Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita isien puhe pienille lapsille

Vierailija
19.03.2015 |

Oma mieheni nimittää tytärtäni prinsessaksi, usein monta kertaa päivässä. Jostain syystä tuo ärsyttää, kun tytöllä olisi kuitenkin ihan oikeakin kaunis nimi.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isille se on rinsessa, riiviö, riiviörinsessa, mölyjullikka, tätitomera, tanssitaikuri, törppötörvelö, millamiliisi jne.

Aika ongelmainen täytyy äidin olla, jos häiriintyy isän ja tyttären läheisestä suhteesta. 

Vierailija
2/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan olisi kannattanut valita puolisokseen nainen ja hankkia poikalapsi muumimukilla.

Sen jälkeen kasvattaa poika inhoamaan itseään koska on sukupuoleltaan mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:24"]

Eräässä yli 50v pariskunnassa mies kutsuu vaimoaan prinseksaksi ja vaimo on sellainen 150kg keijukainen.

[/quote]

Näin kuuluu tietenkin tehdä. Muuten mies on tunteeton sovinistipaska.

Vierailija
4/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:58"]

No niin, saatiin sitten miehen tunneilmaisukin laitettua kuriin. Ei saa lässyttää. Miehisesti täytyy korahdella hellittelynimiä.

[/quote]

Juu, ei lässytetä eikä pidetä sylissä. Eli voimmekin lähte kavereiden kanssa harrastuksiin ja baariin,

niin ei ärsytetä mammoja kotona.

[/quote]

Nyt en ihan ymmärrä, miksi lapsen sylissä pitäminen tähän liittyy. AHAA, se pakottava tarve lässyttää syntyy siitä! Taisi osua omaan nilkkaan (tai kantoliinaan). Lapsen sylissä pitäminen on suositeltavaa ja kantoliinailukin on ok, mutta läsä-läsä-lässytys ei. Tuskin lässytät Perallekaan baarissa, miksi lapsellesi? 

Jos keskustelun teemana on "Ärsyttääkö muita isien puhe pienille lapsille" eikä oma polla kestä aihetta, kannattaa tosiaan poistua sinne takavasemmalle baaritiskille. Tervemenoa!

[/quote]

Näin teen, sinun kannattaisi miettiä , mistä agressiivisuutesi ja "ärsytyksen"-aiheesi johtuvat.

Misandriasta?

[/quote]

Hahaa, tulin vaan kertomaan mielipiteeni, koska sitä kysyttiin. Miksi sinä tulit tätä ketjua lukemaan? Kun kuitenkin olet noin herkkä. En siis ole ap vaan nelonen.

Mistä johtuu "ärsyyntymiseni"? Niin, sinähän et minua tunne. Enkä puhu nyt sinusta. Pidän itse siitä, että lapselle puhutaan kuin ihmiselle, ei kuten vähä-älyiselle kastemadolle, kuten sanoin jo. Minulle on ihan yksi lysti jatkatko omalle lapsellesi sössö-lässytystä vai et. Kunhan et tee sitä minun aikanani. Luojan kiitos oma mieheni on mies, ei tossu.

Vierailija
5/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:34"]Pidän itse siitä, että lapselle puhutaan kuin ihmiselle[/quote]

Kannattaisi kuunnella asiantuntijoita. Heidän mukaansa puhe on sovitettava kehitystason mukaisesti. Oleellista ei ole niinkään puheen sisältö kuin sävy ja intonaatio, jolla se tuotetaan.

Toivottavasti et ole pilannut lapsiasi puhumalla heille kuin aikuisille. Pahimmillaan heistä kasvaa narsisteja tai muuten häiriintyneitä.

Vierailija
6/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lässytetään välillä toisillemekin (ei nyt koko aikaa kuitenkaan). Kissoille ja koiralle. Voin vain kuvitella millaista lapsen kanssa olisi.

Ei elämän tarvitse olla niin kamalan vakavaa. Lässyttäminen ja hellittely on kivaa.

Vierailija
7/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:58"]

No niin, saatiin sitten miehen tunneilmaisukin laitettua kuriin. Ei saa lässyttää. Miehisesti täytyy korahdella hellittelynimiä.

[/quote]

Juu, ei lässytetä eikä pidetä sylissä. Eli voimmekin lähte kavereiden kanssa harrastuksiin ja baariin,

niin ei ärsytetä mammoja kotona.

[/quote]

Nyt en ihan ymmärrä, miksi lapsen sylissä pitäminen tähän liittyy. AHAA, se pakottava tarve lässyttää syntyy siitä! Taisi osua omaan nilkkaan (tai kantoliinaan). Lapsen sylissä pitäminen on suositeltavaa ja kantoliinailukin on ok, mutta läsä-läsä-lässytys ei. Tuskin lässytät Perallekaan baarissa, miksi lapsellesi? 

Jos keskustelun teemana on "Ärsyttääkö muita isien puhe pienille lapsille" eikä oma polla kestä aihetta, kannattaa tosiaan poistua sinne takavasemmalle baaritiskille. Tervemenoa!

[/quote]

Näin teen, sinun kannattaisi miettiä , mistä agressiivisuutesi ja "ärsytyksen"-aiheesi johtuvat.

Misandriasta?

[/quote]

Hahaa, tulin vaan kertomaan mielipiteeni, koska sitä kysyttiin. Miksi sinä tulit tätä ketjua lukemaan? Kun kuitenkin olet noin herkkä. En siis ole ap vaan nelonen.

Mistä johtuu "ärsyyntymiseni"? Niin, sinähän et minua tunne. Enkä puhu nyt sinusta. Pidän itse siitä, että lapselle puhutaan kuin ihmiselle, ei kuten vähä-älyiselle kastemadolle, kuten sanoin jo. Minulle on ihan yksi lysti jatkatko omalle lapsellesi sössö-lässytystä vai et. Kunhan et tee sitä minun aikanani. Luojan kiitos oma mieheni on mies, ei tossu.

[/quote]

Höllää hiukan sitä pipoa. Mies voi olla ihan oikea tosimies, vaikka lapselle lässyttäisikin.

Vierailija
8/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nämä prinsessaksi kutsujat ja meidän neiti-lässyttäjät ihan sukupuolesta riippumatta. Sälittäviä tapauksia. Ja usein nämä pikku prinsessat ja meidän neidit ovat vielä niin armottoman rumia Prinsessa Yrjömaarioita joilla hiusraja jossain samassa kohdassa jussi halla-ahon kanssa ja silmät liian lähekkäin ja naama vino kuin lauri tähkällä.

Vierailija
9/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kutsuisi lasta "prinsessaksi" (liian stereotyyppinen, jopa hieman tyttöjä halventava) enkä "meidän neidiksi" (kuulostaa muuten ääliömäiseltä), mutta on se nyt kuitenkin pieni paha, kun vertaa huutamiseen ja kiroiluun, jota monet tuntuvat harrastavan. Lässytystä en vastusta, kunhan sitä ei tehdä koko ajan.

Vierailija
10/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:37"]En itse kutsuisi lasta "prinsessaksi" (liian stereotyyppinen, jopa hieman tyttöjä halventava) enkä "meidän neidiksi" (kuulostaa muuten ääliömäiseltä)[/quote]

Kaikesta tekin ongelman saatte. Mun vaimo kutsuu mua "meidän isännäksi", vaikka asumme kerrostalokämpäksi. En ole ymmärtänyt vielä hermostua, pitäisikö?

Vierailija
11/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää kun joku puhuu kirjakieltä lapselle ja lennossa vaihtaa puheen muille murteelle!

Vierailija
12/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat possu ja apina. Tästäkin yksi kaveri veti kilarit kun kuulemma on tosi törkeää sanoa lapsia apinaksi ja possuksi. Ja nyt ei sitten saisi sanoa prinsessakaan.

On joidenkin elämä vaikeaa.

Vierailija
13/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:41"]

Oma mieheni nimittää tytärtäni prinsessaksi, usein monta kertaa päivässä. Jostain syystä tuo ärsyttää, kun tytöllä olisi kuitenkin ihan oikeakin kaunis nimi.

[/quote]

Ylenpalttinen lässytys voi olla ärsyttävää,mutta jos lapsen hellittelynimenä käyttää prinsessaa,ei siinä kyllä ole mitään pahaa.Se on hyvänlaista pehmoilua isiltä :) 

Vierailija
14/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle kuuluu "lässyttää". Äänenkorkeuksien vaihtelu, sanojen toistelu ym. saa vauvan huomion kiinnittymään puheeseen -> vaikuttaa puheen kehitykseen.

Vierailija
15/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:11"]

Meillä lapset ovat possu ja apina. Tästäkin yksi kaveri veti kilarit kun kuulemma on tosi törkeää sanoa lapsia apinaksi ja possuksi. Ja nyt ei sitten saisi sanoa prinsessakaan.

[/quote]

Eiköhän tärkeintä ole se, että lapsi itse tykkää siitä, miksi kutsutaan. Osa tytöistä haluaa olla prinsessoja, mutta on niitäkin, jotka vihaavat pinkkiä ja olisivat mieluummin vaikka niitä prinssejä omissa leikeissään. Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, että jos lapsella on nimi, niin miksei sitä voi käyttää? 

Vierailija
16/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:24"]Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, että jos lapsella on nimi, niin miksei sitä voi käyttää?[/quote]

Kyllähän nimeäkin usein käytetään, mutta läheisimpien ihmisten välillä on tapana käyttää paljon ilmauksia, joihin on sidottu tunnetta. Minun korviini jotenkin sattuu, jos esimerkiksi aviopuolisot nimittävät toisiaan pelkistään etunimillään. Kyllä minä odotan rakastavalta parilta muitakin ilmaisuja. 

Vierailija
17/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:11"]

[/quote]

Eiköhän tärkeintä ole se, että lapsi itse tykkää siitä, miksi kutsutaan. Osa tytöistä haluaa olla prinsessoja, mutta on niitäkin, jotka vihaavat pinkkiä ja olisivat mieluummin vaikka niitä prinssejä omissa leikeissään. Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, että jos lapsella on nimi, niin miksei sitä voi käyttää? 

[/quote]

Kyllä meillä muksut tykkäävät noista lempinimistä ja molempiin nimiin on ihan tarinakin. Välillä meidän "apina" on myös kulta-apina :D Toki kyllä joskus menin kaupassa sanomaan, että "apina, tulisitko tänne" niin joku täti mulkaisi kyllä aika pahasti :D Yleensä noita lempinimiä käytetään ihan kotona vain.

Ja toki niitä omiakin nimiä käytetään, mutta välillä käytössä on lempinimet. Ihan niin kuin mies huikkaa minulle vaikkapa "kulta, viittisitkö tuoda puhtaan pyyheliinan".

Vierailija
18/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä yli 50v pariskunnassa mies kutsuu vaimoaan prinseksaksi ja vaimo on sellainen 150kg keijukainen.

[/quote]

Sehän on vaan söpöä. Paljon kivempaa kuin huorittelu ja läskiksi haukkuminen jota jotkut miehet harrastavat.

Vierailija
19/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:37"]

[/quote]

Sehän on vaan söpöä. Paljon kivempaa kuin huorittelu ja läskiksi haukkuminen jota jotkut miehet harrastavat.

[/quote]

Yleistä lisää.

Vierailija
20/47 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jumalauta, anna miehesi lässyttää lapselleen ja hellitellä nimillä tätä! Onko pakko olla puuttumassa joka asiaan?

Ettekö tiedä, että lässytys ja sössötys itseasiassa pitää pienen lapsen mielenkiintoa puheeseen yllä ja auttaa näin kielellisessä kehityksessä. Ei pieni lapsi jaksa kuunnellla ja seurata monotonista puhetta. Lapsille saa puhua eritavalla! Ei se tarkoita sitä, että heitä ajatellaan vajaaälyisinä kastematoina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä