalla.

Vierailija
56/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:35"] Minä ainakin loukkaantuisin verisesti, jos kaasoni ei jaksaisi järjestää polttareita. Pyytäisin sitten toisen kaason. Tämä siksi, että olen itse ollut järkkäämässä upeita polttareita kaasona ja meidän piireissä on tapana järkätä miehillä 1000-2000€ ja naisilla n. 500-1000€ polttareita. Emme ole mitään rikasta porukkaa, olemme vain halunneet toteuttaa hienoja elämyksiä, joita ei muuten tulisi koskaan koettua. [/quote] OT mut mielenkiinnosta kysyisin, että miksi miesten polttareihin kuluu noin paljon reilummin rahaa kuin naisten?

[/quote]

Miesten one-in-a-lifetime-elämykset on varmaan kalliimpia kuin naisten. Jos ajatellaan stereotypisesti, että naiset menee kylpylään tai johonkin hemmotteluhoitoihin ja miehet kokeilee ralliautolla ajamista tai laskuvarjohyppyjä.

Vierailija
57/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin kaaso, olin niin nuori ja hömelö, etten koko polttareita tullut edes ajatelleeksi. En siis ollut ennemmin yksissäkään ollut ja häissäkin aiemmin vain pikkulapsena. Onneksi morsiamella oli vähän ajattelevaisempiakin kavereita, jotka rohkeasti ottivat ohjat käsiinsä. Saatiin pidettyä polttarit, joiden järjestäminen ei maksanut juuri mitään eikä vaatinut paljon kaupassakäyntiä ihmeellisempää.

Jos ap ei nyt täysi provo ole, niin pienet saunapippalot saa järjestettyä helposti tai sitten vaan nakitat homman jollekin läheiselle kaverille.

Vierailija
58/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Irtisanoudu tuosta kaason hommasta nyt heti. Kukaan morsian ei ansaitse kaasoa, joka edes salaa ajattelee noin. Vaikka miten tuntisit parin, niin et sinä eikä kukaan muukaan koskaan voi tietää sitä, millainen heidän parisuhteensa on. Ei se parisuhteen todellisuus ole aina sitä, mikä pari tuntia kerrallaan ystäville näyttäytyy. Vain he kaksi tietävät. Aika hirveää, että tuolla tavalla tuomitset jo ennakkoon, ja vieläpä noin naurettavin perustein. 

Toivon, että olet provo.

Vierailija
59/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Irtisanoudu tuosta kaason hommasta nyt heti. Kukaan morsian ei ansaitse kaasoa, joka edes salaa ajattelee noin. Vaikka miten tuntisit parin, niin et sinä eikä kukaan muukaan koskaan voi tietää sitä, millainen heidän parisuhteensa on. Ei se parisuhteen todellisuus ole aina sitä, mikä pari tuntia kerrallaan ystäville näyttäytyy. Vain he kaksi tietävät. Aika hirveää, että tuolla tavalla tuomitset jo ennakkoon, ja vieläpä noin naurettavin perustein. 

Toivon, että olet provo.

[/quote]

Ihme juttu kun täällä tuomitaan pariskunnan iänkin perusteella (kuten se 21-vuotias kihloissa oleva sai tuta, mammat kun ovat "realisteja", mutta sitten ihminen joka oikeasti tuntee parin ei saa ajatella niin.

Vierailija
60/63 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:35"] Minä ainakin loukkaantuisin verisesti, jos kaasoni ei jaksaisi järjestää polttareita. Pyytäisin sitten toisen kaason. Tämä siksi, että olen itse ollut järkkäämässä upeita polttareita kaasona ja meidän piireissä on tapana järkätä miehillä 1000-2000€ ja naisilla n. 500-1000€ polttareita. Emme ole mitään rikasta porukkaa, olemme vain halunneet toteuttaa hienoja elämyksiä, joita ei muuten tulisi koskaan koettua. [/quote] OT mut mielenkiinnosta kysyisin, että miksi miesten polttareihin kuluu noin paljon reilummin rahaa kuin naisten?

[/quote]

No nuo miehet on vaan vähän enemmän suuruudenhulluja :D Vesitaso lennätyksiä, motocross safareita yms. actionia, joka maksaa yleensä paljon. Me naiset tyydytään mielellämme hemmotteluihin, hyvään ruokaan, juomaan ja johonkin rennompaan aktiviteettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä