Mies hermostuu ja korottaa ääntä julkisella paikalla. Mikä sitä vaivaa?
Kauheita tilanteita ja että osaakin hävettää kun näin tapahtuu.
Juttelemme aivan normaalisti kunnes jostain syystä miehellä leikkaa kiinni ja saattaa suhteellisen isohkoon ääneen kommentoida takaisin.
Tuntuu pahalta ja häpeån noita tilanteita.
Kommentit (62)
Jossakin vaiheessa tuli mitta täyteen vastaavaa käytöstä ja erohan siinä tuli. Enää en siedä vastaavaa käytöstä. Tuota ei tule tapahtumaan enää omassa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailikoi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin pois tilanteesta. Joka kerta. Huuto -> pois sanomatta sanaakaan. Ja jos ei oppisi mitään, miettidin kyllä tarkkaan että mikä siinä miehessä on niin ihanaa että sen kanssa ihan vapaaehtoisessa suhteessa pitää olla.
Wuf wuf pistetään aikuinen mies koirakouluun. Odotetaan ja odotetaan, jos se muuttuisi.
Jos on älyltään koiran tasolla niin koirakoulutus on mitä mainioin idea.
Siellä hihnan toisessa päässä sitten on älykäs nainen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan kuinka naiset jotka julkisella paikalla ääntä korottaa ja huutaa ja kailottaa
Eilen oltiin hotellin aamiaisella. Isä ja lapset söi ihan rauhallisesti, mutta kun äiti tuli paikalle alkoi kauhea sättääminen ja kailotus. Joo kyllä me kaikki nähtiin, että SINÄ se olet se joka pitää perheen kurissa ja nuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pippurisumutetta vaan naamalle jos käy uhkaavaksi. Oppiipahan olemaan.
Mielenkiintoista että tällainen kommentti saa tykkäyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys vaivaa.
Kumpaa? Käyttäytyvää vain sen mahdollistajaa?
Voiko sun mielestä yleisellä paikalla malttinsa menettävä jotenkin olla viisas??
Voiko sun mielestä nainen, joka mahdollistaa tuollaisen käytöksen julkisella paikalla olla jotenkin viisas?
Virhe. Kyseenalaistit naisten käytöksen.
Syyllinen on aina mies tai miehet.
Se että mies toimii noin vieläpä julkisesti osoittaa, että häntä ei hävetä se lainkaan ja hän kokee hyvin vahvasti olevansa oikeutettu toimimaan niin. Hän halveksii sinua perinpohjin ja uskoo muidenkin halveksivan ja kuvittelee, että kaikkien mielestä on ok huutaa sinulle.
Se mies on siis hyvin syvällä asenteissaan naisvihaja ja henkisesti väkivaltainen. Sellaisen on vaikea ellei mahdoton muuttua, sillä kyse on arvoista ja asenteista, jotka ovat muodostuneet jo lapsuudessa. Älä anna kohdella itseäsi noin, äläkä anna lapsillesi mallia siitä, että tuollainen on ok. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen. Ne hetket on hirveitä, kun toinen huutaa sulle ja haastattelee yleisillä paikoilla
Ette kai te nyt tosissanne kerro olevanne suhteessa puolison kanssa, joka huutaa haistattelee ja vielä julkisilla paikoillakin?!
Mies parantuu vasta kun lakkaat häpeämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen. Ne hetket on hirveitä, kun toinen huutaa sulle ja haastattelee yleisillä paikoilla
Ette kai te nyt tosissanne kerro olevanne suhteessa puolison kanssa, joka huutaa haistattelee ja vielä julkisilla paikoillakin?!
Yllätyitkö? Vaikka moni on kalenteri-iältään aikuinen suhteissa on usein myös kaksi aikuista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyitkö? Vaikka moni on kalenteri-iältään aikuinen suhteissa on usein myös kaksi aikuista lasta.
Yllätyin. Olen itse ollut sinkkuna viimeiset 16 vuotta, niin olen näemmä pudonnut ihan totaalisesti ulos parisuhdekuvioista, kun en mitenkään voi kuvitellakaan olevani suhteessa, jossa minulle haistateltaisiin edes kodin seinien sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteltu. Esimerkki: räplää puhelinta ravintolassa ja sitten raivostuu kun yritän saada kontaktia häneen, mutta kun hänellä on tärkeä työasia kesken.
Kivaa ja helppoa.
Työasia kesken? Eikö ravintolassa istuta puolison kanssa yleensä vapaa-ajalla? Mies ei siis osaa erottaa työ- ja vapaa-aikaa.
Joillakin on velvollisuuksia jotka eivät katso kellonaikaa.
Eipä sitä pelkkä Sari Sairaanhoitaja ymmärtäisi.
Tiedättekö muuten naiset mikä on todellinen syy sille ettette etene urallanne?
Ja kuka idiootti vie vaimon ravintolaan syömään, jos tarkoitus ei ole viettää kahdenkeskistä aikaa? Työlleen omistautunut, korvaamattomaksi itsensä luuleva voi yhtä hyvin tyytyä lounaaseen McDonaldsin autokaistalla, jos mahdollinen työasia menee aina kaiken muun edelle.
P.S. En ole Sari, enkä sairaanhoitaja, enkä edes nainen, olen ilmeisesti vaan valveutuneempi parisuhdeasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteltu. Esimerkki: räplää puhelinta ravintolassa ja sitten raivostuu kun yritän saada kontaktia häneen, mutta kun hänellä on tärkeä työasia kesken.
Kivaa ja helppoa.
Työasia kesken? Eikö ravintolassa istuta puolison kanssa yleensä vapaa-ajalla? Mies ei siis osaa erottaa työ- ja vapaa-aikaa.
Ja kuka idiootti vie vaimon ravintolaan syömään, jos tarkoitus ei ole viettää kahdenkeskistä aikaa? Työlleen omistautunut, korvaamattomaksi itsensä luuleva voi yhtä hyvin tyytyä lounaaseen McDonaldsin autokaistalla, jos mahdollinen työasia menee aina kaiken muun edelle.
P.S. En ole Sari, enkä sairaanhoitaja, enkä edes nainen, olen ilmeisesti vaan valveutuneempi parisuhdeasioissa.
No, jos se olikin nainen joka vinkui sinne ravintolaan vaikka miehellä olisi ollut töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa ja helppoa.
Tässä ei ollut mitään puhetta minkä tasoisesta ravintolasta oli kyse ja kuka vei kenenkin syömään.
Yhden kerran voisin antaa anteeksi, jos asialle olisi ”hyvä” selitys. Jos toistuisi, niin laittaisin miehen pihalle. En siedä epäkunnioittavaa käytöstä, ja kohtelen itsekin miestä aina hyvin, joten en ole ansainnut mitään huutoa tai tiuskimista.
Voitko tilanteessa todeta, että minulle et voi puhua noin ja poistua?
Rauhallisena hetkenä voitte sitten jutella ja voit kertoa hänelle miltä tuntuu.
Puolisolle ei puhuta rumasti, kumpikaan, ja anteeksi pitää osata pyytää. Toki anteeksi voi antaa, tunnekuohussa ei aina harkinta pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samaa, mutta kohdistui muihin, ei muhun. Saattoi pritkahtaa täysin, alkaa huutamaan ja häipyä paikalta kun ei pystynyt ymmärtämään esim puhelinliittymän hintaa tai muuta yhtä yksinkertaista juttua vaikka se aspan ja joskus munkin toimesta selitettiin. Muitakin ongelmia oli, mutta nuo olivat niitä ulospäin näkyvimpiä. Myöhemmin diagnoosiksi lätkäistiin yleistynyt ahdistushäiriö. Stressinsietokyky -100%, kognitiivisia häiriöitä, muistihäiriöitä yms.
Nyt vuosia myöhemmin kun stressitekijät karsittu ja terapiat kahlattu läpi, on jo asiat paremmin.
Mun miehellä tismalleen sama. Ei kilahtele mulle, eikä muillekaan ihmisille mutta itsekseen (siis mun tai jonkun muun seurassa tosin, ei se yksin ala huutamaan :D).
Jos näkee jotain mistä provosoituu niin alkaa vaan negistellä ja huutaa.
Nää tilaneteet on aina mulle tosi noloja, ihmiset katsoo ja jos menen huomauttamaan miehelle, niin tämä alkaa huutamaan kahta kauheammin.
Saattaa siis "kilahtaa" ihan "hyvästä" syystä. Esim. vaikka näkee jonkun epäkohdan (esim. vaikka puuttuvan pyörätuolirampin! mies ei siis itse ole pyörätuolissa) ja alkaa ensin päivitellä kovaan ääneen ja sitten lopulta lietsoo itse itsensä aivan hirveään raivoon asiasta.
Luulen, että hänellä on kanssa jotain ahdistusta/masennusta takana. Luultavasti on myös joku autisminkirjon häiriö, ehkä asperger. Muistihäiriöitä on myös välillä ja keskittymiskyky on usein 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa ja helppoa.
Yrittäjillä ei ole työ- ja vapaa-aikaa. Ja nyt etätöiden aikana ollaan käyty miehen kanssa lounaalla minun työn ohella.
Valinta kysymys. Kukaan ei pakota 24/7 työskentelyyn, se on se rahanhimo mikä ajaa ihmisen tuollaiseen.
Makke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa ja helppoa.
Kunnon vihervassarikommentti. Koska ihmisillähän ei voi olla sen vaativimpia töitä kuten esim kaupan kassa, joka voi jättää työt työpaikalle.
Kokoomuslainen tarvii mykän edustusvaimon jolla ei saa olla mielipiteitä ja seuraa kuin puudeli omistajaansa.
Yksinkö se mies on parisuhteessa???