Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa lääkäri jolla kokemusta "peppuangiinasta"

Vierailija
19.03.2015 |

Olen nyt ravannut 4 vuotiaani kanssa 7eri lääkärillä hänen iho ja alapää vaivojen takia eikä kukaan ole löytänyt syytä vaivaan. Kaikki hoitavat vaan oiretta. Luin netistä peppuangiinasta eli alapään streptokokki-infektiosta ja siitä miten harva lääkäri täsätäkään tietää.. Vinkkejä nyt kehiin! Haluan edes tavata tästä vaivasta tietävän lääkärin koska oireet sopivat kuin nenä päähän! Laittakaa vaikka nimikirjaimet ja lääkäriasema jos ette koko nimeä halua paljastaa! Asumme siis Helsingissä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölön mehiläisessä oli hyvä miespuolinen lastenlääkäri. Nyt vaan en muista nimeä millään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusvaiva, mitä siitä täytyy tietää? Hoituu antibiooteilla kuten nielun angiinakin. Jos vaiva toistuu, niin kotona tai esim. päivähoidossa on joku kantaja, joka tartuttaa aina uudestaan. Ei siitä sen kummempaa tietämistä ole.

T. Th

Vierailija
4/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:13"]

Töölön mehiläisessä oli hyvä miespuolinen lastenlääkäri. Nyt vaan en muista nimeä millään..

[/quote]

Ove Mickelsson? On kyllä  allergia- ja astmalääkäri..

Vierailija
5/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kukaan minulle maininnut tästä mhdollisuudesta vaikka tytöllä finnin näköisiä näppyjä naama täynnä ja tulipunainen pepunreikä joka aristaa... Sanovat olevan atoopikon vaivaa ja syytä huonosta vessahygieniasta..
Viimeksi lääkäri kirjoitti antihistamiinia koska tytöllä varmaan nenä tukossa ja siksi lipoo huuliaan joka aiheuttaa ihottumaa. Ei uskonut minua ettei hänellä ole nenä tukossa ja viikko sitten se ihottuma oli silmien ympärillä..

Vierailija
6/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Ove Mickelsson vaan joku suomenkielisempi nimi

Vierailija
7/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paikalla ole ketään, jolla olisi hyviä lääkärikokemuksia tämän vaivan kanssa?

Vierailija
8/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:28"]

Eikö paikalla ole ketään, jolla olisi hyviä lääkärikokemuksia tämän vaivan kanssa?

[/quote]

Soita lääkäriasemalle ja kysy soittaessasi lääkäriä jolla olisi mahdollisesti kokemusta ja tietämystä nimenomaan kyseisestä vaivasta.

Vierailija
9/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä pikkulapsia joutuu katselemaan ihan joka paikasta jos ovat sairaita. Pitäisikö vaan jättää 4v. kitumaan pipin pyllynreikänsä kanssa kun äiti ei kehtaa katsoa ja laittaa vaikka rasvaa ja hoitaa hygieniaa ym.

Vierailija
10/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Mehiläinen, lastenlääkäri O.H. hoiti lapsemme peppuangiinan kerralla kuntoon.

Vierailija
11/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap! 

Meillä oli miehellä angiina, vähän sen jälkeen ilmaantui lapselle paha ihottuma peppuun joka sittemmin rauhoittui. Mutta sitten alkoi tulla veriviiruja kakan seassa, ilman että vatsa oli kovalla tms. Olen itse terveydenhuollossa töissä, joten googlailemalla ja pähkäilemällä osasin pian laskea yhteen 1+1 ja arvasin että lapsella on se streptokokki pepussa.

Varasin ajan tk:een ja siellä kerroin miehen angiinasta, ja siitä miten epäilen että lapsella on strepto. VIRHE! Mikä aloittelijamoka mennä valmiin dg:n kanssa lääkäriin! Lääkäri määräsi liudan verikokeita ja laittoi meille lähetteen lastentautien poliklinikalle koska oli sitä mieltä, että normaalisti kasvavalla, hyvän ruokahalun omaavalla ja normaalisti päivittäin ulostavalla lapsella on toedennäköisemmin tulehduksellinen suolistosairaus kuin bakteeri pepussa. 

Lastentautienpolilla ensimmäinen kysymys oli: onko teillä ollut perheessä angiinaa? No tähän vastasin että kyllä, kuten tk:ssa ensimmäisenä olin maininnut. Lääkäri oli aivan tuohtunut. Totesi että terveitä lapsia ollaan melkein tähystyspöydälle jo pistetty, kunnes sitten ollaan hoksattu ottaa pieni kivuton näyte - pumpulipuikolla. Ja syy on löytynyt sitten sieltä. Kuten meilläkin. 

Lapsi söi ab-kuurin ja oireet hävisivät. Kunnes palasivat n puolen vuoden kuluttua. Silloin koko meidän perhe testattiin, ja strepto löytyi minun kurkustani. Oireettomana olin siis sitä siellä kantanut ja tartuttanut muita perheenjäseniä. Silloin söimme kuurin molemmat, eikä vaiva sen jälkeen ole meidän perheessä vieraillut.

Eli: soita vaikka omalle sairanhoitajallenne ja pyydä voisiko laittaa lähetteen labraan jossa otettaisiin se bakteeriviljely. Se on halpa, kivuton ja nopea tutkimus, jonka vastauksen perusteella ihan normi tk-lääkäri voi kirjoittaa lapselle kuurin.

Vierailija
12/12 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! Taidanpa soittaa tuonne terveydenhoitajalle heti huomenna.