Miksi niin moni nainen värjää hiuksiaan?
Itse en ole kokenut tarvetta moiselle. Mitä sillä saavutetaan?
Kommentit (69)
Mun hiukset muuttuivat maantienväriseksi reilusti yli kolmikymppisenä, siihen asti ne olivat olleet kullanvaaleat, aivan uoea väri, jonka tunnen siksi omajsi värikseni ja se sopii minulle. Eli värjää tähän väriin varmaan lopun ikääni, koska muita värejä en tunne omakseni.
Kaikki ei halua näyttää valjulta hiireltä.
Mäkään en ymmärrä, kuka sen on keksinyt että jokaiselle muka sopisi parhaiten se oma väri. Haloo! Ani harva varmasti värjäisi hiuksiaan, jos näin olisi. Tässä muutama esimerkki: http://dailymakeover.com/celebs-surprising-natural-hair-colors/
Vastausten perusteella pääteltyä:
Kaikilla on ruma hiiriväri luonnostaan. Naiset ovat hailakan värisiä. Purkkiväri pelastaa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:36"]
Maantienharmaa on ankea väri. Värjäys myös paksuntaa ohuita hiuksia.
[/quote]
Buu tälle kommntille. Se "maantienharmaa" on usein vivahteikkaampi kuin värjätty hius ja melkein poikkeuksetta jokaiselle sopii parhaiten se oma väri. Värjäys ei paksunna hiusta, se vahingoittaa. Paksuutta saa halutessaan lisää helposti vaikka hiuspuuterilla tai kuivashampoolla.
[/quote]
Onko sulla jotain omakohtaista kokemusta tästä? Mä värjään harvakseltaan kestovärillä hiukseni ja sen jälkeen sävytän hoitavilla värihoitoaineilla. Hiukset on pehmeät ja kiiltävät. :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:07"]Mäkään en ymmärrä, kuka sen on keksinyt että jokaiselle muka sopisi parhaiten se oma väri. Haloo! Ani harva varmasti värjäisi hiuksiaan, jos näin olisi. Tässä muutama esimerkki: http://dailymakeover.com/celebs-surprising-natural-hair-colors/
http://dailymakeover.com/celebs-with-dyed-hair/
[/quote]
Aika huono tuo diaesitys, koska nämä 'luonnolliset' hiukset ovat selvästi purkista ja värjättyjä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:07"]Mäkään en ymmärrä, kuka sen on keksinyt että jokaiselle muka sopisi parhaiten se oma väri. Haloo! Ani harva varmasti värjäisi hiuksiaan, jos näin olisi. Tässä muutama esimerkki: http://dailymakeover.com/celebs-surprising-natural-hair-colors/
http://dailymakeover.com/celebs-with-dyed-hair/
[/quote]
Aika huono tuo diaesitys, koska nämä 'luonnolliset' hiukset ovat selvästi purkista ja värjättyjä.
[/quote]
Jep osassa on ihan juurikasvukin
Johtuu markkinoinnista. Sehän on isoa bisnestä. Kai sitä jossain vaiheessa herätään siihen, kuinka haitallista moisten kemikaalien käyttö on. Itsekin tajusin vasta puoli vuotta sitten millaista kemikaalikoktailia syötän itselleni + luonnolle, joten nyt loppui :)
Mä värjään koska kyllästyn nopeasti hiusväriin. Olen yrittänyt kasvattaa omia mutta puoli vuotta on maksimi. On ollut blondia, vihreää, pinkkiä, mustaa, brunette eli oma, sinistä, punertavat... Nyt purppura. Katsotaan mitä seuraavaksi :)
Piristää hirveästi mieltä!
Sosiaalinen paine? Maantienväriseksihän sitä perussuomitukkaa aina haukutaan. Miksei puhuta arvostavaan sävyyn vaikka hiekanvaaleasta ja vastaavista.
T. Värikierteeseen totaalisen kyllästynyt oma värin kasvattelija.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:36"]
[/quote]
Buu tälle kommntille. Se "maantienharmaa" on usein vivahteikkaampi kuin värjätty hius ja melkein poikkeuksetta jokaiselle sopii parhaiten se oma väri. Värjäys ei paksunna hiusta, se vahingoittaa. Paksuutta saa halutessaan lisää helposti vaikka hiuspuuterilla tai kuivashampoolla.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:37"]Sosiaalinen paine? Maantienväriseksihän sitä perussuomitukkaa aina haukutaan. Miksei puhuta arvostavaan sävyyn vaikka hiekanvaaleasta ja vastaavista.
T. Värikierteeseen totaalisen kyllästynyt oma värin kasvattelija.
[/quote]
Se maantie ei ole kiva väri lainkaan, hyvä syy värjätä. Itselläni tumman ruskeat, mutta kiva välillä korostaa omaa väriä muilla ja näyttäähän se hyvältä.
Samasta syystä kuin moni mies värjää. Johan on taas kysymys.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:36"]
[/quote]
[/quote]
No mulla onkin raidat.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:41"]
Samasta syystä kuin moni mies värjää. Johan on taas kysymys.
[/quote]
Joo, ja moni mies värjää samasta syystä kuin moni nainen. Tämä selittääkin koko homman.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:32"]
No mitäpä luulet? Eri väri?
[/quote]
Miksi hiuksiin pitää saada eri väri? Tuleeko elämään jotain uutta sisältöä, kun tukka onkin musta eikä vaaleanruskea? Ei kai mammat käytä tekoruskettavaa ja värillisiä piilareitakin, kun pitää vaan saada eri väri...
Haluan piristystä. Mulla on sinänsä ihan kiva oma värikin, mutta jotenkin se tuntuu tylsältä etenkin sitten kun hiukset on leikattu johonkin "tylsään" malliin. Eli nyt kun mulla on tällainen tavallinen polkkatukka, olen piristänyt kampausta värjäämällä hiuksia vaaleanpunertaviksi. Joskus kun taas on vähän särmikkäämpi malli, se voi tuntua tarpeeksi pirteältä ilman mitään värejäkin.
Luulen että Suomen ilmasto ja pimeys voi vaikuttaa (tähänkin). Ainakin mulle tulee usein syksyllä/talvella sellainen olo, että pitää värjätä ja saada jotain piristystä. Kesäisin mennään sitten luonnollisemmalla lookilla.