Synnytyksestä 12pv, onko mulla joku askeuma vai
paraneeko tämä? Kohdunsuu tuntuu emättimessä vielä melko alhana. Nouseeko se siitä vai onko mulle tullut joku laskeuma????
Kommentit (19)
Ei välttämättä ole laskeuma. Yleensä synnyttäneillä naisilla se kohdunnapukka jääkin alemmas eikä siis tarkoita sitä, että olisi laskeumaa sen kummemmin. Minulla se ei tuntunut ennen lapsia sormiin ollenkaan. Ensimmäisen jälkeen tuntui mutta ei laskeumaa. Toisen jälkeen laskeutui vielä hieman enemmän ja silloin lievä laskeuma. Nyt kolmannen jälkeen tilanne sama kuin toisenkin jälkeen. Menkkojen aikaan varsinkin on alhaalla n puoli etusormea kun työntää sisään niin tuntuu siinä.
Mulla tuntui loppuraskaudessa vielä ihan takana ja oikein "kurottamalla" ylsin siihen. Nyt etusormen matkan päässä tuosta suulta. Pelottaa, että jää siihen. ap
Jos niin käy, menet laskeumaleikkaukseen.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:40"]Mulla tuntui loppuraskaudessa vielä ihan takana ja oikein "kurottamalla" ylsin siihen. Nyt etusormen matkan päässä tuosta suulta. Pelottaa, että jää siihen. ap
[/quote]
Ei ole laskeuma jos noinkin ylhäällä. Se nyt vaan hieman on laskeutunut eikä siitä välttämättä enää mihinkään nouse. Miksi pelottaa että jää siihen? Useilla naisilla on noin vaikkei olisi synnyttänytkään. :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:41"]Jos niin käy, menet laskeumaleikkaukseen.
[/quote]
Sen kohdunsuun täytyy todella näkyä jo ulospäin sieltä alapäästä että leikkaukseen tarvitsee tai että edes saa koko leikkausta.
Mulla ei kyllä tullut noin vähän aikaa synnytyksestä edes mieleen tunkea sormia emättimeen, hyvä että pystyin karvat ajella :D
No kyllä mua ahdistaa alkaa yhdyntöjä harrastamaan, jos kohdunsuu on tossa kohtaa. Kumpa nousisi takaisin. ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:52"]
No kyllä mua ahdistaa alkaa yhdyntöjä harrastamaan, jos kohdunsuu on tossa kohtaa. Kumpa nousisi takaisin. ap
[/quote]
Öö miksi ahdistaa? Ihan normaalia on. Ja sulla on ihan hillittömän vähän aikaa kulunut synnytyksestä, anna nyt hyvä nainen kehon palautua rauhassa ainakin sen 6 kk ja katsellaan sitten uudemman kerran! Älä hätäile.
No miten sinne edes mahtuu miehen penis, kun kohdunsuu on vastassa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:41"]Jos niin käy, menet laskeumaleikkaukseen.
[/quote]
Sen kohdunsuun täytyy todella näkyä jo ulospäin sieltä alapäästä että leikkaukseen tarvitsee tai että edes saa koko leikkausta.
[/quote]
Ja ne leikkausvaihtoehdot? Mitäs niitä olisi?
Älä hätäile, gyne sanoi, että palautumista tapahtuu 2 vuotta synnytyksestä.
täytyy koittaa malttaa. auttaako siis tähän lantionoohjajumppa? paljonko päivässä?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:48"]Mulla ei kyllä tullut noin vähän aikaa synnytyksestä edes mieleen tunkea sormia emättimeen, hyvä että pystyin karvat ajella :D
[/quote]
Sama! Hyvä kun alapesun kykeni tekemään... :D
Olisko se niin, että jälkivuodon ajan on alempana,,
Mulla oli paikat entisellään vasta kuukausia synnytyksestä, pelkäsin kanssa laskeumaa ja vaikka mitä kun ensimmäisten kuukautisten aikana ei tamponi pysynyt ollenkaan paikoillaan vaan yksinkertaisesti valui ulos. Eli ei sitä kannata vielä sen kummemmin tutkia ja panikoida, sulla on niin vähän aikaa synnytyksestä! Lantionpohjalihasjumppaa, se nopeuttaa palautumista.