Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät ja "saattaa sisältää kalaa" -tuotteet?

Vierailija
18.03.2015 |

Hei kasvissyöjä! Mikä on suhteesi tuotteisiin, joiden sisällysluettelossa ei ole mitään lihaa/eläinperäistä, mutta tuotteessa on esim merkintä "Saattaa sisältää kalaa"? Onko nämä ehdoton nounou vai menettelee, sillä eläintä ei ole tarkoituksellisesti käytetty kyseiseen tuotteeseen, vaan saattaa olla esim linjastolla vahingossa kulkeutunut hippunen?

Aloin pohtimaan tätä kun ostin äsken herkullista artisokkapateeta, jossa kyseinen merkintä lukee. Lisäksi olen törmännyt tuorepastoissa "Saattaa sisältää nilviäisiä" -tekstiin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

italianpadat sun muut vastaavat saattaa monesti sisältää äyriäisiä tai just jotain nilviäisiä. en oo itse kasvissyöjä mutta pistänyt silmään nuo merkinnät :)

Vierailija
2/10 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä ostaisi tuollaista tuotetta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, syön useinkin italianpataa pikaruokana enkä ole huomannut tällaistä! Tosin eipä italianpata nyt muutenkaan kuulu kasvisruokavalioon ;)
Terv. sekasyöjä

Vierailija
4/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi.

Vierailija
5/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi. Saatan muutaman kerran vuodessa jopa syödäkin kalaa, vaikka muuten olenkin lakto-ovo-vegetaristi.

Vierailija
6/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, koska kyseessä on mahdollisesti linjastosta jääneitä jäämiä, joita todellisuudessa ei juuri ole. Ilmoitus on pakkauksessa lähinnä allergioiden vuoksi. Siskoni, joka on pähkinälle allerginen, syö suklaata jossa on merkintä saattaa sisältää pähkinää. Ei ole koskaan näistä oireita saanut. Tosin siskoni allergia ei ole pahimmasta päästä.

Vierailija
7/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi, mutten kyllä ole koskaan törmännyt tuollaiseen merkintään.

Vierailija
8/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä voin ostaa tuotteita, jossa saattavat sisältää pieniä määriä eläinten eritteitä, mutta en mitään, joka saattaa sisältää ruumiin osia. Jos kuitenkin joku muu tarjoaisi minulle vaikka keittoa, jossa tahnaa, joka saattaa sisältää kalaa, eli keitossa on vaikka promille kalaa niin syön ihan hyvin mielin. Olen vegaani.

Vierailija
9/10 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, tosin olen kala-allergikko enkä kasvissyöjä. Ikinä ei ole sitä kalaa kuitenkaan ollut. Olen allerginen myös pähkinälle ja syön silti suklaata joka "saattaa sisältää pähkinää".

Vierailija
10/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vegaani, jos noin syöt.