Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olet juonut tänään?

Vierailija
18.03.2015 |

Pidetty kirjaa 12 lasista, joihin mahtuu 0,33 l. Tämän lisäksi join yhden tai kaksi lasia aamusta eli menee yli neljän litran. Kuinka paljon sinä olet juonut vettä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran kylmää vettä ja puoli litraa vihreää teetä.

Vierailija
22/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:50"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:04"] Miten sulla noin kova jano on? Diabetes? [/quote] vaihtoehtoisesti terveet elämäntavat? [/quote] Ni ei liika juominen ole mkn. terveelliset elämäntavat. Ihminen tarvitsee vettä (nestettä) sen 1,5–2 litraa vuorokaudessa ja liika juominen laimentaa kehon omia nesteitä ja suoloja ihan turhaan. [/quote] Kerralla paljpn juominen aiheuttaa kropassa suolon menetystä. Mut ihmiset ketkä urheilee tarvitsee n.3-4litraa vettä.

[/quote]

Ei ketkä vaan jotka. Anteeksi nillitys, hankin elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:50"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:04"] Miten sulla noin kova jano on? Diabetes? [/quote] vaihtoehtoisesti terveet elämäntavat? [/quote] Ni ei liika juominen ole mkn. terveelliset elämäntavat. Ihminen tarvitsee vettä (nestettä) sen 1,5–2 litraa vuorokaudessa ja liika juominen laimentaa kehon omia nesteitä ja suoloja ihan turhaan. [/quote] Kerralla paljpn juominen aiheuttaa kropassa suolon menetystä. Mut ihmiset ketkä urheilee tarvitsee n.3-4litraa vettä.

[/quote]

Ei ketkä vaan jotka. Anteeksi nillitys, hankin elämän.

[/quote]

Ei nillitystä! Minuakin häiritsee tavattomasti tämä virhe. Antaa erittäin sivistymättömän vaikutelman toisin kuin useat muut kieliopilliset kömmähdykset. 

Mistä se ylipäänsä on pesiytynyt monien ilmaisuun? Voisiko joku tätä oikeana pitävä ja sitä puheessaan/kirjoituksissaan käyttävä kertoa? Koulutustausta mielellään mukaan. En nimittäin usko, että edes ylioppilailla tätä esiintyy. Kyseessä lienevät peruskoulu- ja amispohjaiset vähemmän älykkäät henkilöt. 

Vierailija
24/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:17"]

Olen liikkunut, mutta paino ei ole lähtenyt laskuun. Yritän myt pitää nälän poissa vedellä ja tarkata syömisiä tarkemmin. Onnistuin laihtumaan aikaisemmin kymmenisen kiloa mutta kilot tuli takaisin moninkertaisina, kun saliharrastukseen ei ollut enää varaa eikä oikeastaan kiinnostustakaan. Ap

[/quote]

Ei se nälkä vedellä pois pysy. On hyvä pitää huolta riittävästä vedensaannista, mutta tolkuton kittaaminen vain rasittaa munuaisia. Kaksi litraa nestettä ilman erityistä liikuntaa ja helteitä on aivan riittävä määrä. 

Puhdasta kraanavettä tästä siinä litran verran. Ruuastakin tulee nestettä aina jonkin verran. Ja harva kai on koskaan juomatta kahvia, teetä, mehuja ym. 

Alkoholia käyttäessa tarve lisääntyy. Onhan alkoholi vahvasti diureettinen yhdiste. 

Vierailija
25/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 23:14"]

Pidetty kirjaa 12 lasista, joihin mahtuu 0,33 l. Tämän lisäksi join yhden tai kaksi lasia aamusta eli menee yli neljän litran. Kuinka paljon sinä olet juonut vettä?

[/quote]

Kahvikupillisen ja kaksi lasillista vettä. 

Saat vesimyrkytyksen tuota menoa, sanon vain.

Vierailija
26/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taisin juoda lähemmäksi 3 tai 4 litraa. Tänään olen juonut jo 1,2 l. Ja mulla on edelleen jano, nestehukkaolo tulee tosi nopeasti. Eilen kävin tunnin spinningissä, mutta juon tuon saman määrän, vaikka olisikin liikunnan kannalta lepopäivä.

En tiedä, mistä se johtuu, että mulla on näin kova jano. En kuitenkaan käytä älyttömiä määriä suolaa ruoassa, enkä myöskään koe, että mulla olisi mitään vesimyrkytysoireitakaan yhtenäkään päivänä havaittavissa. Kahvia tai muuta kuivattavaa juomaa/ruokaa juon vain vähän (1,5 dl kuppi espressoa aamuisin). Tätä määrää vettä olen juonut jo monta vuotta, ja lääkärissäkin olen siitä maininnut, kun kirjasin oireita, kun selvitettiin syytä väsymykselleni, mutta ei hän siitä mitään sanonut.

Vierailija
27/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut enää vuosiin mehuja pitääkseni painon kurissa. Kahvi ja tee ovat diureetteja eli niiden kanssa pitäisi juoda saman verran vettä. Kahvia en juo mutta teetä silloin tällöin. Vietän täysraitista elämää. Ap

Vierailija
28/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:04"]

Miten sulla noin kova jano on? Diabetes?

[/quote] vaihtoehtoisesti terveet elämäntavat?

[/quote]

Ni ei liika juominen ole mkn. terveelliset elämäntavat. Ihminen tarvitsee vettä (nestettä) sen 1,5–2 litraa vuorokaudessa ja liika juominen laimentaa kehon omia nesteitä ja suoloja ihan turhaan.

[/quote]

Nesteen kulutus vaihtelee ihmisestä ja varsinkin jos harrastaa kovaa aerobista liikuntaa. Itselle 1,5-2 litraa on aivan liian vähän jos kahvia vielä juo myös.

Vierailija
29/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7-10:

2 dl maitoa

1 dl tuoremehua

1 espresson

3-4 dl vettä

2 dl kofeiinitonta teetä

Vierailija
30/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lopettanut maidon juonnin, etten saa liikaa kaloreita maidosta. Ap

Vierailija
31/31 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolome kuppiva kohvii ynnä kaksi klasii mölöö.