Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaatte jouluvalmistelut puolisosi kanssa?

Vierailija
12.12.2021 |

Vai teettekö kaiken yhdessä, jouluostokset, jouluruuat jne?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä jouluvalmistelut? Joulu tulee ilman ylimääräistä valmisteluakin.

No ei meille kyllä itsestän ilmesty mitään jouluista jos en minä tee.

Joulu on Joulu ilman jouluistakin.

Ja ihan samalla tavalla ne "valmistelut" jaetaan kuin kaikki muukin. Jos haluaa jouluvalot ne laitetaan jos haluaa laatikot ne joko tehdään tai käydään ostamassa. Ei riidellä siitä että kun mä haluan valot sun täytyy sellaiset hankkia, kun mä haluan että kuusi on aito sun on se käytävä jostakin hakemassa.

Eli yritätkö sanoa että ei tarvitse tehdä mitään mitä ei itse halua?

Lapsiperheissä tuo ei oikein toimi.

Hyvin se on tähän asti toiminut. Lapset on nykyään jo teinejä joten saavat itsekin laitettua esim. ne jouluvalot jos haluavat. Jouluruuista he eivät ole oikein koskaan välittäneet.

Vierailija
22/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie hoidin hotellivarauksen. Molemmat hankkii joululahjoja. Puoliso ajaa autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies

-käy kaupassa

-kinkunpaistaja

Minä

-teen laatikot

-koristelen

Yhdessä

-haetaan kuusi

-siivotaan, ei ole kylläkään mitään suursiivousta tyyliin tyhjennetään komerot. Parempi perussiivous

Vierailija
24/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tilaa kinkun, ostaa kuusen, hankki ovikranssin, hoitaa talon perussiivouksen, hoitaa kalaruoat (olen kala-allergikko), laittoi ulos jouluvalaistuksen ja auttaa minua niissä puuhissa jotka eivät yksin luonnistu.

Minä hoidan joulukortit ja -lahjat, teen vähän harvinaisempia siivousjuttuja ja huolehdin kaloja lukuunottamatta muun ruokapuolen.

Vierailija
25/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoaa ja minä en tee mitään, korkeintaan annan ohjeita jouluvalojen asettelusta ja mies luonnollisesti hoitaa sen asettelunkin. Kumpikaan ei laita ruokaa.

Vierailija
26/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tilaa kinkun, ostaa kuusen, hankki ovikranssin, hoitaa talon perussiivouksen, hoitaa kalaruoat (olen kala-allergikko), laittoi ulos jouluvalaistuksen ja auttaa minua niissä puuhissa jotka eivät yksin luonnistu.

Minä hoidan joulukortit ja -lahjat, teen vähän harvinaisempia siivousjuttuja ja huolehdin kaloja lukuunottamatta muun ruokapuolen.

Kuulostaa ihan utopistiselta mies, joka osallistuu jouluvalmisteluihin. 😳

Täällä aina mennyt niin, että minä laitan mitä laitan, mies kömpii valmiille.

Vierailija
27/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies monessa perheessä paistaa kinkun?

Miksei paista hedelmäkakkuja?

Miksi mies grillaa kesällä?

Miksi ei tee salaattia?

Outoa🤔

Vierailija
28/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei normaalisti tee mitään, kun minä kokkaan, mutta tänä vuonna "joutuu" vahtimaan lasta, kun äiti riehkaisee keittiössä :D

Vierailija
29/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tee salaattia?

Outoa🤔

Kuinka moni mies haluaa hedelmäkakkuja? Ja vaikka haluaisikin niin niitä saa kaupasta.

Moniko mies haluaa sitä salaattia? Meillä tosin mies haluaa rosollin ja ostaa sitä kaupasta.

Vierailija
30/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lahjat olen hankkinut jo kk sitten.

Mies pesee saunan (jouluna ja juhannuksena, enkä mä juurikaan sauno koskaan) muualle normaali viikkosiivous.

Kuusi tulee tänä vuonna omalta pihalta, mies hoitaa.

Teini koristelee ja leipoo.

Ruokalista mietitään porukalla, mä hoidan ostokset ja aikataulutuksen. Mies tekee graavin ja kuorii juureksia. Mä kokkaan muut.

Mies keittää aamun riisipuuron.

Pihapuun valot uusittiin tänäsyksynä, mä ostin ja ripustin, mies haki tallista ajastimen.

Mä organisoin joulurauhan julistukseen menon, teini ei ole käynyt koskaan, vaikka se on tuossa vieressä. Kynttilät haudoille on ostoslistassa, viedään jos jaksetaan. Jonain vuonna teinin voisi roudata aamulla joulukirkkoon.

Vierailija
31/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tee salaattia?

Outoa🤔

Se on sellainen miehinen riitti.

Ja kinkkua ja grillattavia vahtiessa aika käy pitkäksi...joten siinä on pakko sitten olutta/viinaa ottaa.

Vierailija
32/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha normi arjen mukaan mennään, kun kumpikaan ei tykkää joulusta erityisesti. Käydään yhdessä kaupassa jne... 

Vierailija
33/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei normaalisti tee mitään, kun minä kokkaan, mutta tänä vuonna "joutuu" vahtimaan lasta, kun äiti riehkaisee keittiössä :D

Mies on teillä lapsenvahti?

Meillä häntä kutsutaan isäksi, joka viettää aikaa lapsensa kanssa.

Vierailija
34/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tee salaattia?

Outoa🤔

No mulle kyllä sopii paremmin, että mies paistaa kinkun, enkä jaksaisi valvoa sitä. Helpommalla pääsee, kun tekee vain salaatin eikä tarvitse hoitaa grillauksia. Mulle kyllä sopii. Onni, että mies tykkää tehdä noita. 

Vierailija
35/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tee salaattia?

Outoa🤔

No mulle kyllä sopii paremmin, että mies paistaa kinkun, enkä jaksaisi valvoa sitä. Helpommalla pääsee, kun tekee vain salaatin eikä tarvitse hoitaa grillauksia. Mulle kyllä sopii. Onni, että mies tykkää tehdä noita. 

Ja mitään kakkuja meillä ei paista kumpikaan. 

Vierailija
36/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kovin stressata. Ruokaa tehdään jouluksi kuten ihan kaikkina vuoden päivinä. Ei ole mitään ylitse pääsemätöntä vaivaa. Perus siivousta ja koristeet paikalleen. Minä paketoin lasten lahjat ja mies hakee kuusen.

Vierailija
37/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-jouluihmisten joulu kaksin: Minä tilasin (aikuisen) tyttären joululahjan, ja tilaan joulun ruoat kotiinkannettuna (normaali ruokaostokset ekstraherkuilla). Mies siivoaa. 

Vierailija
38/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tee salaattia?

Outoa🤔

Mies tekee meillä kaiken muunkin ruuan, aina. Noi laatikot on sellaisia joita haluan itse tehdä ettei jää toiselle kaikki ruokavalmistelu ja ne on helppoja tehdä että jopa minäkin osaan.

23

Vierailija
39/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikki kodin jouluvalmistelut. Mies ahdistuu sillä välin jonkun nurkissa ja syyttää ongelmistaan minua ja muita. Valittaa että joutuu tekemään kotona yhtään mitään ja se itsekäs akka vaan makaa sohvalla ja juoksuttaa. Ryyppää.

Suuttuu jos kyselen perään eli annan olla omissa oloissaan. Suuttuu kun en ota yhteyttä. Eli voi hyvillä mielin jatkaa ryyppäämistä.

Suuttuu kun huomaa että olen saanut jouluvalmistelut tehtyä ilman häntä ja tämä on hyvä syy olla kännissä joulunakin.

Tällä kertaa minä tosin vietän joulun keskenään lasten kanssa ja mies saa elää loppuelämänsä onnellisena pullonsa kanssa.

Vierailija
40/61 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakee kuusen ja laittaa sen jalkaan sisälle. Pesee saunan. Luuttuaa lattiat ja vie matot ulos jos keli on siihen sopiva. Käy kaupassa, jos tarvitsee. Tekee pihatyöt ja virittelee sinne ulkotulet.

Itse teen ruuat ja kattaukset. Siivoan yleissiivouksen eli järjestelyt ja imuroinnin. Silitän joululiinat yms. Kuoristelen kuusen ja viritän muutkin joulurekvisiitat. Joskus innostun siivoamaan kaappejakin, mutta en varsinaisesti laske sitä joulusiivoukseksi. Sen sijaan joku kuraeteisen/varaston siivous on osa joulusiivousta, koska siitä kaikki kulkee läpi ja on kiva kun se on kunnossa. Aiemmin lähetin joulukortit, mutta enää vain tervehdykset puhelimella. Tässä työnjako se, että molemmat huolehtii omille sukulaisilleen viestinsä, vaikka toivotukset onkin molemmilta. Pääorganisointi on minulla ja tarpeen mukaan delegoin muita hommia muille. Joskus aikuiset lapset ovat jo jouluvalmistelujen aikaan kotona, joten heille osa hommista ja yleensä ainakin piparien leivonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän