Miksi niin moni käyttää kirurgista maskia, kun se ei suojaa koronalta? Tarvitaan FFP2/3
Ihmiset näkyvät käyttävän eniten kirurgisia maskeja tai kangasmaskeja, vaikka ne eivät suojaa henkilöä itseään koronatartunnalta. Korona leviää ilmassa aerosolina ja menee kirurgisesta maskista läpi. Eivätkö ihmiset tiedä tätä? Jos haluaa suojaa, pitää käyttää FFP2/3-maskia.
Kommentit (168)
Ei minua se tauti etenkään tuplarokotusten jälkeen pelota, käytän maskia ensisijaisesti siksi että vähennän tarttumisriskiä muihin. Enkä jaksa enää rahaa kuluttaa maskeihin kun edellisiäkin on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia lainkaan. Mulle on ihan sama saanko koronan. Olen valmis kuolemaan.
Sulle on selvästi ihan sama, vaikka tartuttaisit jonkun muun ja tämä joku muu kuolisi.
Jokin vaihe kasvatuksesta tai kasvusta jäänyt välistä?
Hyvesignalointiin ja kuuliaisuuden osoittamiseen valtaa pitäville.
Liian raskas hengittää (ilman venttiiliä) puhetyössä.
Ja eihän tuo maski ole kuin roiskeläppä, ettei sylki lennä suoraan suuhun…
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvänen aika... Kyllähän se ilma liikkuu, samoin aerosolit sen mukana, muuten maskia käyttävä tukehtuisi.
Näin on ja eiköhän sen maskin tarkoitus pääasiassa ole ettei omat pärskeet lennä suoraan ihan toisten naamalle tai niskaan.
Kaikki tulee koronan sairastamaan muodossa tai toisessa ennemmin tai myöhemmin ja ihan samantekevää mikä maski kelläkin on. Pääasia että käyttää jotain maskia jos pystyy suinkin.
Näistähän on tehty tutkimuksia, ei tarvitse tyytyä väittelemään mielipiteillä. Kirurginen maskikin suojaa aika paljon, mutta oikeasti hyvä suoja tulee FFP2 ja FFP3 maskeilla. Jos ei halua tartuntaa, näitä kannattaa käyttää. Alkuun voi tuntua rankalta käyttää, mutta siihen tottuu. Eri mallien istuvuudessa on myös eroja, mitä tiiviimmin malli sopii, sen paremmin se tietenkin suojaa. Ja taskussa tms. suojateho on toki nolla.
Kaikki ovat typeriä jotka maskia käyttää, kun se ei edes suojaa ja varsinkin jonkun suosituksen takia🤣🤣
Nyt sitten vielä harjoittelet ymmärtämään, että se ei suojaa sen kummemmin niitä muita ihmisiäkään. Ellet sitten tapaa syljeskellä ja aivastella ympäriinsä kylillä kulkiessasi, missä tapauksessa ehkä kannattaa ennemmin opetella pois tuollaisista tavoista.